30-12-2010, 03:17 PM
Kersverse blog van Thiemo:
Quote:Hallo allemaal,
Het is al een tijd geleden dat ik een blog heb gepost dus vind ik het na veel loze beloftes weer is tijd worden . Bijdeze een terugblik op het jaar en mijn plannen voor 2011!!
Ik begon 2010 op plek 96 van de wereldranglijst. Mijn jaar begon in Chennai waar ik samen met mijn toenmalige coach Dennis Schenk en collega Robin Haase ben afgereisd. Ik deelde op dat moment een coach met Robin wat voor mij goed werkte. Ik haalde meteen kwartfinale in Chennai. Daarna ben ik doorgegaan naar Australie en lootte ik in de eerste ronde m'n eerste topper van het jaar: Andy Roddick. Ik verloor, maar ondanks dit had ik een goed gevoel over het begin van het jaar.
Na Rotterdam, waar ik 2e ronde verloor, besloten we niet meer samen te werken omdat de schema's van Robin en mij te veel uitelkaar begonnen te lopen. Heel jammer, maar helaas was het onvermijdelijk. Ik was toen een tijd coachloos. In die periode was Rohan Goetzke de technisch directeur van de tennisbond gelukkig bereid met mij mee te reizen, wat ik heel prettig vond want ik heb een goede band met hem en hij weet heel veel van het spelletje.
Ergens in april ben ik uitgenodigd door het Adidas development team onder leiding van de oudtrainers van Andre Agassi Gil Reyes en Darren Cahil. Dit was super ik voelde me sterker worden en zij hebben mij heel erg gemotiveerd en doen dit nog steeds. Hier vloeide een samenwerking met de Duitser Mats Merkel uit voort. Mats is een jonge gemotiveerde jongen en hij is een aantal toernooien met mij mee gegaan. Rohan ging de overige toernooien mee als Mats niet beschikbaar was. In die periode ging ik erg lekker en haalde ik mijn hoogtepunten van 2010; halve finale Barcelona waarin ik Jo-Wilfried Tsonga versloeg en drie keer derde ronde van een Grandslam. Ik ben heel erg tevreden over deze periode!!
In augustus kwamen er wat veranderingen. Het leek mij en mn team beter als ik een fulltime fysieke trainer zou hebben die met mij mee zou gaan reizen en zodoende stelde Mats mij voor aan Damian Prasad. Met hem ging ik een proefperiode aan tijdens mijn Amerika-trip en ik merkte dat ik dit erg prettig vond en besloot hem aan te houden. Naast fysieke trainingen is hij ook mijn fysio en hij behandelt mij een uur uur na elke trainingsdag en wedstrijd.
Ook werd het voor mij in deze periode duidelijk dat het toch beter was om een fulltime prive coach te nemen voor mijn tennis die mij altijd en overal kon ondersteunen. Ik vond het heel fijn om met Mats te werken en spreek hem nog vaak, maar hij kon mij door zijn Adidas verplichtingen niet altijd bijstaan vooral bij de grote toernooien terwijl ik m dan juist nodig had. En ook mocht hij niet bij mijn wedstrijden zitten als ik tegen andere Adidas spelers speelde.
Ik besloot om de tafel gaan met Huib Troost, mijn oude coach en goede vriend. Ik heb van mijn 10e tot ongeveer mijn 17e met huib gewerkt en we kunnen heel goed samenwerken. Hij is een tennisliefhebber, ik vertrouw hem 100 procent wat voor mij heel erg belangrijk is en hij is erg fanatiek met de juiste ontspanning. Voor mij werkt dit goed.
Daarnaast maak ik nog steeds gebruik van de faciliteiten die mij worden geboden door de KNLTB, waar ik heel blij mee ben. Ik werk daar samen met Miquel Janssen en Bas van Bentum. Dus m'n entourage is nu compleet ;-). Na mijn vakantie, die ik in nl heb gevierd heb ik meegedaan aan de Nederlandse Masters. Altijd leuk om in Nederland te spelen. Thomas won van mij in de finale. Hij speelde super.
Nu zit ik in Brisbane, Australie. Ben aan het acclimatiseren en heel veel aan het trainenen trainen trainen voor de trip. Ik begin in Brisbane, daarna ga ik naar Auckland en ik sluit af in Melbourne, Ik heb super veel zin in al deze toernooien. Ik ben er nu keihard voor aan het trainen. Ik wil dit jaar proberen mn totaalplaatje compleet maken. m'n fysiek en tennis zijn verbeterd en mentaal heb ik stappen gemaakt, maar het moet allemaal nog meer en nog beter. Hierin zal ik proberen te verbeteren samen met mijn team, door hard te werken en toernooien te spelen en ervaring op te doen. Ik zal ook nog een paar keer naar Vegas gaan, omdat ik merk dat dit mij altijd weer een stukje opweg helpt. Na alle hoogtepunten, verschillende coaches en vette toernooien heb ik een goed gevoel over afgelopen jaar en ik heb echt heel veel zin in komende jaar. Ik wil me blijven verbeteren en ontwikkelen en hopelijk eindig ik volgend jaar nog hoger op de ranglijst. Ik heb iig een stabiel team om me heen, vertrouwen in mezelf, ik voel me goed en ik vind tennis nog steeds heel leuk!! Ook is het cool om alle reacties van alle tennisfans te lezen, thanks daarvoor .
Na Australie speel ik Rotterdam en dan komt de Davis Cup er alweer aan. Oekraine heeft niet bepaald m'n voorkeur, maar ik heb wel weer zin om met de jongens op pad te gaan. Altijd leuk om elkaar weer te zien en te trainen!!! Ook cool dat de andere jongens ook goed gaan, hopelijk kunnen we het allemaal voortzetten in het nieuwe jaar. En zetten we tijdens de Davis Cup een mooi resultaat neer voor Nederland .
Ik heb in ieder geval vertrouwen in het komende jaar! Ik wil iedereen een hele gezellige jaarwisseling wensen en een heel gelukkig 2011. Niet te veel drinken allemaal en rustig aan met de oliebollen ;-P!