31-10-2011, 12:21 AM
Djabs Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ik vond de overtreding van Marcello in de eerste helft waar hij geel voor krijgt eigenlijk meer een rode kaart dan die van Strootman. Van achteren iemand tegen zijn schenen schoppen zonder de intentie om de bal te spelen was altijd een rode kaart. Daarnaast geeft Toivonen bij de 1-0 van Twente Douglas een elleboog in zijn nek, dus ook daar mag je minimaal geel voor trekken en eigenlijk rood. De 1-1 van PSV is een ongelooflijke mazzelgoal want die Slappejak raakt hem helemaal verkeerd. Al met al mag PSV heul erg blij zijn met een gelijkspel.
Als je dit schrijft kan ik me niet voorstellen dat je de wedstrijd gezien hebt. PSV heeft Twente grote delen van de wedstrijd in de greep gehad, doordat het middenveld van PSV het aanvallend makkelijk had tegen Brama. Niemand hoor je over de twee grote kansen op 1-3 die niet in de samenvattingen te zien zijn.
De ridicule rode kaart van Strootman (deed me denken aan Engelaar in de Kuip) kantelde de wedstrijd volledig. De NOS rept over een tweede gele kaart voor Strootman; volstrekt onjuist en voer voor Eindhovense complot-theoreten. De analyse van Bruggink op EL is interessant: hij vermoedde direct dat Blom de beslissing nam op aangeven van een derde, door het lange wachten voor het geven van de kaart.
Ik heb inderdaad 'slechts' de samenvatting gezien en daarin zag ik dat de 1-1 een mazzelgoal is en dat Marcello eerst een rode kaart verdient (5:27),
maar slechts geel krijgt en later in de wedstrijd de 2-1 maakt. Daarbij klimt hij eerst met twee handen op Luuk de Jong en duwt hij daarna ook nog
de arm/elleboog in zijn nek. (7:12). Bij de eerste goal van Twente probeert Toivonen met zijn rechterarm het hoofd van Douglas eraf te duwen (2:23),
valt hij daarna heel theatraal op zijn hol en kijkt hij dan richting de zijkant alsof hij een vrije trap wil.
De rode kaart van Strootman was inderdaad te zwaar, maar echt handig was de overtreding ook niet, zeker niet op die positie.
Maar dat Blom lang wachtte (wel 4 seconden!) met het geven van een kaart was omdat hij stond te kijken hoe de Jong er aan toe was.
Strootman en Bouma lopen daarna tegen hem te schreeuwen en duwen hem zelfs omdat ze blijkbaar vinden dat er niets aan de hand is.
Misschien geen rood, maar hij was wel gewoon te laat met inkomen, dus op zijn minst een vrije trap. Strootman loopt daarna zelfs nog terug naar
Blom om verhaal te halen bij de Jong, maar dat zapt de NOS snel weg (8:01). Dat Rutte de schuld van het gelijkspel bij Blom
legt is een lachertje, want als PSV echt zoveel kansen heeft gehad, dan hadden ze die gewoon moeten maken en hebben ze het dus (weer) aan
zichzelf te danken dat ze niet winnen. Uit de vrije trap n.a.v. de rode kaart valt namelijk niet eens de 2-2, maar pas minuten later uit een
messcherpe aanval en met heul slecht dekken van de trage Bouma. Daarna kan PSV nog een keer rood krijgen omdat er iemand opzichtig hands
maakt na een schot van Twente (9:33). Op basis van de samenvatting vind ik een gelijkspel niet een slecht resultaat voor PSV, maar dat is heel
persoonlijk natuurlijk. :wink:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=5guQrZeHYXs">http://www.youtube.com/watch?v=5guQrZeHYXs</a><!-- m -->
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!