24-08-2006, 10:33 AM
waf Wrote:Kezmania Wrote:waf Wrote:Kezmania Wrote:waf Wrote:Kezmania Wrote:GROETEN UIT DE CHAMPIONS LEAGUEbehalve dan dan je wat meer wedstrijden speelt in de cl (waar het wel weer moeilijker punten halen is). het is voor het coefficient belangrijker dat andere clubs dan ajakkes en psvee punten halen. het aantal punten wordt gedeeld door het aantal deelnemers.
Onwijs knullig om het zo uit handen te geven.
Voor degene die het punten systeem van de UEFA nog niet snappen.
Het maakt helemaal niks uit of je CL of UEFA Cup speelt. Winst is 2 punten, gelijkspel 1 punt. Voor het Nederlandse voetbal is het dus alleen maar beter, maar dan moet Ajax wel eerst de poulefase halen. =P~
maar dit is natuurlijk uitstekend voor het nederlandse voetbal. nu worden de financiele verschillen iig niet groter.
ik heb het niet gezien, maar de sms'jes na een heerlijk etentje in scheveningen waren zo zoet, dat ik het desert heb overgeslagen.
CL poule speel je 6 wedstrijden.
UEFA Cup heeft eerst een dubbele ronde (uit- en thuiswedstrijd), vervolgens kom je geloof ik in een poule met 5 clubs, je speelt 4 wedstrijden. Maw of je nu CL of Uefa speelt je speelt 6 wedstrijden voor je kan overwinteren.
ja, maar voor ajakkes moet je ook de dubbele ronde voorafgaand aan de cl meetellen natuurlijk.
Die hebben ze nu ook gespeeld, dus dat maakt niet uit
jij stelde in zijn algemeenheid dat cl of uefa niks uitmaakt. dat wilde ik nuanceren, omdat je bij cl + voorronde 8 potjes speelt en bij uefa + voorronde 6. dat maakt niet niks uit. In dit specifieke geval maakt deze extra voorronde idd 8.
maar eigenlijk mag je deze voorronde niet meetellen, want ze zijn uitgeschakeld dus dat levert niet of nauwelijk en (iig minder dan dat je je kwalificeert) punten op. :razz: ook in dat opzicht is er geen sprake van 'dat het niet uitmaakt.)
Normaal gesproken maakt het ook niet uit, alleen sloebers moeten zich kwalificeren via de voorronde. Sterker nog die clubs verdienen het eigenlijk niet eens. Het woord Champions is al lang niet meer van toepassing maar dat is weer een ander verhaal.
Normaal gesproken stap je dus in tijdens de poulefase
Bij Uefa heb je eerst een dubbele wedstrijd, vervolgens een poulefase.
Enige echte verschil zijn de bonuspunten, centen en aanzien.
Verder is het in de Uefa cup makkelijker punten scoren, je hebt tenslotte minstens 3 tegenstanders die het nivo van de Nederlandse subtop niet ontstijgen.