01-09-2006, 02:35 PM
Quote:Depor ontdoet zich van Tristán en Scaloni
1/9/2006 13:09
Deportivo La Coruña heeft besloten zich te ontdoen van Diego Tristán en Lionel Scaloni, die door coach Joaquin Caparros als overbodig werden beschouwd. Nadat het beide spelers niet gelukt was een nieuwe club te vinden voor het sluiten van de transfermarkt, is Depor van plan de contracten van het tweetal te laten ontbinden.
Tristán en Scaloni zijn niet blij met de actie van Deportivo. 'Noch Leo noch ik verdien dit soort behandeling, want we hebben een hoop gegeven voor deze club. Nu zitten we zonder club. We zullen dit doorgeven aan de vakbond', reageerde de aanvaller via Marca. Tristáns contract loopt nog tot medio 2008, dat van Scaloni tot 2007.
Toch is het voor beide spelers een stuk makkelijker geworden een nieuwe club te vinden. Aangezien Tristán en Scaloni niet meer aan Depor zijn verbonden, kunnen ze transfervrij ergens tekenen, ook al is de transfermarkt gesloten.
Scaloni zag overigens op het nippertje een transfer naar Racing Santander stuklopen, zo vertelde hij aan AS. 'Een kwartier voor het sluiten van de markt vertelden Depor mij dat de transfer rond was. Maar nog geen tien minuten later was dat niet meer zo. Ze hebben me verteld dat Santander de telefoon niet opnamââ¬Â¦'
Tristán speelde sinds de zomer van 2000 bij de club uit Galicië, maar ondanks zijn grote talent moest de inmiddels dertigjarige spits steevast knokken voor een basisplaats. Scaloni maakte al sinds 1998 deel uit van de selectie van Deportivo, maar ook zijn rol was uitgespeeld. Vorig seizoen speelde hij al een half jaar voor West Ham United.
Lelijke actie van La Coruna, maar vooral die Tristan heeft toch zo een nieuwe club? Had Feyenoord die niet voor een appel en een ei kunnen halen? Te hoog salaris natuurlijk...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!