Threads: 5
Interessant stuk van Robert Misset.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volkskrant.nl/sport/article372541.ece/Toptennis_hunkert_naar_entertainers">http://www.volkskrant.nl/sport/article3 ... tertainers</a><!-- m -->
Roofmagic
Threads: 131
Safin :wink:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Threads: 118
Het tennis heeft te lijden onder de suprematie van Federer, dat lijkt me wel logisch. De ATP kan hier echter weinig aan doen, of ze moeten hem met een ijzeren bal aan zijn enkel laten spelen.
Daarnaast denk ik dat de sterren zo onbekend zijn omdat er te weinig tennis wordt uitgezonden op bereikbare kanalen. Veel te veel tennis achter de decoder. Waarom eisen de sponsors in de Masters Series niet dat de rechten naar toegankelijkere kanalen gaan en zo de tv-kijkcijfers hoger zullen zijn, waardoor zij meer hebben aan hun sponsoring. De topspelers zullen dan wel worden herkend en ook als sterren gezien worden, waarmee men zich wil identificeren. Dit aspect is wel te beinvloeden door de ATP maar helaas begrijpen ze dat niet. Tennis is niet zo populair dat veel mensen er voor willen betalen om het te zien. Of sla ik de plank nou helemaal mis. Er zijn bij de top 50 zo al meer dan 10 spelers die ik niet zou herkennen. De beste 50 voetballers zou ik waarschijnlijk allemaal herkennen.
Threads: 65
Dat heeft er zeker mee te maken. Ik denk dat het ook een reden is van de gestegen populariteit van het vrouwentennis. We klagen hier wel eens dat er zoveel damestennis op Eurosport is, maar dat ligt meer aan keuzes van ATP en WTA dan van Eurosport.
Threads: 4
Als wij als tennisliefhebbers nu eens een brief gaan opstellen om naar de ATP te sturen? :
Threads: 97
_Tampie Wrote:Het tennis heeft te lijden onder de suprematie van Federer, dat lijkt me wel logisch. De ATP kan hier echter weinig aan doen, of ze moeten hem met een ijzeren bal aan zijn enkel laten spelen.
Daarnaast denk ik dat de sterren zo onbekend zijn omdat er te weinig tennis wordt uitgezonden op bereikbare kanalen. Veel te veel tennis achter de decoder. Waarom eisen de sponsors in de Masters Series niet dat de rechten naar toegankelijkere kanalen gaan en zo de tv-kijkcijfers hoger zullen zijn, waardoor zij meer hebben aan hun sponsoring. De topspelers zullen dan wel worden herkend en ook als sterren gezien worden, waarmee men zich wil identificeren. Dit aspect is wel te beinvloeden door de ATP maar helaas begrijpen ze dat niet. Tennis is niet zo populair dat veel mensen er voor willen betalen om het te zien. Of sla ik de plank nou helemaal mis. Er zijn bij de top 50 zo al meer dan 10 spelers die ik niet zou herkennen. De beste 50 voetballers zou ik waarschijnlijk allemaal herkennen. Ik denk, en dan schep ik niet op, dat ik alle top 50 spelers zou herkennen. Vooral omdat je zovaak op atptennis.com zit, kan je die koppen inmiddels dromen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 132
Ad Wim Wrote:_Tampie Wrote:Het tennis heeft te lijden onder de suprematie van Federer, dat lijkt me wel logisch. De ATP kan hier echter weinig aan doen, of ze moeten hem met een ijzeren bal aan zijn enkel laten spelen.
Daarnaast denk ik dat de sterren zo onbekend zijn omdat er te weinig tennis wordt uitgezonden op bereikbare kanalen. Veel te veel tennis achter de decoder. Waarom eisen de sponsors in de Masters Series niet dat de rechten naar toegankelijkere kanalen gaan en zo de tv-kijkcijfers hoger zullen zijn, waardoor zij meer hebben aan hun sponsoring. De topspelers zullen dan wel worden herkend en ook als sterren gezien worden, waarmee men zich wil identificeren. Dit aspect is wel te beinvloeden door de ATP maar helaas begrijpen ze dat niet. Tennis is niet zo populair dat veel mensen er voor willen betalen om het te zien. Of sla ik de plank nou helemaal mis. Er zijn bij de top 50 zo al meer dan 10 spelers die ik niet zou herkennen. De beste 50 voetballers zou ik waarschijnlijk allemaal herkennen. Ik denk, en dan schep ik niet op, dat ik alle top 50 spelers zou herkennen. Vooral omdat je zovaak op atptennis.com zit, kan je die koppen inmiddels dromen.
Ja, omdat je ze op internet ziet op een foto. Als ik terugkijk op halverwege de jaren '90, toen was er vreselijk veel tennis op televisie. Op de Duitse zenders sowieso alle Duitse toernooien en Eurosport of het tijdelijke Sportnet, lieten bijna alles zien. Dat waren nog eens tijden....
Threads: 5
ach, de nos pakte ook de rechten (dacht ik) af van rtl5, en sindsdien hebben ze per finale 3 minuten ingeruimd om de winnaar te laten zien, dus Nederland deed er gewoon aan mee.
Threads: 26
Threads: 21
1 Gicquel?
2 Wawrinka
3 Volandri
4 Ferrer
5 Acasuso
Deze waren zeker niet moeilijk. Alleen 1 herken ik niet. Het is natuurlijk wat anders als je ze zo op foto ziet of dat je ze op straat moet herkennen. Ik zou Volandri of Ferrer niet zo snel herkennen in de binnenstad van Rome of Barcelona hoor.
Niets is sterker dan dat ene woord...
1 is absoluut Gicquel. Deze waren inderdaad vrij eenvoudig, maar zoals ik al zei, ik denk gewoon dat ik iedereen uit de top 50 op foto herken en ook herken als ik ze zie spelen op TV.
Omdat ik dit jaar veel op MTF zat, vond ik regelmatig een live stream en dus heb ik toch nog redelijk wat partijen live gezien. Natuurlijk zie ik ze liever op televisie, maar daar heb ik me inmiddels bij neergelegd :cry:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Ad Wim Wrote:1 is absoluut Gicquel. Deze waren inderdaad vrij eenvoudig, maar zoals ik al zei, ik denk gewoon dat ik iedereen uit de top 50 op foto herken en ook herken als ik ze zie spelen op TV.
Omdat ik dit jaar veel op MTF zat, vond ik regelmatig een live stream en dus heb ik toch nog redelijk wat partijen live gezien. Natuurlijk zie ik ze liever op televisie, maar daar heb ik me inmiddels bij neergelegd :cry:
Absoluut. Tijdens wedstrijden herken ik sowieso ook wel de hele top 50 en misschien wel meer. Maar 't ging erom dat o.a. Ljubo en Robredo niet werden herkent op de parken waar ze toernooien speelden.
Dat snap ik ook wel, maar Tampie deed in mijn ogen een vreemde uitspraak door te zeggen dat hij ze niet allemaal kende.
Het grote publiek kent inderdaad niet alle top tien spelers en dat komt door de weinige aandacht die tennis krijgt het afgelopen jaar. Dat is lullig voor de spelers en voor de sport. Hopelijk wordt het volgend jaar iets beter.
Elikian Wrote:Ad Wim Wrote:Ik denk, en dan schep ik niet op, dat ik alle top 50 spelers zou herkennen. Vooral omdat je zovaak op atptennis.com zit, kan je die koppen inmiddels dromen. Dat is natuurlijk een dare.
Ik heb er 5 genomen, gewoon hun fotos van ATPtennis, dus ja, je kunt ze opzoeken ...
![[Image: nr1.jpg]](http://home.hetnet.nl/~elikian/nr1.jpg) ![[Image: nr2.jpg]](http://home.hetnet.nl/~elikian/nr2.jpg) ![[Image: nr3.jpg]](http://home.hetnet.nl/~elikian/nr3.jpg) ![[Image: nr4.jpg]](http://home.hetnet.nl/~elikian/nr4.jpg) ![[Image: nr5.jpg]](http://home.hetnet.nl/~elikian/nr5.jpg)
Nr 1: wist ik niet
Nr 2: wist ik niet (had gedacht dat ik die wel zou herkennen)
Nr 3: wist ik
Nr 4: wist ik niet :oops:
Nr 5: wist ik
Maar je bent in ieder geval wel eerlijk =D>
Zo zie je maar weer dat je niet uit den treure alles van tennis hoeft te weten om TM te winnen.
Threads: 65
Ik herkende alleen Acasuso. En met wat nadenken had ik misschien nog op Ferrer gekomen.
Round Robin Tournaments in 2007
As the deadline for the first week of events in 2007 is fast approaching, I would like to update you on the points, prize money and format of the Round Robin events that are going to be played in 2007.
First, let's talk about the points. Below you will find the table of points for all the events. There are a few important things that one needs to know with regards to the ranking points:
1.From quarterfinals on, everyone will earn the same amount of points, regardless of how they won their respective group. For example, the quarterfinals of Adelaide are worth 40 points for all players who lose in that round.
