(16-04-2012, 11:50 AM)Stille Wrote: fr12 een jostie site? Ben ik het niet mee eens. Daar komen juist veel hardcore fans dus hun mening moet je wel degelijk serieus nemen. Ik hoor het de laatste tijd van steeds meer mensen uit kennissenkring die zowel thuis als uit alles gaan. Die geven ook aan dat het bij uitwedstrijden wel prima is maar thuis gewoon al jaren erg stil is. Maar ja : als je eenmaal ooit een stempel krijgt van geweldige sfeer dan kom je er niet meer van af. Net als het stempel dat het bij Ajax sfeerloos is, terwijl het daar al jaren een herrie is/en steeds groter wordt qua aantallen sfeermakers
Ik weet niet waar je woont maar als je zin hebt om zaterdag eens sfeer te proeven op Woudestein dan nodig ik je van harte uit om een keer te komen. Ik regel wel een kaartje voor je. Kan je zien dat het bij Excelsior gewoon een gezellige boel is en niet alleen een fietsenstalling
ik hoor die verhalen echt al jaren. ik kom al sinds de jaren 80 in de kuip. de mensen die jij spreekt hebben de jaren 80 niet meegemaakt denk ik. als het er om spant is het legioen niet te evenaren. het stadion en de akoestiek helpt daar henorm bij. het legioen kan een wedstrijd beinvloeden en zelfs keren. als dat gebeurt is en blijft dat indrukwekkend. het gebeurt niet altijd, het lukt ook niet altijd.
van ajakkessieden weet ik dat dat ook gebeurde bij de kampioenswedstrijd tegen twente. maar ook volgens hen was dat een zeldzaamheid in de arena. en dat kan ik me ook wel voorstellen, want zij hebben nog meer wedsrtijden die gelden als: just another day in the office.
gemaakte sfeer is geen sfeer en zal imo ook nooit sfeer worden. op een trommel slaan en de hele wedstrijd twente enschede zingen vind ik zelfs storend. of het monotone 'nananananan ajakkes amsterdam'. echt vreselijk.
ik heb in kralingen gewoond en ben heel vaak naar exceslior geweest. leuk omdat het eredivisievoetbal in de achtertuin was, maar op woudestein werd nauwelijks gezongen EN nauwelijks met de wedstijd meegeleefd.