26-10-2006, 09:59 AM
Ad Wim Wrote:Maar waarom richt je dit tot mij? Ik gaf toch juist aan dat de werkloosheid onder jongeren toenam? Vervolgens had ik het over een structurele oploosing; ik vind nog steeds dat er voor die jongeren betere mogelijkheden moeten worden geschapen wat zo moet leiden tot meer kansen voor deze groep. Dit is dus geen ad hoc oplossing voor de huidige groep, maar meer een lange termijnoplossing. Wellicht iets voor een toekomstig links kabinet :wink:
Omdat jij wilde beweren dat het de schuld van het zittende kabinet was en nu blijkt dat het gewoon luie donders zijn die liever de hele dag aan hun piemeltje trekken (of in het geval van de moslima's aan die van hun vader/broer/oom/opa) dan dat ze op zoek gaan naar werk/een opleiding volgen. Er zijn mogelijkheden genoeg voor jongeren, want het onderwijs in Nederland is relatief goedkoop, er is keuze te over en kansen moet je zelf afdwingen. Die vertroetelmentaliteit leidt alleen maar tot nog luiere mensen die denken dat het hen allemaal wordt gebracht zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. Een toekomstig 'links' kabinet zal zorgen voor nog meer niksnutters, uitkeringstrekkers, uitzonderingspositiegroepjes, probleemgevallen, etc.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!