26-05-2006, 09:53 AM
Bredanaar Wrote:Gelukkig was er in de wet in ieder geval wel ruimte gevonden om Kalou te verplichten eerst een naturalisatietoets met goed gevolg af te leggen.
Quote:"Maar er zijn geen bijzondere omstandigheden om Kalou vrijstelling te geven voor de naturalisatietoets", aldus de bestuursrechter.Ik stel nergens dat ik dacht dat ik de enige was die de ware aard achter Kalou's plannen doorhad. Dat zou nogal naief zijn en een zielige eigendunk aantonen. Jij stelt echter dat iedereen dat deed en dat klopt zeker niet (zie bijv. de reactie van de sportieve deportivo). Jij hebt het mis. Het zal je moeite kosten om dat te beamen gezien jouw neerbuigende taal maar het is wel zo.
Ik probeer de hele tijd duidelijk te maken dat ik het een schande voor ons rechtssysteem had gevonden wanneer Kalou geslaagd was in zijn pogingen en het Nederlanderschap daarmee had misbruikt voor puur eigengewin. Of dat nou in de wet staat of niet; misbruik mag niet getolereerd worden. Maar staat dat nergens beschreven, wetsgeleerde waf?
pcies, de bestuursrechter heeft verdonk gelijk gegeven omdat kalou zijn toets niet gehaald heeft. ik heb reeds redenen gegeven waarom ik dat een kulargument vind. maar je kunt daaruit afleiden dat indien hij die toets wel had gehaald, verdonk weinig munitie meer had.
ik vind het ook niet wenselijk als sporters louter uit geldelijk gewin nederlander (kunnen) worden (dat heb ik al gezegd, maar toch blijf je me een voorstander noemen :roll: ). ik constateer alleen dat de wet daar niet in voorziet en dat jou betoog rammelt aan alle kanten. dat is het enige wat ik zeg. gelijk bombardeer je me tot voorstander. van begin af aan heb ik gezegd: als we dat willen moeten we de wet veranderen.
schandalig vind ik het niet. er zijn weinig buitenlanders die nederlander willen worden omdat ze hier zo gezellig kaasblokjes kunnen eten. in het merendeel van de gevallen gaat het om eigengewin. zou het niet juist daarom zijn dat de wet hierin niet voorziet?
tot slot: als ik zeg dat niet half nederland dat dacht, wil dat niet zeggen dat ik dus vind dat heel nederland dat niet dacht. daar zit nog wel wat tussen. ik houd heus wel rekening met garnalenbreinen zoals deportivo, hoewel ik het leuk vind te zien dat er iemand is op het forum die hem wel serieus neemt.
blijdorpbrein en mannetje rotjeknor vind ik ook neerbuigende taal. ik zal er niet om huilen, kheb gladde rug en van jou kan ik het hebben. als ik je gekwetst heb, dat spijt dat mij. :wink: