24-08-2006, 10:29 PM
Kezmania Wrote:Ad Wim Wrote:Kezmania Wrote:Ik snap dat systeem inderdaad niet helemaal, maar los daarvan weet ik zeker dat er genoeg mensen zijn die het ook mooi vinden als Ajax er straks uitligt in de 1e ronde van de UEFA Cup.Ad Wim Wrote:En ook ongelooflijk dat degenen die nu lachen afgelopen zomer massaal Nederland, met veel Ajax-internationals, aanmoedigden en dan nu, nu er punten zijn te verdienen voor de ranglijst, gaan lachen als Ajax eruit gaat.
Het is nou ook niet zo dat ik sta te juichen als PSV of Feyenoord in Europa winnen, maar ik ben er wel blij mee.
Snap je het punten systeem van de UEFA nu al een beetje?
Die ranglijst interesseert me verder niks, maar ik wordt er een beetje moe van dat iedereen zegt dat het slecht is voor het Nederlandse voetbal omdat we nu minder puntjes krijgen.
En waarom interesseert die ranglijst je niks? Je hebt niks met het Nederlandse voetbal?
Dus omdat die ranglijst mij niet interesseert heb ik niks met het Nederlandse voetbal. Je moet gewoon kampioen worden om je rechtstreeks te plaatsen. Doe je dat niet, dan moet je niet mouwen.
Het is prachtig voor clubs als Heerenveen, Utrecht, Twente en Vitesse om voor europees voetbal te strijden, maar deze clubs zijn vaak na 2 of 3 rondes weer uitgeschakeld. Dat is pas slecht voor je ranking!!!
Heerenveen heeft de afgelopen 2 seizoenen wel overwintert in Europa, mijn gevoel zegt dat ze iig evenveel punten als Feyenoord gehaald hebben in die 2 seizoenen. Vind niet dat je Heerenveen in het rijtje Utrecht, Vitesse en Twente moet plaatsen.
edit:
Heerenveen 10,96 en 10,50 = 21,46
Feyenoord...12,96 en 3,50 = 16,50
Oh, my god, we bought Kenny!