28-03-2006, 07:37 PM
centre court Wrote:Wordt tijd dat CC zich weer eens op 't kunstgras laat zien als ik dit zo lees. tegen elkaar komen jullie nog weg met matig spel, dat zal tegen jullie angstgegner niet lukken. Ik wil ons graag vergelijken met Federer(Scholten!), Roddick(Haggie) en Berdych(CC). Scholten is gewoon 1 vd beste spelers die ik ken, ook al heb ik niet heel veel vergelijkingsmateriaal. Die jongen kan alles met een bal, een beetje de Federer dus op zijn niveau. Haggie is net Roddick, bloedgevaarlijk als zijn service en forehand loopt. Die kan ie van iedereen winnen. Maar soms komt hij niet verder als middelmatig tennis als die kanonsservice dus niet loopt. Dan is ie zeker te pakken. Ik zie mezelf als Berdych, veel potentie, maar de stap naar de top nog niet kunnen maken. Ik kan van mensen als Scholten winnen, zoals berdych federer versloeg op de AO, maar ik kan ook van de Burgsmullers, Koubeks en Kohlschreibers van het amateurtennis verliezen.
Ik ben een typische Nadal (en dan heb ik het natuurlijk over Dynamic Tennis). Heb een goed loopvermogen (snel, maar conditie kan beter) en begin een rally afwachtend. Lekker wachten totdat de tegenstander wat meer druk moet zetten omdat ik geen fout maak en dan kom ik vaak met een passing of winner :

Qua oppeppen heb ik niets weg van Nadal. Ik ben namelijk altijd (in stilte) gefocust en kan me enorm oppeppen als een tegenstander gaat vloeken/schreeuwen/zeuren etc. Dan word ik alleen sterker...
Met tennis was ik vroeger een soort Santoro of Rochus. Erg klein, een beroerde service en moest het dus ook altijd van de breaks hebben. Wel vrij vast...