27-12-2011, 04:26 PM
Ronnie D. Wrote:Malloot op het veld is malloot op het veld. Staat los van wat die gek verder doet. In beide gevallen had de persoon de mogelijkheid om vanuit het publiek het veld op te komen. Wat hij daarna doet, doet totaal niet terzake voor de strafbepaling door de KNVB.
volgens mij bedoel je grafschaap trouwens. en hetgeen zo'n supporter uithaalt is idd van belang (zou iig van belang moeten zijn). een streaker is wat anders dan iemand die een speler aanvalt. dat je dat niet snapt en niet begrijpt bewijst dat je niets van het recht snapt. daar komt nog bij dat het iemand was met een stadionverbod. dat zijn allemaal strafverzwarende omstandigheden, zoals die daar nu eenmaal zijn in het recht, strafverzwarende omstandigheden.
Quote:En leuk dat je een volledig onvergelijkbaar incident in een andere competitie wel as precedent probeert neer te leggen, om vervolgens als tegenargument te gebruiken dat de competitie niet gelijk staat aan de beker.
dat jij het onvergelijkbaar vindt wil niet zeggen dat het onvergelijkbaar is. sterker nog, hierboven sla je ook de plank compleet mis dus...
het is een incident in een bekercompetitie waarbij gepoogd wordt een speler van de uit spelende partij te mishandelen. uitstekend te vergelijken dus. bedenk eens wat er zou gebeuren als dit bij een cl wedstrijd was gebeurd. ik weet het wel hoor. mijn vergelijking was uitstekend. eigenlijk het enige dat anders is, is de partij die straft. moet je eens opletten waar dat toe leidt....
als dit in de normale competitie was gebeurd zou ik niet van mening zijn dat ajakkes uit de competitie moest worden genomen, al was het maar omdat in de competitie veel andere supporters zittten dan bij dit soort wedstrijden. net zoals feyenoord uit het europese bekertoernooi moest toen supporters zich zouden hebben misdragen in nancy. in een bekercompetitie vind ik uitsluiting niet raar, vandaar mijn vergelijking met een andere bekercompetitie.
maar het is altijd hetzelfde, als iemand bij ajakkes zich misdraagt zijn de ajakkessieden er als de hazen bij om dit gedrag te bagatelliseren. of het nou sneuarez is, 1 supporter of meerdere supporters, altijd wordt het hier weer goedgepraat. en als dit bij ado, psvee of feyenoord gebeurt hebben ze een grote bek. precies zoals het ook in de media naar voren komt en dat is ook de voornaamste de reden dat die kutclub in amsterdom zo gehaat wordt.