10-10-2006, 11:31 AM
Treesong Wrote:Kezmania Wrote:Verder, alleen een dwaas gelooft in pech. Pech is een zwak excuus. Je kan geluk hebben dat het balletje goed valt, maar je kan geen pech hebben, dan had je maar beter moeten schieten. Als je dat niet wil zien, of inconsequent vind prima.
Ik zal het onthouden voor de volgende keer dat ik met de auto langs de weg sta.
"Met de wegenwacht?"
"Ja, heeft u pech?"
"Nee, kep geen pech."
"Waarom belt u dan?"
"M'n auto is stuk"
"Dus u staat met pech langs de weg."
"Ja en nee"
"..."
"Ik sta langs de weg met een kapotte auto, maar kep geen pech."
"Meneer, ik heb wel meer te doen en..."
"Alleen een dwaas gelooft in pech, het is me eigen stomme schuld, tis een zwak excuus. Als ik vanochtend naar de garage was gegaan, was het niet gebeu... aaaaargh"
"Meneer, bent u daar nog?"
"Jaja, er scheet zojuist een vogel op m'n kop"
"Wat een pech!"
"Nee, geen pech mevrouw! Als ik eerder omhoog had gekeken was het niet gebeurd en..."
"...tuut tuut tuut..."
"Opgehangen! En nu gaat het ook nog regenen! Wat een p... oh nee... euh... als ik gewoon een paraplu had meegenomen dan.... ehhhhh.... kut."
Briljant...! :lol:
Er zit een kern van waarheid in, maar toch zijn het 2 verschillende dingen.
Een auto kan kapot gaan. Je onderhoud hem altijd goed, controleert alles, maar het blijft een product dat kapot kan gaan. Een bal is echter rond, dat zal hij ook altijd blijven, een doel is altijd even groot. Het enige wat er fout kan gaan is dat je hem verkeerd raakt, of dat er iemand tussen zit. In beide gevallen had je er wat aan kunnen doen.
Aan die auto had je alles gedaan, dat hij dan kapot gaat kan gebeuren.
Een vogel die op je dak poept is natuurlijk geen pech, dat is gewoon SHIT!