23-05-2006, 09:27 AM
Quote:Nee, we hoeven er niet bevreesd voor te zijn dat Salomon Kalou straks tegenover Nederland zal staan op het WK. Maar na dat toernooi zal de Feyenoord-aanvaller wel voor zijn geboorteland Ivoorkust gaan uitkomen, zo meldt Sportweek. Kalou probeerde anderhalf jaar om een Nederlands paspoort te verkrijgen, maar stuitte telkens op minister van Integratie Rita Verdonk.
Kalou: "Het boek is dicht. Na het WK ga ik doen wat ik mijn broer Bonaventure heb beloofd: voor Ivoorkust spelen. Iedereen weet dat ik graag voor het Nederlands elftal was uitgekomen op het WK in Duitsland. Daar heb ik alles aan gedaan, daar hebben bondscoach Marco van Basten en meneer Cruijff alles aan gedaan. Alleen wilde mevrouw Verdonk dat niet. Er zit voor mij niets anders op, daar ik niet verwacht nog lang in Nederland te voetballen. Ik moet verder metmijn carriere, wil niet stilstaan in mijn ontwikkeling."
Binnenkort zal Salomon Kalou samen met zijn oudere broer en zaakwaarnemers gaan bepalen waar zijn toekomst ligt. Engeland of Spanje genieten daarbij zijn zware voorkeur. Kalou moet eerst wachten totdat Feyenoord met een club tot een akkoord komt. Valencia en Chelsea lijken het meest geinteresseerd. Bij de Londense club woedt een interne machtsstrijd, Jose Mourinho is een voorstander van de komst van Kalou, maar een definitief ja-woord heeft de onder vuur liggende Portugese manager nog niet. Daarbij heeft Chelsea nog het probleem dat het Kalou speelgerechtigd moet zien te krijgen voor het Premiership. Het minder kapitaalkrachtige Valencia zit op het vinkentouw.
"Valencia speelt in mijn favoriete systeem, met een diepe spits en een soort schaduwspits daarachter en met mensen op de flanken. Ze spelen Champions League en Valencia lijkt me bovendien een heerlijke stad," lepelt Kalou moeiteloos op. Een jaar geleden lag er al een mogelijkheid om naar Valencia te verkassen, maar toen wilde Kalou liever naar PSV. De Eindhovense club is nu geen optie meer voor de Ivoriaan. Overigens staat ook Romeo Castelen in de belangstelling van Valencia. Als mogelijke vervangers zou Feyenoord nadrukkelijk de Heerenveen-spelers Yildirim en Pranjic volgen.
pranjic gaat nog wel, yildirim heeft wel een heeeeel groot dipje gehad. ik zou er niet te veel voor betalen, misschien kan wat gedaan worden met een verkoopp van zuiverloon aan heerenveen. die denken namelijk dat dat een goeie rechtsback is.