07-09-2006, 02:25 PM
Quote:Heitinga: 'Ik was gewoon slecht'
Geschreven door Rogier Deelstra op donderdag, 7 september om 12:46
Johnny Heitinga speelde gisteravond opnieuw geen gelukkige wedstrijd in het shirt van het Nederlands elftal. Dat kon en wilde hij zelf ook niet om heen draaien. "Ik was gewoon slecht", aldus de Ajacied tegenover FC Update.
"Verdedigend ging het nog wel, ik heb geen duel verloren. Aan de bal was ik echter zeer matig, zeg maar gerust slecht", aldus de 22-jarige verdediger. "Ja, ik heb er geen moeite mee om dat toe te geven. Als ik goed speel, weet ik dat ook. Als ik dan vervolgens slecht speel, vind ik dat ik dat ook toe moet durven geven."
Dat er door het Eindhovense publiek gejuichd werd toen hij moest plaatsmaken voor Khalid Boulahrouz, doet Heitinga weinig. "Ach, we weten dat het Nederlandse publiek kritisch is. Bovendien gebeurt wel vaker dat Ajacieden uitgefloten worden als we met Oranje in Eindhoven spelen. Maargoed, aan de andere kant: ik heb hier twee keer gescoord en toen juichde iedereen gewoon even hard."
"Ik denk dat het publiek tevreden naar huis is gegaan. We hebben zes punten, dat is het meest belangrijke. Qua spel denk ik dat we ons niet helemaal gerevancheerd hebben voor het duel in Luxemburg, maar qua resultaat wel."
=D> Er zijn blijkbaar nog wel voetballers die zo nu en dan over een beetje zelfkennis beschikken.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!