01-03-2006, 10:40 AM
Bredanaar Wrote:Ze moest van de rechter haar werk opnieuw doen en dat heeft Verdonk gedaan. In de tijd van die Duitse zeiler, zoals jij die zaak aanhaalt, was een inburgeringscursus nog niet verplicht. Nu wel. Wetten zijn wel gewijzigd. Daarnaast ben ik overigens van mening dat ieder geval uniek is en ieder geval apart bezien moet worden.
Verder weet ik niet of Verdonk het aannemelijk vindt dat Kalou hier permanent wil blijven als hij zijn contract verlengt. Contracten worden in de voetballerij heel gemakkelijk verbroken, er zullen m.i. meer aanwijzingen van zijn goede wil moeten komen. En dat lukt hem nooit denk ik.
Ik ben overigens benieuwd naar de reactie van Kalou. Als hij gaat aangeven dat hij dan maar weer gaat proberen om zich aan te sluiten bij de Ivoraanse selectie, dan zijn Kalou's louter commerciele redenen tevens direct aangetoond.
die inburgeringscursus is voor mensen die na 5 jaar nederlander mogen worden. dit is de uitzondering. juist als je mensen versneld nederlander laat worden is het gek om ze eerst een inburgeringscursus/toets te laten doen: je doet het alleen maar snel omdat ze iets extra's kunnen, het is logisch dat ze in die kortere periode nog niet aan andere vereisten voldoen. daar is het een uitzondering voor. daarnaast is snel snel, niet een beetje snel omdat je eerst nog 4 maanden moet wachten.
verdonk moest haar werk in die zin over doen, dat ze het beter moest motiveren waarom kalou niet als uitzondering kon worden aangemerkt. dat doet ze niet (weet je waarom, dat kan ze namelijk niet!), ze gaat extra eisen stellen. naast het feit dat ze het vonnis niet naleeft had ze die extra eisen ook wel in een eerder stadium kunnen stellen. en voor dit soort draaierij ga jij zitten klappen? :roll: valt me erg tegen van je.
die zeiler was een voorbeeld, ik weet niet wie na hem nog versneld nederlander zijn geworden. dat moet ze dan zelf maar inzichtelijk maken: toen heb ik het ook om die reden afgewezen en toen heb ik het wel toegewezen want.
wat ze nu doet kan imo echt niet. hoezeer ik ook tegen versneld nederlanderschap ben.