19-04-2012, 02:53 PM
(02-04-2012, 07:06 PM)centre court Wrote: Het afschaffen van de 2e service lijkt me prima.
En komt die regel die nu bij de dubbel er al is al eens door? Vanaf deuce direct winnend punt. Heerlijk!
Beetje oude post ik weet het maar wilde toch nog even reageren.
2e service gaat denk ik nooit afgeschaft worden. De 2e service maakt het namelijk nog mogelijk om iets in verschillende speelstijlen mogelijk te maken. Schaf je de 2e service af hou je helemaal alleen maar baseline rukkers over.
Deuce winnend punt heb ik lang over nagedacht. Als speler vond ik het een verschrikkelijke regel. Ik denk echter dat het voor zowel de kijker als voor de commercie een goede zet zou zijn. Televisiezenders hebben er een hekel aan als 2 games 20 minuten duren. Op deze manier beperk je dat en kunnen ze altijd vrij snel reclame uitzenden (hoe vervelend dat ook moge zijn). Enige manier denk ik om tennis interessanter te maken voor de tv.
Plus mietjes als Nadal hebben dan weer minder te zeuren. Wedstrijden duren minder lang waardoor een seizoen minder zwaar wordt. Kan ie misschien ook eens presteren bij de masters