11-09-2012, 12:33 PM
(11-09-2012, 08:42 AM)Ad Wim Wrote:Volgens mij maakt het niet zo veel uit welk GS je faalt, punten van elk GS tellen allemaal even hard mee.(11-09-2012, 08:18 AM)Overdune Wrote: Zoals bv André, die volgens mij eens van de top drie (of zelfs 1?) naar plek 11 oid zakte. Tampie zelfde verhaal. Die staan inmiddels weer in de top. Knap, maar ze hadden er ook de tijd voor en dan komt goed management vanzelf weer bovendrijven.
Ik won zilver de AO, goud op RG en pakte ook flinke winst op Wimbledon. Maar volgens mij won ik daar bij elkaar niet meer dan ik nu verlies. Zo zie je maar weer dat het gaat om constant presteren bij dit spel.
Alleen idd jammer dat ik net het verkeerde GS uitkies om te falen.
Jij hebt nu ongeveer hetzelfde als ik op Wimbledon had. Weliswaar verlies jij nu iets meer op mij dan ik op jou op Wimbledon, maar dat komt omdat jij in Wimbledon ook geen topscore had. Als je het verschil met de weekwinnaar bekijkt (-2410 voor jou, -3179 voor mij op Wimbledon) deed ik het zelfs nog wat slechter.
En je kunt wel zeggen dat je nu minder weken de tijd hebt om nog iets te forceren, maar forceren pakt op de lange termijn alleen maar slecht uit. Dat is iets voor de laatste paar weken, maar als je nu wilt inhalen kun je dat het beste met redelijk normale teams doen.
En ik heb hier de discussie over risicovolle/niet risicovolle teams wel gevolgd, maar volgens mij moet dat niet je insteek zijn bij het samenstellen van je team. Acht je het waarschijnlijk dat Federer de finale haalt, dan kies je hem, geef je een goede kans aan Murray, dan kies je Murray. Het juist zijn van die keuze bepaalt uiteindelijk je succes en niet of de keuze wel of niet risicovol was.