13-04-2012, 01:23 PM
Quote:gittermaster Wrote:
Kom op Waf, natuurlijk beperk ik het tot Heerenveen-Ajax
niks kom op. ik heb het over heerenveen in het algemeen en jij hebt dat eigenhandig beperkt. ik heb het nooit beperkt tot heerenveen ajakkes, maar had dat gezien de laatste 6 jaar ook kunnen doen.
Ja, dat stel je nu, dat was niet duidelijk en ook niet logisch. Je geeft zelf het belang van verschil in uit en thuiswedstrijden aan. Als je zo'n opmerking maakt na Heerenveen-Ajax is het niet vreemd dat ik ervanuit ga dat je dit het hierover hebt. Het is toch volstrekt irrelevent om thuiswedstrijden erbij te halen? Het betreft toch een uitwedstrijd. Als je de thuiswedstrijden meeneemt,kun je dit van elk team (behalve Utrecht zeggen) de laatste jaren.
Quote:Quote:Ik vind het een prima vergelijking en ik ben het niet eens met de stelling dat de kans dat, specifiek jij, vele malen objectiever ben dan ik wb Ajax.
Als Mark Rutte publiekelijk stelling inneemt tegen Diederik Samson over een issue mbt PVDA dan zijn beide niet objectief. Het is dan niet zo dat Samson minder objectief is omdat het betrekking heeft op PVDA.
wat een slechte vergelijking zeg. hoewel het wel leuk is dat je in deze vergelijking ajakkes in de plaats stelt van de losers van de pvda. de kans dat ik (bv) ajakkes heracles en ajakkes psvee objectiever beoordeel dan jij is vele malen groter. laat ik het daarbij houden.
Quote:Quote:
Dat zeg ik hier nergens. Volgens mij vond ongeveer iedereen an het begin vh seizoen dat PSV de sterkste selectie had met hun aankopen, maar goed daar gaat het hier niet om.
dat valt wel mee hoor. psvee heeft spelers voor de toekomst ingekocht. volgens mij is iedereen het erover eens dat ajakkes de sterkste selectie heeft.
Dat valt volgens mij helemaal niet mee. PSV werkt aan de toekomst. En Ajax niet? Met het aantrekken van Mertens, Strootman, (toen nog) Matavz, Wijnaldum. Toen was echt wel de mening dat PSV de sterkste selectie had. Dat dit nu niet meer zo is, is niet vreemd.
Heb net al aangegeven dat deze vergelijking hier echt nergens op slaat.
"Stel" je krijgt bij Wordfeud elke beurt alleen maar e's. Dan kun je niet winnen, de vergelijking met een potje voetbal slaat echt nergens op, maar ik ga ervan uit dat je dit zelf ook weet.
die vergelijking si relevant, omdat je daar precies andersom redeneert. als je alleen maar e krijgt kun je niet winnen. ik denk dat je over 20 potjes wel ene getrouw beeld krijgt van de krachtsverhoudingen.
Los vh feit dat ik de vergelijking nog steeds slecht vind, heb ik ook nergens gezegd dat ik daardoor achter stond. Ik gaf aan dat ik klote letters kreeg en jij gaf aan dat je altijd de q kreeg. Geen conclusie aan verbonden verder.
Het gaat hier om "vorm". Een team is een periode in of uit vorm. Of je dan uit of thuis speelt maakt slechts een klein beetje verschil.
Ik zeg hier niet dat het geen verschil maakt of je uit of thuis speelt, ik stel dat de variabele "vorm" zich in een periode afspeelt. Iedere club krijgt iedere tegenstander uit en thuis. Als een tegenstander uit vorm is is het prettig om er tegen te voetballen. Dat hadden in het geval van PSV als je wilt stellen dat ze uit vorm zijn, meerdere titelkandidaten
thuis kan psvee het gebrek aan vorm beter verbloemen. aan de andere kant kan geldt dat ook voor ajakkes. het is dus wel degelijk relevant en essentieel. ik had liever psvee thuis gehad hoor, maar ik had de eerste keer liever psvee niet uit gehad, dus dat vergoedt veel.
Juistem, en Ajax kreeg Heerenveen dus op een heel ongunstig moment, gezien hun thuisreeks...
Wbt PSV, gemakshalve heb ik buiten beschouwing gelaten dat daar een half tweede elftal stond van Ajax, maar door de vorm, werden ook de "mindere" spelers meegetrokken
The great old Ludwig von...