15-08-2006, 02:24 PM
zo, speciaal voor treesong, lekker overzichtelijk. :lol:
Ronnie D. Wrote:Ik interpreteer het zoals ik het lees omdat jij het als zodanig opschrijft. je interpreteert het verkeerd. als je het niet snapt moet je het vragen
Ik snap best wel dat jij een apart beeld hebt van wat een supporter van een club moet zijn. dat is niet echt een apart beeld, er zijn er meer die dat denken. Enkel als iemand die mening niet deelt wil je dat tot in den treure uitgediscusieerd hebben. dit is je eigen gecreerde waarheid, ik vind het leuk om te discussieren erover maar het hoeft niet hoor. En het boeit me geen ene zak tegen welke personen je je kruistochtje aan het voeren bent. nee, maar als je je daar in zou verdiepen zou je wellicht inzien dat je verkeerd interpreteert. ik gaf je een hulpmiddel
Ik ben het gewoon niet eens met jou stelling dat iemand die nooit in een stadion komt een gloryhunter of een supportunist is. dat mag, alleen je argumenten overtuigen mij niet. dat mag imo ook.
En ik snap al helemaal niet waarom iemand die nooit in een stadion komt niet de draak mag steken of een beetje mag provoceren richting een ander die toevallig wel soms in een stadion komt.
Een gloryhunter is in mijn ogen die vandaag voor de kampioen van dit jaar is en volgend jaar voor degene die dan kampioen is. dat vind ik idd ook een gloryhunter.
Wat vind jij een goeie reden om voor een club te kiezen. je lijkt wouter bos wel, die antwoord ook altijd met een wedervraag. De supporters van provincieclubjes zijn dat vaak omdat ze een bepaalde binding met die club hebben. En toegegeven die binding is over het algemeen sterker als van veel supporters van grotere clubs. Supporters van de grotere clubs zijn 9 van de 10 keer supporter van die clubs omdat daar aansprekend voetbal gespeeld. nee, imo omdat ze daar resultaten halen. De binding met zo'n club groeit dan op een andere manier voor mensen die niet uit de regio van zo'n club komen. Vaak ook ingegeven doordat bepaalde spelers daar spelen. Nadeel is dat je dan ook inderdaad gloryhunters aantrekt die een jaartje die club aanhangen maar er niks mee hebben. heb ik verder geen problemen mee, met die mensen.
Leer zelf lezen......ik heb gezegd dat je het schrijft op een manier die op anderen overkomt dat jij de vastomlijnde waarheid verkondigt. IK heb nergens gezegd dat je dat ook als zodanig bedoelt. spreek jij anders even voor alle anderen.
:roll:
En wat matador betreft heb je wellicht een punt, maar dat je Tool op een enkele opmerking op datzelfde niveau inzet omdat hij naar jou mening een verkeerde opmerking maakt. ik zet hem helemaal niet op hetzelfde niveau in, dat maak je er zelf van. maar daar was ik al achter, begrijpend lezen is niet je sterkste punt. We zijn niet allemaal intelectuelen die alles zo goed en onderbouwt kunnen verwoorden. het is intellectuelen en onderbouwd. overigens was ik al uitgepraat met tool, hij kan zich prima zelf verdedigen. ik begrijp uberhaupt niet waarom jij meediscussieert, maar goed Soms moet je ook even een bepaalde vorm van relativeringsvermogen op de postings op dit forum loslaten. oh soms wel, soms ook niet. En in mijn ogen is jou zicht in dit soort discussies zo vertroebeld dat je dat niet meer kunt. Je hebt een bepaalde visie en ongeacht wat iemand zegt, daar ben je niet vanaf te brengen. nee, niet ongeacht, er worden (ook niet door jou) geen argumenten gegeven die mij anders doen denken, misschien is dat wel je grote teleurstelling? en misschien is mijn visie wel juist heel helder?
Misschien moet je dan gewoon eens teruglezen wat je zelf post en objectief bekijken wat je schrijft. jij-bak.Jij hebt een beeld van een supporter in mijn ogen waarbij die persoon aan voorwaarden moet voldoen die volslagen ridicuul zijn. nee hoor, je ridiculiseert mijn opvatting. je hebt nog steeds niet begrepen dat ik vind dat iedeeen het lekker zelf moet weten wie en hoe hij supportert. en ik moet ezlf weten of ik hun gedrag afzeikWaarom moet een supporter bijvoorbeeld het stadion bezoeken? imo geen supporter. maar geen problemen mee, mits je dan ook geen pretenties hebt.Waarom mag iemand die voor een club is maar niet naar het stadion gaat geen kritiek leveren op andermans cluppie, of die persoon een beetje ridiculiseren? kritiek leveren mag hoor, maar als je niet weet wat liefde voor een club inhoudt moet je imo ook niet ridiculiseren
En lees supporter voor het gemak maar even als fan, want ik schaar die twee in deze discussie onder dezelfde noemer. ik niet, dus je maakt het wel verwarrend. Of je namelijk op de bank zit te juichen en mee te leven, of in het stadion is mij namelijk om het even. mij niet, maar iedereen moet het lekker zelf weten.
De mensen die voor de andere (top)clubs zijn, zijn ook in 99% voor die club omdat ze vinden dat die de beste zijn. toch heeft ajakkes de meeste en de meeste neppers.
En omdat ze in jou ogen geen identiteit tonen mogen ze geen kritiek naar de ander leveren die in jou ogen wel identiteit met een club hebben. identiteit met een club hebben? waar heb je het over. je snapt het weer niet.
Wie ben jij om te bepalen of iemand binnen de identiteit van een club past? identiteit hebben is wat anders dan binnen de identiteit van een club passen. je intepretatie is weer verkeerd (en ik had het ook niet zo opgeschreven Accepteer gewoon dat niet iedereen dezelfde opvattingen heeft als jij. dat accepteer is, jij maakt ervan dat ik dat niet accepteer.