17-11-2011, 04:16 PM
Quote:In de voetbalwereld, en vooral in Engeland, is veel ophef ontstaan over uitspraken van Sepp Blatter. Verschillende figuren in de voetbalwereld roepen dat de FIFA-baas zijn functie moet neerleggen. In Nederland laat onder meer Jan van halst zijn ongenoegen blijken.
Jan van Halst. 'Uitspraken Blatter schandelijk. Opstappen lijkt me', twitterde de voetbalnalyticus vanmiddag.
Provocaties
In interviews met CNN en Al Jazeera zei Blatter dat voetballers geen probleem moeten maken als ze racistisch bejegend worden op het veld. 'Dat hoort bij de provocaties die bij het spel horen. Na afloop geef je elkaar een hand en is het uit de wereld', zei Blatter.
Schaamteloos
Gordon Taylor, de voorzitter van de Engelse spelersassociatie, stelt in The Sun duidelijk: 'Blatter moet opstappen. Geen enkele twijfel daarover. Het is schaamteloos. De FIFA is het hoofd van meer dan 200 voetballanden, met verschillende culturen en kleuren. Dit kan je niet zeggen.'
Ziek
Stan Collymore, voormalig spits van Liverpool: 'Meneer Blatter, uw uitspraken over racisme zijn ziek en extreem neerbuigend. U moet uw functie neerleggen.'
Rio Ferdinand (Manchester United) sprak via Twitter Blatter aan op zijn uitspraken.'
Voorbeeld
Voormalig Schots international en oud-trainer Graeme Souness: 'Dit is het zoveelste voorbeeld van hoe ver Blatter verwijderd is van de echte wereld.
Schande
Les Ferdinand, voormalig spits van de Spurs: 'Ik hoop dat dit het laatste is dat ik van Blatter heb gehoord. Het is een schande dat iemand die de FIFA leidt dit zegt. Hij begrijpt niets van racisme, omdat het hem nooit overkomen is. Hij praat over iets waar hij niets van weet.'
Blatter
Op zijn eigen twitterpagina verdedigt Blatter zichzelf. Hij meldt juist dat de FIFA allerlei anti-racisme projecten heeft geleid.
(Redactie)
nu heb ik dat gelukkig al vaker gezegd, maar dit fossiel is echt een randdebiel hoor. dat je dit met droge oge uit je bakkes krijgt is echt een grof schandaal.