28-06-2006, 03:31 PM
centre court Wrote:Glenn Johnson(Chelsea) en Henkie Timmer(AZ) op weg naar Feyenoord.
vi.nl Wrote:Feyenoord grijpt naast Chelsea's Glen Johnson
28/6/2006 15:20
Feyenoord heeft de strijd om Glen Johnson verloren. De rechtsback van Chelsea heeft voor Portsmouth gekozen. Hij tekende voor een jaar op huurbasis bij de nummer zeventien van het Premiership.
Johnson hoopt zich bij Pompey weer in de nationale ploeg te kunnen spelen. 'Ik kan hier weer regelmatig gaan spelen op het hoogste niveau. Portsmouth heeft grote ambities en daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen', vertelde de 21-jarige verdediger op de website van zijn nieuwe club.
Bij Portsmouth wordt Johnson herenigd met Harry Redknapp, de coach die hem in 2002 als achttienjarige liet debuteren bij West Ham United. Dat die band de doorslag zou geven, was Feyenoord al bang voor.
Johnson staat sinds de zomer van 2003 onder contract bij Chelsea, waar hij nog tot 2008 vastligt. Bij The Blues kwam hij de afgelopen drie jaar maar weinig aan spelen toe. Vooral afgelopen seizoen was zijn inbreng minimaal met vier duels in het Premiership.