12-12-2005, 04:24 PM
Ik vind het helemaal niks (heeft NIKS te maken met de club waar hij voor speelt) maar omdat het gewoon een verkapte transfer is. Het mooie aan interlandvoetbal is, dat de beste spelers die geboren en getogen zijn in het land, kunnen spelen voor dat land. Je hebt natuurlijk veel landen met kolonies, maar dit is al sinds het begin van het interlandvoetbal zo, dus dat zit ook niet diep bij mensen van onze generatie, dit is nou eenmaal zo. Hoogstens de mensen van een jaar of 70+ kunnen hier denk ik nog gevoelens bij hebben....
Maar om niet af te dwalen, een speler naturaliseren en voor een ander land uit te laten komen vind ik dus helemaal niks. Ook al gebeurt het in veel landen, dan nog vind ik dat Nederland hier niet aan mee moet doen.
Voor Kalou is het natuurlijk ook mooi meegenomen, hij kan hier over een paar jaar veel geld uit halen. Door straks naar een ander land te verkassen (bijv. Spanje), waar men maar 3 non-EU spelers mag hebben, kan hij als 4e 'non-EU speler' worden gecontracteerd, hetgeen zijn marktwaarde en mogelijke salaris alleen maar kan opkrikken.
Maar om niet af te dwalen, een speler naturaliseren en voor een ander land uit te laten komen vind ik dus helemaal niks. Ook al gebeurt het in veel landen, dan nog vind ik dat Nederland hier niet aan mee moet doen.
Voor Kalou is het natuurlijk ook mooi meegenomen, hij kan hier over een paar jaar veel geld uit halen. Door straks naar een ander land te verkassen (bijv. Spanje), waar men maar 3 non-EU spelers mag hebben, kan hij als 4e 'non-EU speler' worden gecontracteerd, hetgeen zijn marktwaarde en mogelijke salaris alleen maar kan opkrikken.