04-08-2011, 05:29 PM
buurs Wrote:mindlight Wrote:buurs Wrote:mindlight Wrote:buurs Wrote:mindlight Wrote:Ahh, ik dacht dat je van E&Y naar BDO was gegaan. Dat ben je ook wel maar een tijdje gelezen. Ik zie dat je al promotie naar assistent gemaakt hebt, klasse hoor!
En nu probeer je me te kleineren door assistent te noemen.
Maar bij een accountantskantoor blijf je assistent totdat je je AA/RA titel hebt.
Op andere BDO kantoren zijn zelfs veel collega's die wel al een titel hebben, maar nog wel in functiegroep 4 zitten.
Dat begrijp ik allemaal wel, maar wat dacht je ervan eens RA te worden dan?
Waarom kleineer je dan en ben je ook nog niet volledig?
Omdat ik niet begrijp dat jouw ambitieniveau niet verder reikt dan AA... En dan op linked-in je functietitel aanpassen naar assistent vraagt erom gekleineerd te worden.
Mijn functietitel bij linkedin stond al jaren op assistent accountant en sinds januari op senior assistent accountant.
functiegroep 4 komt overeen met teamleider.
Jij kent blijkbaar het verschil niet tussen AA en RA, want dat heeft natuurlijk niks met ambitieniveau te maken :lol:
Beetje domme redenatie.
Bij AA stel ik zelf de jaarrekening voor klanten uit het MKB op en verzorg tussentijdse cijfers, BTW-aangiften en breng ik adviezen uit.
Bij RA controleer je een jaarrekening die wordt aangeleverd door de klant. Deze klanten zijn groter en hebben zelf een controller in dienst die een jaarrekening kan samenstellen. Op de RA controleeer je dan of alles volgens de regels is gegaan. Klantcontact is veel minder.
Ik vind het dus leuker om zelf een eindproduct voor de klant te maken en veel klantcontact te hebben.
:lol: Je maakt er een mooi verhaal van. Je klinkt als de buschauffeur die liever achter het stuur zit dan in de directie, omdat hij dan meer klantcontact heeft. Prima hoor, maar ik noem dat een gebrek aan ambitie. En het verschil in AA en RA zat dacht ik in het opleidingsniveau, maar als ik me daarin vergis hoor ik het graag van je.