06-12-2005, 05:16 PM
toch duidelijk dat treesong en berend b gestemd hebben. :waf:
Quote:Nieuwe nummer 1 voor Top 2000
( 6 december 2005) - ââ¬â¢Avondââ¬â¢ van Boudewijn de Groot is dit jaar op de hoogste plaats geëindigd van de Radio 2 Top 2000.
Queen van de troon
Dit bleek uit de telling van meer dan 1 miljoen stemmen die het publiek de afgelopen weken heeft uitgebracht op de Top 2000. De stemperiode werd vorige week vrijdag afgesloten. Boudewijn de Groot stoot Queen van de troon die in alle voorgaande edities op de eerste plaats stond met ââ¬â¢Bohemian Rapsodyââ¬â¢.
Identificeren
ââ¬ÅVorig jaar was mijn verbazing al groot toen ââ¬ËAvondââ¬â¢ op de vijfde plaats stondââ¬Â zegt Boudewijn de Groot in een eerste reactie. ââ¬ÅNu de Top 2000-stemmers op eigen initiatief vonden dat het tijd werd voor een nieuwe nummer 1 en wel het Nederlandstalige ââ¬ËAvondââ¬â¢, is mijn blijdschap des te groter. Ik denk dat men op dit moment behoefte heeft aan een lied waarmee men zich direct kan identificeren.ââ¬Â
Spannende strijd
Zendercoördinator Kees Toering is verrast door deze uitslag. "Iedereen dacht dat Queen haast vastgemetseld zat op die eerste plaats. Maar het publiek durft toch de uitdaging aan. Het was een spannende strijd, bleek bij de telling. Een internationale rockklassieker versus een Nederlandstalig lied dat zich langzamerhand een plaats heeft veroverd in de voorkeuren van het publiek."