21-12-2010, 05:31 PM
waf Wrote:Mukkus Wrote:Wat Chelsea in het groot doet, doet/deed Feyenoord wat kleiner......
oh ja joh, dat had ik namelijk nog niet geschreven. fijn dat je dat nog even herhaalt. nuttig ook.
dat staat wat mij betreft ook geheel buiten de discussie. het gaat er om dat engeland veel geld gaat verdienen aan nederlandse talenten en dat we dat als nederland niet zouden moeten willen.
ik ga het niet nog een keer uitleggen aan je, dus als je weer reageert op iets dat ik al geschreven heb zal ik je wel weer gaan negeren.
Feyenoord mag dus wél winkelen in Nederland bij Sparta en Den Haag, maar Chelsea mag niet de grens over om hier talenten op te halen? Als het ene fout is, is het beide fout.
Heerenveen heeft ook spelers als Sulejmani en Djuricic voor opleidingsvergoedingen uit het oostblok gehaald. Zoals Feyenoord weer Mokotjo (250k opleidingsvergoeding, betaald door Blokland) en Erasmus (op 17-jarige leeftijd al een voorcontract en dus transfervrij) naar Nederland heeft gehaald. En zo kunnen we nog wel even doorgaan......
Maar in eerste instantie reageerde ik op de woorden van centre court, met name op de 'engelse ratten'. Zoals ik aangeef dat er ook 'rotterdamse ratten' en 'heerenveense ratten' zijn. Zoals er ook ratten zitten in Twente, Alkmaar, Eindhoven en heul veel ( :wink: ) in Amsterdam.
Maar om hier dieper op in te gaan:
Heeft die jongen nu een contract bij Feyenoord?
Mag je jeugdspelers van 15 überhaupt een contract aanbieden of is dat pas vanaf hun 16e?
Geen idee hoe je dit kan tegenhouden. Pa krijgt waarschijnlijk een baantje als buschauffeur in Londen aangeboden en zoonlief gaat bij Chelsea voetballen......
Oh, my god, we bought Kenny!