07-06-2006, 09:06 PM
Marshall Wrote:Deportivo Wrote:Ik heb bij een ADSL provider gewerkt, de lijn waarover je internet loopt moet een bestaande lijn zijn, in andere woorden die lijn moet bekend zijn bij de KPN aangezien de KPN ook de lijn moet doormeten en wat dingen in de straatkasten moet aanpassen. Als je je telefoon opzegt bij de KPN zal je een bepaald bedrag aan huur van het netwerk moeten betalen. Dit zit vaak al in bij het bedrag dat je maandelijks aan je telefonie provider moet betalen. Maar dit is niet altijd het geval, dus voordat je overstapt zou ik goed informeren of je inderdaad alleen wanadoo abonnement moet betalen. Die 9,95 betaal je eenmaal als "portering" kosten. Portering houd in het KPN nummer over laten zetten naar Wanadoo.Ok thanks, alleen betaal je hier dus eenmalig die porteringkosten en daarna maandelijks de 'huur' van de lijn. En aangezien Wanadoo een dochteronderneming van KPN is (weten veel mensen niet) komt het uiteindelijk in dezelfde lade...
Al met al is het mogelijk (kon bij Scarlet waar ik werkte ook) alleen zit er erg vaak een addertje onder het gras waar je goed op moet letten anders kon je nog wel eens flink duurder uit zijn.
Planet is ook KPN.....Veel mensen hebben een hekel aan KPN en stappen daarom over, niet wetende dat 40% van de markt KPN is...
Maar ik zou je er zeker goed in verdiepen en bel die helpdesk plat met vragen wat je nu precies moet betalen etc, vaak is de reclame zo in elkaar gezet dat het (net niet) misleid maar je ook niet verteld hoe de vork precies in de steel zit.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]