The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Studio Voetbal
En daarvoor om 7.00 kijk ik nog even naar de avonturen van jaques coustaeu :razz:
Bangkok resident.
Reply
waf Wrote:
Treesong Wrote::eeeek:

Waarom in vredesnaam!? :|

Ajax TV op Internet tot daaraan toe... daar val je nietsvermoedende kijkers niet lastig, zoals tot voor kort het geval was met Feyenoord TV Xtragaap4de

ik kijk nooit naar feyenoord tv en ik zie het ook nooit langskomen, maar je moet wel een erg interessant leven hebben als je op zondagmorgen 9.0 uur door de tv kan worden lastiggevallen. :razz:

:oops: Match of the day mis ik zelden...
Reply
Quote:2 november 2007
Altijd maar Ajax

Altijd maar Ajax

Studio Voetbal is het wekelijkse praatprogramma van de NOS waarin presentator Jack van Gelder en de analytici Youri Mulder en Hugo Borst met gasten spreken over trends, ontwikkelingen en het laatste nieuws uit de (inter) nationale voetbalwereld.

De klacht
“Als voetballiefhebber volg ik het voetbal op de voet en zo kijk ik ook wekelijks naar Studio Voetbal. Hoewel ik me realiseer dat er de afgelopen periode een hoop gebeurd is bij Ajax, is er tegenwoordig een 'overkill' Ajax bij de NOS. Met name in Studio Voetbal wordt bijna niets anders besproken dan Ajax. Dat is voor de neutrale kijker al ergerlijk, maar wanneer je een andere club een warm hart toedraagt is dat ronduit irritant te noemen.

“Van een publieke omroep zou je eigenlijk verwachten dat men zich op een breder publiek zou richten en derhalve ook andere clubs zou behandelen in de uitzendingen. Zelfs wanneer men Ronald Koeman -de trainer van PSV- uit heeft genodigd, weet men het gesprek een wending te geven, zodat Ajax weer ter sprake kan komen. Tot zichtbare ergernis van Ronald Koeman zelf.”

De reactie van de eindredacteur
“Studio Voetbal gaat over de voetbalactualiteit. De actualiteit van 7 oktober was: Ajax is na de voorronde van de Champions League ook uitgeschakeld in de eerste ronde van de UEFA Cup. Dat was tientallen jaren niet gebeurd. De actualiteit was ook het aanstaande vertrek van Henk ten Cate, zijn verwachte opvolging en de druk op de Ajax-leiding.

“De actualiteit van 14 oktober was het Nederlands elftal (verlies tegen Roemenië). Maar ook het vertrek van Henk ten Cate, die tot op dat moment alles had ontkend en had gesproken over 'indianenverhalen'. De actualiteit was ook de manier waarop Ajax en Ten Cate over het vertrek en de bekendmaking daarvan met elkaar in conflict raakten.

“De actualiteit van 21 oktober was de ontknoping van het hele verhaal. De voorlopige opvolging van Ten Cate is bekend, Ajax laat nu in de nationale competitie opnieuw punten liggen en supporters komen in opstand. Het is de eerste uitzending waarin (bijna-) direct betrokkenen aanwezig zijn, waardoor er dieper op de problemen kan worden ingegaan. Ons gevoel is dat we ons journalistieke werk hebben gedaan, zoals we ook vorig jaar veel hebben stil gestaan bij de sportieve en bestuurlijke problemen bij Feyenoord.”

De kanttekeningen
Ajax behoort samen met Feyenoord en PSV tot de grote drie van het Nederlandse voetbal. De laatste jaren was er zelfs sprake van de grote vier, omdat AZ in de top meedraaide, maar dat lijkt nu weer voorbij. Van die vier topclubs is Ajax het meest beeldbepalend: het is de enige voetbalvereniging die na de oorlog 22 keer landskampioen werd en het is de enige beursgenoteerde club van Nederland.

Ajax was traditioneel niet alleen hofleverancier van spelers, maar ook van trainers voor het Nederlandse elftal en vele buitenlandse clubs. Dat zegt veel over het sportieve belang van de club, maar ook over de neergang, want Ajax versleet in tien jaar tijd zes trainers.

De conclusie
De aandacht voor de grote clubs is vergelijkbaar met de aandacht voor de Verenigde Staten en het Midden-Oosten in het NOS Journaal of die voor Bach, Mozart en Beethoven in het Concertgebouw. De groten der aarde trekken de meeste journalistieke aandacht.

In het geval van Ajax gaat het om twee dingen: het belang van de club voor het Nederlandse voetbal en de actualiteit. Zo bezien is het niet gek dat er de afgelopen weken veel aandacht is geweest. Ik heb de laatste zeven uitzendingen teruggekeken. In totaal maakte Studio Voetbal 315 minuten televisie, waarvan 104 minuten over Ajax, zeg maar een derde van de zendtijd.

In twee uitzendingen ging het niet over Ajax en in één aflevering 3 minuten. Dat betekent dat het er in de andere afleveringen lang over ging, een keer 26 minuten en twee keer 30 minuten. Het was in die zin afgelopen zondag voor vriend en vijand een verademing dat Ajax afwezig was in Studio Voetbal.

Er was geen Ajax- nieuws (hoewel: ze wonnen) en er was tijd om weer eens over het voetbalambacht te spreken met twee gepassioneerde spelers: een komende en een gaande keeper. De actualiteit van vandaag dicteert dat het vertrek van Ronald Koeman, de terugval van AZ en de opkomst van Vitesse, FC Twente en Roda JC aan de orde komen. Als de redactie van Studio Voetbal die onderwerpen laat liggen, dan pas is er iets mis.

Ton van Brussel
NOS Ombudsman

:lol:
Reply
Xtragaap4de Echt Studio Ajax vanavond, dat gelul over dat stomme rapportje.. Xtragaap4de
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Ook bij Voetbal insite ging t alleen maar hierover...
The great old Ludwig von...
Reply
Voyou Wrote:Xtragaap4de Echt Studio Ajax vanavond, dat gelul over dat stomme raportje.. Xtragaap4de

:eeeek:
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Voyou Wrote:Xtragaap4de Echt Studio Ajax vanavond, dat gelul over dat stomme raportje.. Xtragaap4de
Wat een gelul dit inderdaad. Bij Voetbal Insite ging het ook alleen maar hierover. Niet zo gek, gezien wat er gebeurd is. Zou bij elke topclub zo zijn gegaan.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
tuurlijk, tis gewoon wereldnieuws, althans zo wordt het gebracht. Heerlijk voer voor de landelijke media. Ajax-nieuws, positief of negatief dat maakt geen reet uit. Als de naam Ajax maar uitgesproken wordt door het meelooppubliek. :roll:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Bredanaar Wrote:tuurlijk, tis gewoon wereldnieuws, althans zo wordt het gebracht. Heerlijk voer voor de landelijke media. Ajax-nieuws, positief of negatief dat maakt geen reet uit. Als de naam Ajax maar uitgesproken wordt door het meelooppubliek. :roll:

Bovenstaande geldt toch voor alle "top-clubs"? Toen VD Herik het moeilijk had bij Feyenoord ging het alleen daarover en toen bij jouw clubje Fons S leuke dingen in het park aan het doen was sierde dat de voorpagina's en alle sportprogramma's.

@waf: Hoop dat dit niet een jij-bak is? Is iig niet mijn bedoeling.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
De complete uitzending (praatgedeelte) van voetbal insite en studio voetbal ging daarover. Als ik naar een sportprogramma kijk, wil ik dat het vooral over sport gaat en niet alleen over het besturen en managen van Ajax. Toen met van de Herik was het ook wel het hoofdonderwerp, maar niet zo overheersend als dit.
Wie van jullie hebben b.t.w. ooit Ajax-aandelen gekocht? Wat zal er gaan gebeuren als Ajax zich van de beurs terugtrekt? Koopt Ajax die aandelen van jullie over of zo? De huidige koers is een heel stuk lager dan in het begin dacht ik zo.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Bumme Wrote:
Voyou Wrote:Xtragaap4de Echt Studio Ajax vanavond, dat gelul over dat stomme raportje.. Xtragaap4de

:eeeek:

Icon_question


:wink:
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Bredanaar Wrote:De complete uitzending (praatgedeelte) van voetbal insite en studio voetbal ging daarover. Als ik naar een sportprogramma kijk, wil ik dat het vooral over sport gaat en niet alleen over het besturen en managen van Ajax. Toen met van de Herik was het ook wel het hoofdonderwerp, maar niet zo overheersend als dit.
Waar had je het dan over willen hebben? Weer over het gekloot bij AZ? Weer over PSV dat zo nipt wint? Weer over Feyenoord dat nog steeds kwakkelt? Weer over de kracht van NAC?

En toen Jan Reker bij VI zat ging het ook alleen maar over bestuurlijke zaken bij PSV en toen hoorde ik je niet...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:En toen Jan Reker bij VI zat ging het ook alleen maar over bestuurlijke zaken bij PSV en toen hoorde ik je niet...

omdat dat 1x is in de 1000 jaar, en niet zoals bij ajakkes 1000 keer in het jaar, poepsjaars.

en je kunt het er ook een kwartier over hebben en vervolgens nog een paar ploegen bespreken die voetbaltechnisch in het nieuws staan.
Reply
Bredanaar Wrote:Wie van jullie hebben b.t.w. ooit Ajax-aandelen gekocht? Wat zal er gaan gebeuren als Ajax zich van de beurs terugtrekt? Koopt Ajax die aandelen van jullie over of zo? De huidige koers is een heel stuk lager dan in het begin dacht ik zo.

Ajax kan zich van de beurs terugtrekken maar de aandelen gewoon uit laten staan. Dit staat dus los van elkaar.
In het rapport staat dat Ajax van de beurs af moet, niet dat de aandelen teruggehaald moeten worden.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Bumme Wrote:Ajax kan zich van de beurs terugtrekken maar de aandelen gewoon uit laten staan. Dit staat dus los van elkaar.

? Is dat zo? Houdt het één niet ook het ander in?
Reply
Flixieluv Wrote:
Bumme Wrote:Ajax kan zich van de beurs terugtrekken maar de aandelen gewoon uit laten staan. Dit staat dus los van elkaar.

? Is dat zo? Houdt het één niet ook het ander in?

Volgens mij kan je je bedrijf gewoon als NV inschrijven, aandelen uitzetten maar hoef je niet per se naar de beurs. 100% zeker ben ik echter niet. Ik zal eens kijken of hier meer info over te vinden is.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Dit was in ieder geval wat Coronell zei.... Hij zal er wel iets van weten.
Maar denk dat hij voornamelijk doelde op "waar een wil is is een weg".
The great old Ludwig von...
Reply
Bumme Wrote:
Flixieluv Wrote:
Bumme Wrote:Ajax kan zich van de beurs terugtrekken maar de aandelen gewoon uit laten staan. Dit staat dus los van elkaar.

? Is dat zo? Houdt het één niet ook het ander in?

Volgens mij kan je je bedrijf gewoon als NV inschrijven, aandelen uitzetten maar hoef je niet per se naar de beurs. 100% zeker ben ik echter niet. Ik zal eens kijken of hier meer info over te vinden is.

Ja, dat kan volgens mij ook wel, maar volgens mij kun je je niet al beurs-NV laten "inschrijven" om vervolgens bij het "terugtrekken van de NV de beurs" niet eerst al die aandelen (of naar ik dacht, tenminste 95%) terug te moeten kopen en dus "van de beurs te halen". Maar ik weet dit niet zeker...
Reply
Pfff, vanavond weer Studio PSV :-&
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:Pfff, vanavond weer Studio PSV :-&
Icon_question
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
Lamme Lennie Wrote:Pfff, vanavond weer Studio PSV :-&


:lol: :lol: :lol:
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Ik vind dit programma met de week minder worden. Het eeuwige gezeik over misdwalingen van scheidsrechters en onterechte of niet-gegeven strafschoppen, je wordt er doodziek van.

Vanaf volgende week Voetbal Internationaal( voormalig Voetbal Insite) op RTL 7. Zonder Van Hanegem maar met Rene van der Gijp. Ben benieuwd.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
En wij maar zeiken over onze scheidsrechters. In Engeland wordt een goal al toegekend ondanks dat de bal niet eens over de doellijn is geweest:

[url]
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.vi.nl/web/show/id=309929/langid=43/contentid=155767">http://www.vi.nl/web/show/id=309929/lan ... tid=155767</a><!-- m -->[/url]
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
Davydoff Wrote:In Engeland wordt een goal al toegekend ondanks dat de bal niet eens over de doellijn is geweest

In Engeland worden ze ook wereldkampioen voetbal door een bal die niet over de lijn is geweest, dus dat verbaast me niks
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Tripplexxx Wrote:Ik vind dit programma met de week minder worden. Het eeuwige gezeik over misdwalingen van scheidsrechters en onterechte of niet-gegeven strafschoppen, je wordt er doodziek van.

Vanaf volgende week Voetbal Internationaal( voormalig Voetbal Insite) op RTL 7. Zonder Van Hanegem maar met Rene van der Gijp. Ben benieuwd.

gisteren vond ik het interessant, maar dat was omdat het over feyenoord ging.

als ik verder niks met de clubs heb vind ik het ook oninteressant geneuzel.

het was gewoon een mooie pot voetbal gister. met een uitslag waar iedereen mee kan leven. waar hebben we het dus over...
Reply
Ik werd wel een beetje moe van die Piet de Visser die dacht dat als je de vaders van talentjes maar een baantje als 4e terreinknecht of 8e hoekvlaggensjouwer aanbiedt, die talenten wel langer willen blijven bij een Nederlandse club. Natuurlijk moet je een manier zien te vinden om talenten langer aan je te binden, aangezien dat goedkoper is dan talenten van andere clubs te kopen voor miljoenen, maar ik kan me niet voorstellen dat Arjen Robben langer bij PSV was gebleven als zijn vader een zak geld had gekregen voor een nepbaantje.
Dat je spelers uit arme landen op deze manier naar je toe kunt lokken en daarmee meteen hun hele familie uit de armoede trekt kan ik me wel weer voorstellen, maar in Nederland zijn we gelukkig niet meer zo happig op 3e- en 4e-lijns gezinshereniging.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Treesong Wrote:
Davydoff Wrote:In Engeland wordt een goal al toegekend ondanks dat de bal niet eens over de doellijn is geweest

In Engeland worden ze ook wereldkampioen voetbal door een bal die niet over de lijn is geweest, dus dat verbaast me niks

Als ik het me goed herinner is tegen Ajax ooit een doelpunt toegekend die via een gat in het zijnet in het doel kwam. Ik meen een Europacupwedtrijd tegen Carl Zeiss Jena, ik zal eens gaan zoeken.
May The Schwartz Be With You
Reply
Berend Botje Wrote:
Treesong Wrote:
Davydoff Wrote:In Engeland wordt een goal al toegekend ondanks dat de bal niet eens over de doellijn is geweest

In Engeland worden ze ook wereldkampioen voetbal door een bal die niet over de lijn is geweest, dus dat verbaast me niks

Als ik het me goed herinner is tegen Ajax ooit een doelpunt toegekend die via een gat in het zijnet in het doel kwam. Ik meen een Europacupwedtrijd tegen Carl Zeiss Jena, ik zal eens gaan zoeken.

hoeft niet hoor, geloof ik meteen. ze verzinnen altijd wel wat om ajakkes een doelpunt toe te kennen. :razz:
Reply
Het was een doelpunt tegen Ajax. Ik kan het (nog) niet vinden. Carl Zeiss Jena was het in elk geval niet, dat was het zogenaamde 'noppenincident' waarbij die ploeg in Jena met spikes bleek te hebben gespeeld op een bevroren veld en Ajax met 3-1 van het veld speelde. In de thuiswedstrijd zette Ajax de zaak recht ddor met 5-1 te winnen.

Edit: ik zal me wel vergissen, ik kan het niet vinden. Misschien is hetl een keer bij een andere club voorgekomen.
May The Schwartz Be With You
Reply
Berend Botje Wrote:Het was een doelpunt tegen Ajax. Ik kan het (nog) niet vinden. Carl Zeiss Jena was het in elk geval niet, dat was het zogenaamde 'noppenincident' waarbij die ploeg in Jena met spikes bleek te hebben gespeeld op een bevroren veld en Ajax met 3-1 van het veld speelde. In de thuiswedstrijd zette Ajax de zaak recht ddor met 5-1 te winnen.

Edit: ik zal me wel vergissen, ik kan het niet vinden. Misschien is hetl een keer bij een andere club voorgekomen.

Je zal in de war zijn geweest met TOGR-Capelle http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php...Itemid=424.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply


Forum Jump: