03-05-2011, 02:52 PM
Ad Wim Wrote:_Tampie Wrote:Ik vond het ook wel lastig, omdat je eigenlijk niet wilt dat Potro er meer dan 90 haalt. Maar hij is wel weer zekerder van die 90 dan Davy of Mayer. Die heb ik ook beide, overigens. Mannen als Gimeno, Tsonga, De Bakker of Garcia waren de alternatieven voor Potro. Daarbij moest dan wat gepuzzeld worden omdat geen van hen hetzelfde kost. Maar eigenlijk heb ik geen moment serieus aan gedacht om Potro niet te nemen.Ik snap ook wel dat hij zoveel gekozen is, al vind ik Youzhny geen hele fijne 1e ronde. Dan liever Granollers, Troicki of Simon.
En je kent mijn tactiek inmiddels. Als ik daar ook Nadal heb en er vanuit ga dat hij het toernooi makkelijk gaat winnen, ga ik niet ook nog Potro erbij nemen. Dan liever een van die andere drie met dus een hogere piek.
En het was voor mij wel het laatste geld.
Baal wel nog steeds dat ik Monfils niet heb.
Youzhny is beter dan Granollers, maar Potro is beter dan Davy op dit moment. En met Berdych zit Davy ook niet zo lekker met z'n tweede ronde.
Maar buiten dat, als iemand een vrij zeker aantal punten pakt waarmee hij rendabel is, dan is de piek niet zo interessant voor mij. Ik kijk liever naar het totale plaatje, binnen zijn 1/16 deel, maar ook binnen 1/8, 1/4, wat zijn kansen zijn. Maar ook dat onderdeel van mijn tactiek is bekend. En dat leverde Potro zelfs op als meest rendabele speler van de week (met een kans van slechts 1 op 11 tegen Rafa!).