13-08-2006, 11:11 PM
waf Wrote:het begrip gloryhunter wordt vnl gebruikt bij bezoekers die alleen gaan kijken bij de krenten in de pap wedstrijden en bij blaatapen die bij successen opeens supporter van een club blijken te zijn.Fyi: ik werd vroeger fan van Ajax doordat 2 neven van me uit A'dam komen. Als TOP Oss op dat moment al een BVO geweest was, dan was dat zeer waarschijnlijk mijn cluppie geweest. Volg ze nu wel en ga er af en toe heen, maar mis de 'binding'. Maar goed, Top werd pas in de 90-er jaren BVO dus dan ruil je je huidige club niet zomaar in.
ik hanteer de definitie nog wat ruimer en in combinatie met meelopers. waarom wordt iemand uit (pak hem beet) oss of venlo supporter van een club uit amsterdam? dat kan imo maar 1 reden hebben.
ik vind het prima als mensen een bepaalde club een warm hart toedragen, er zitten ook zat gloryhunters bij fainoid, maar mijn haren gaan recht overend staan als deze blaatapen met teksten aankomen als: 'voor mij telt alleen het kampioenschap' en ook heb ik er schijt aan als deze (vnl) provincialen (en dat bedoel ik niet negatief) mensen die wel de kloten hebben om een club uit de omgeving te steunen proberen af te zeiken. vind ik beide gewoon walgelijk en daar zal ik tegen blijven ageren.
overigens stoor ik me normaal gesproken niet aan tool, normaal gesproken blaat hij niet zo, bv matador is de verpersoonlijking van de ajakkesmeeloper. hij bevestigt continu waarom supporters van andere clubs een groot gedeelte van het ajakkeslegioen en dus ook ajakkes zo intens haten. omdat hij dat bevestigt is hij ook mijn favoriete forummer. :razz:
Wat betreft het 'voor mij telt alleen het kampioenschap', jij draaide het precies om . Het is niet " Voor mij telt alleen het kampioenschap en dus ben ik voor Ajax", maar "Ik ben voor Ajax en vindt dat wij voor niks minder dan het kampioenschap moeten gaan."
Dat ik vind dat voor Ajax alleen het kampioenschap telt, wil niet zeggen dat ik een beker of JC schaal voor een subtopper geen echte hoofdprijs vindt.