02-12-2005, 04:23 PM
Lance Wrote:waf Wrote:ook weer leuk napraten van de media die het zogenaamde kindvallsyndroom lang in stand hebben willen houden. niet alleen mijn jeugdidolen peturson en houtman, maar ook cruz, joszef, piair en nu k2 zijn voor mij een bevestiging dat dit ajakkesjournalistenverhaaltje (hoewel emile schelvis mij heeft verteld dat hij het ook mooi vond als atlijd weer naar kindvall verwezen wordt :roll: ) nergens op is gebaseerd.
Misschien heb je wel gelijk, alhoewel dat als lijstje vrij karig is voor 30 jaar, maar dan moet je ook toegeven dat het spitsenprobleem bij Ajax ook een door de media aangekaart pseudo-probleem is. Uiteraard zal je wel iets vinden om dat te bestrijden aangezien alle journalisten pro-Ajax zijn in jouw ogen...
nee hoor, niet alle. keyzer bijv is een utrechtenaar. :razz:
maar je raakt wel de kern. er zijn nu eenmaal weinig goeie spitsen, de kans dat je een goeie hebt is kleiner dat je een slechte hebt. van basten en bosman waren voor ajakkes top, daarna had je nog kluivert (vond ik al veel minder) maar verder toch niet echt. vind ik niet zo gek, amar de media had het altijd graag over het spitsenprobleem van fainoid.
toen bromfiets hier nog speelde vonden veel ajakkessieden zelf(waaronder meerdere malen fabian hier) hem matig/slecht. ik vind het nog altijd geen echte spits trouwens, wel altijd een heel sterke voetballer gevonden.
eigenlijk had fainoid exact hetzelfde probleem als ajakkes, 4-3-3 spitsen zijn gewoon schaars. misschien is huntelaar er wel zo een. echt 4-3-3 spelen is gewoon ouderwets, maar fainoid bleef dat in de jaren 80 ook eigenlijk altijd doen. met edje roos, zier tebbenhof, lars elstrup, dave mitchel, piet likeur en later stan griga in de punt. :razz: en dus werden koko en martin van geel topscorer. :wink: (wat een heerlijke tijden!)