28-12-2005, 05:55 PM
Quote:Osmar Ferreyra vertrekt per direct naar River Plate. De Argentijn kwam aan het begin van het seizoen op huurbasis over van CSKA Moskou. "Hij heeft het in onze optie niet kunnen maken, dit is beter voor alle partijen", aldus Hiddink in een eerste reactie. "Van de zomer zullen we kijken hoe het ermee staat. We hebben in principe nog een optie."
Osmar Ferreyra begon zijn profcarrière in 2002 ook bij River Plate. In 2004 maakte hij de overstap naar de Russische competitie. In zijn eerste jaar speelde hij achttien wedstrijden en scoorde daarin twee doelpunten. In de UEFA Cup-finale zat de in Entre Rios geboren Ferreyra op de bank. Bij PSV kwam hij niet verder dan één competitiewedstrijd en twee wedstrijden in de UEFA Champions League. De laatste weken was Ferreyra niet beschikbaar wegens een enkelblessure.
'Een unieke ervaring'
Osmar Ferreyra sprak zelf van een unieke ervaring. "Buiten het feit dat ik niet veel speelde, heb ik hier wel veel geleerd. Als je bij zo'n grote club komt dan weet je dat er veel concurrentie is. Ik heb dan ook niets dan respect voor PSV, het was een unieke ervaring voor mij. Ik wil graag zo veel mogelijk spelen en ik kreeg nu de kans om terug te gaan. Die kans wilde ik graag pakken", aldus Ferreyra die vanavond al op het vliegtuig naar zijn geboorteland stapt.
Jammer dat hij het niet gemaakt heeft. Wel weer klasse van PSV dat zodanig met spelers (zoals deze bankzitter) wordt omgegaan dat Ferreyra met zo'n positief PSV-gevoel de club verlaat.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Vooruit PSV !!!!