28-02-2006, 10:40 PM
Ekslem Wrote:Hier het stuk zoals het op VI staat. Hier wordt het al wat positiever (voor Kalou dan) weergegeven.
Quote:Verdonk verliest, WK lonkt voor Salomon Kalou
15/2/2006 10:30
Salomon Kalou lijkt nu echt versneld een Nederlands paspoort te kunnen bemachtigen. Minister Rita Verdonk is opnieuw in het ongelijk gesteld, nu door de Raad van State. Het WK met Oranje ligt nu in het verschiet voor de Feyenoord-aanvaller uit Ivoorkust.
De Raad van State oordeelde in hoger beroep dat Verdonk niet goed heeft gehandeld door het speciale naturalisatieverzoek af te wijzen. De rechtbank in Rotterdam kwam in december met een vergelijkbare uitspraak. De minister moest nog eens beter duidelijkmaken waarom de jonge Kalou niet in aanmerking kwam voor de juridische route die al door meerdere buitenlandse sporters met succes is bewandeld.
Verdonk moet nu formeel gezien nogmaals een beslissing nemen over de procedure, maar het lijkt niet waarschijnlijk dat dat opnieuw negatief zal zijn. 'Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken', reageerde bondscoach Marco van Basten op de website van Feyenoord.
Van Basten is altijd een voorstander geweest van de poging die Kalou heeft ondernomen. Hij zegde Kalou sowieso een plek toe in de selectie van Oranje op het WK aanstaande zomer in Duitsland. De twintigjarige dribbelaar heeft kwaliteiten waar maar weinig spelers over beschikken en kan een belangrijke rol spelen, zo meent Van Basten.
Haha, wat een gelul blijkt dit stukje.
Vandaag stelde Verdonk 2 eisen aan Kalou om hem in aanmerking te laten komen voor de versnelde naturalisatie:
1. hij moet slagen voor zijn inburgeringsexamen op 10 mei aanstaande (waarvoor hij al eerder gezakt is) en
2. Kalou moet aannemelijk maken dat hij voornemens is zich permanent in Nederland te vestigen.
De kans dat Salomon met Oranje het WK speelt lijkt mij nu bijzonder klein. Vooral het 2e punt is tot nu toe zeker niet van toepassing; Kalou is helemaal niet van plan om zich permanent in Nederland te vestigen. Zodra een buitenlandse club met de geldbuidel zwaait, is ie weg.
Een welverdiend applaus voor Verdonk. =D> Voor mij heeft een wereldtitel alleen waardevolle sportieve betekenis, wanneer deze behaald is door jongens die Nederland ook in hun HART dragen. :razz:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Vooruit PSV !!!!