14-09-2006, 03:00 PM
Berend Botje Wrote:Het is natuurlijk een bedachte term, maar gerelateerd aan het tellen. Als iemand die net lid is een eerstejaars is, lijkt mij de term nuldejaars een logische term voor de mensen die bezig zijn hun eerste jaar in te komen. En nogmaals, ik gebruik die term niet, maar ik begrijp wel waarom hij gebruikt wordt.Ad Wim Wrote:Het zijn inderdaad studenten die aan hun eerste studiejaar zijn begonnen. Tevens kunnen ze dan lid worden van een vereniging. Alvorens ze daar echt lid worden, dienen ze eerst een kennismakingstijd te doorstaan. In de tijd van deze KMT zijn ze dus nog niet lid, maar er wel mee bezig, aspirant-lid aldus. Dit is de oorspronkelijke term, maar zoals gebruikelijk komen er vervolgens populairdere termen naar boven als nuldejaars en, afgekort, jaars. Tevens is er een negatievere term, die vaak gebruikt tijdens ontgroening, te weten phoeten / feuten.
En jouw voorbeeld is in dit geval natuurlijk geen relevant tegenvoorbeeld.
Mooi je geeft dus impliciet toe dat de term nuldejaars niets te maken heeft met tellen, maar zo maar een bedachte term is. Dan zijn we het eens, want daar kan ik geen bezwaar tegen maken. En wat het voorbeeld met euro's betreft, jij zegt dat je met/bij nul kunt beginnen te tellen. Als het niet in dit geval is, ben ik benieuwd in welk geval dan wel.
Bij leeftijd begin je bijv. bij 0 te tellen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello