10-03-2011, 04:08 PM
waf Wrote:Quote:ROTTERDAM - Vaak komt het niet voor, maar zo eens in de zoveel tijd komt er weer een voetballer uit de kast. De Zweedse speler Anton Hysén komt openlijk uit voor zijn homoseksualiteit.het is natuurlijk niet vreemd dat de eerste die uit de kast komt een psveejer is.
De 20-jarige speelt bij de tweede divisieclub Utsiktens BK uit zijn geboorteland, maar is vooral bekend als de zoon van Glenn Hys̩n die in de jaren tachtig voor PSV speelde en ook het shirt droeg van onder meer Fiorentina en Liverpool. Vader Hys̩n kwam tot 68 interlands. Broer Alexander speelt voor de derde divisieclub ̉stersunds FK.
,,Ik wil bewijzen dat het niet uitmaakt dat ik zowel voetballer als homo ben", zegt hij in de Zweedse sportkrant Offside. ,,Als ik presteer als voetballer, is het niet belangrijk of ik op mannen of vrouwen val."
Van de mening van anderen trekt Anton Hysén zich niet veel aan. ,,Er zullen altijd mensen zijn die homo's niet tolereren, net als mensen die immigranten niet tolereren. Een club kan geïnteresseerd in me zijn en de coach kan van gedachten veranderen als hij hoort dat ik homo ben, maar dat is zijn probleem, niet het mijne."
Hysén vebaast zich over het feit dat er heel weinig voetballers zijn die uitkomen voor een eventuele homoseksuele geaardheid. ,,Het is echt ziek als je erover nadenkt. Het is zo fucked up, alles. Waar zijn al die anderen, verdomme?" sluit de middenvelder zich vragend af.
amsterdom is natuurlijk de homohoofdstad van de wereld, maar ja, er speler niet veel amsterdommers bij ajakkes.
Een blinde kan zien dat Vertonghen homo is toch (wat overigens niets uitmaakt natuurlijk)? Zeker nadat ie niet van de penis van Marcelo af kon blijven weet ik dat zeker. :eten: