14-12-2004, 01:36 PM
Enorm transfernieuws van..... MVV. Tsja, niet echt groot nieuws, maar het is en blijft transfernieuws en op zich wel interessante spelers;
en nog een eerstedivisieclub met opvallend transfernieuws:
Quote:MVV hoopt op Brncic en Leonardo II
MVV versterkte zich onlangs al met Tom van Bergen (VVV-Venlo) en Miel Mans (AZ) wordt deze week medisch gekeurd. Toch is de club nog niet uitgewinkeld. Trainer Andries Jonker hoopt zich in de winterstop te versterken met Drazen Brncic en Leonardo Dos Santos. Beide middenvelders hebben momenteel geen club en zijn deze week op proef in Maastricht.
De interesse in Brncic is opvallend. De 33-jarige Kroaat speelde in de tweede helft van vorig seizoen ook al voor MVV. Afgelopen zomer weigerde hij echter een nieuw contract te tekenen uit onvrede over het geboden salaris. Sindsdien zit de in Luik woonachtige oud-speler van Charleroi, Cremonese, Monza, AC Milan, Vicenza, Ancona en Venezia werkeloos thuis. Nu de komst van Kurt Van de Paar is afgeketst - de Belg zag afgelopen weekend om persoonlijke redenen af van een contract - lijkt MVV bereid om Brncic een betere verbintenis voor te leggen. "Drazen zat dit seizoen vaker bij ons op de tribune. Ik heb het idee dat hij nu graag wil komen en wij kunnen hem wel gebruiken. Hij is in ieder geval redelijk fit, hoewel hij een paar maanden niet heeft gevoetbald", zegt Jonker in het Limburgs Dagblad.
Leonardo, oud-speler van FC Groningen, Feyenoord, De Graafschap en ADO Den Haag, speelde dit seizoen alleen enkele wedstrijden bij de amateurs van Bennekom. Een stage bij het Zweedse DjurgÃÂ¥rdens IF leverde hem geen contract op. Jonker: "Hij heeft de laatste jaren weinig gespeeld. Maar ik heb hem daarvoor vaker bij Groningen zien uitblinken. Daar was hij een van de creatiefste spelers."
en nog een eerstedivisieclub met opvallend transfernieuws:
Quote: Earnest Stewart vervolgt zijn loopbaan waarschijnlijk bij zijn oude club VVV-Venlo. "In principe zijn we eruit, ik kan me niet voorstellen dat het nog afketst", aldus zijn zaakwaarnemer Arnold Oosterveer op vi.nl. VVV haalt mogelijk ook Hilmi Mihci. De aanvaller van De Graafschap traint vanaf dinsdag op proef mee bij de Limburgers.
De nu 35-jarige Stewart begon zijn loopbaan in 1988 bij VVV en verhuisde in 1990 naar Willem II. Na zes seizoenen in Tilburg kwam hij zeseneenhalf jaar uit voor NAC. In januari 2003 ging zijn droom in vervulling toen hij onderdak vond bij DC United in de Major League Soccer. Met DC United veroverde hij dit jaar de Amerikaanse titel. De kampioenswedstrijd tegen Kansas City Wizards (3-2) was echter zijn laatste wedstrijd voor de Amerikaanse ploeg. Hij wilde zijn loopbaan in Nederland vervolgen en kon kiezen uit RKC Waalwijk, NAC Breda en VVV-Venlo. Stewart tekent in Venlo waarschijnlijk een contract tot medio 2006.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)