21-09-2006, 06:32 PM
Treesong Wrote:Correct maar je hebt ook nog iets als implied pot odds.Depor Wrote:Trouwens kan iemand mij het fijne van de pot odds uitleggen? ik dacht dat ik het snapte maar dat viel vies tegen...
Kort gezegd: investering vs. beloning
VB 1: Blinds zijn 50/100 en je zit op de button met Klaver Boer - Ruiten zes. Normaal is het een poephand, maar als IEDEREEN voor je callt (7 man) zit er al 850 in de pot. Je hoeft dan dus maar 100 te investeren om 850 te
winnen. Dan kan je dus eigenlijk callen met vrijwel iedere hand.
VB 2: Als je met twee harten in je hand zit (AQ) en de flop geeft harten 2 en 7 en een schoppen boer, bepalen de pot odds uiteindelijk of je een bet callt of niet. Als de pot 3000 op dat moment is en iemand voor je bet 3000, is het onjuist om te callen, omdat de pot odds lager zijn dan je kans om de flush te hitten. Is die bet echter 400, zijn je pot odds goed, dus is callen correct.
Dit kan je het beste gebruiken in een situatie waarin bijvoorbeeld 3 man mee is. Als de pot odds zeggen "niet betten" moet je het soms volgens "implied pot odds" wel doen. Dit is een theorie die rekening houdt met verdere bets later in het spel. MAW je kunt een kaart wel kopen omdat de volgende ronde er meer in de pot komt. Je kunt dit het beste gebruiken in een situatie waarbij je bij het hitten van een kaart zeker de pot gaat winnen...
Het is maar een theorie, net waar jij je meer in kunt vinden.
The great old Ludwig von...