3. The second clarifying point is that points from the knockout stage and round robin wins are just for those who do not move into the quarterfinal stage of the event. For example, a player who wins in the knockout round, wins a round robin match and does not qualify for the quarterfinal stage will get 30 points for his participation in Adelaide. Had the same player played only in the round robin stage, won a match and did not qualify for the quarterfinals stage, he would earn 20 points in Adelaide.
2.The last important aspect with regards to points is that players who lose in the knockout stage or player s who do not win round robin matches will not earn any points. That is in line with the new ATP ranking procedure of not giving points to first round losers at all the other events. Only wins will give players points.
Next topic is prize money. Below you will find the prize money breakdown for the tournaments that we currently have as round robin events but the list is subject to change. Here are a few pointers with regards to the prize money.
1. The most important thing that I want to point out is that an undefeated winner of a round robin tournament will get the same amount of prize money as he would in a straight elimination tournamen t with the same level of prize money.
2. If a player loses in the knockout round, he will be awarded the prize money listed below as knockout participation. Also, if a player fails to win a match in the round robin stage, he is guaranteed the amount of prize money listed as the RR participation category. Furthermore, round robin wins are worth between 2,000 and 2,500 (Dollars or Euros). The money won in the Round Robin stage will carry over. So, the winner's money does not include the earnings of a player in the round robin stage. For example, an undefeated tournament winner in Bastad will win 51,820 euros plus 4,000 euros from his round robin wins.
The last thing I would like to clarify is with regards to the format itself. The formats are:
24 Round Robin Tournament ââ¬â 8 groups of 3 players. Players will play against each other within the group. The 8 winners of the groups reach the quarterfinal stage and the tournament is played under the single elimination format from this point forward. Qualifying draw will consist of 12 players. Tournament winners will play 5 matches (except for qualifiers).
32 Hybrid Round System ââ¬â 16 players participate in knockout round while the top 16 players wait in 8 groups (2 per group). The 8 winners of the knockout stage will be place d in th ose 8 groups, forming the 8 groups of 3 players. From this point forward, the tournament is played exactly like the 24 round robin event. Qualifying draw will consist of 16 players. Tournament winners that come from the round robin stage will play 5 matches and those players who come from the knockout stage will play 6 matches (except for qualifiers)
48 Round Robin Tournament - 16 groups of 3 players. Players will play against each other within the group. The 16 winners of the groups reach the Round of 16 stage and the tournament is played under the single elimination format from this point forward. Qualifying draw will consist of 24 players. Tournament winners will play 6 matches.
Threads: 2
Ad Wim Wrote:Het grote publiek kent inderdaad niet alle top tien spelers en dat komt door de weinige aandacht die tennis krijgt het afgelopen jaar. Dat is lullig voor de spelers en voor de sport. Hopelijk wordt het volgend jaar iets beter.
Klopt helemaal. Heb overal gezocht maar nergens beelden van de davis cup finale!! Toch wel in mijn ogen na de grand slams een major finale van een mooi toernooi en helemaal TV-waardig door drama en gek scoreverloop, underdogs en favorieten.. over entertainment gesproken (Safin!! Nalbandian! Maradonna!) maar wat denk je... naks! En dat neem ik vooral studio sport op zondag kwalijk.. zij gingen weer eens voor het altijd gave cyclo-cross of whatever onzinsport.
Ik heb ook voor 2007 weinig hoop
Elikian Wrote:Round Robin Tournaments in 2007
bla bla bla
Nou, ik ben benieuwd, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dit het tennis beter/leuker/aantrekkelijker/etc maakt. Tennismanager wordt helemaal ondoenlijk..... Dit gaat SD niet begrijpen.
Jezus, wat een verhaal. Dat wordt inderdaad heel lastig voor SD. Misschien moeten we ze nu alvast dit verhaal mailen, kunnen ze vast in lezen :razz:
Ik zie trouwens ook alleen maar entrypoints staan en geen CR punten, die SD wel hanteert.
Ad Wim Wrote:Jezus, wat een verhaal. Dat wordt inderdaad heel lastig voor SD. Misschien moeten we ze nu alvast dit verhaal mailen, kunnen ze vast in lezen :razz:
Ik zie trouwens ook alleen maar entrypoints staan en geen CR punten, die SD wel hanteert.
Het is bijvoorbeeld te hopen dat SD de link tussen entrypunten en CR punten al wèl heeft gelegd.
SD, en ook jij Michiel, kan er natuurlijk ook voor kiezen om de toernooien met zo'n poulesysteem niet mee te laten tellen...
Ad Wim Wrote:SD, en ook jij Michiel, kan er natuurlijk ook voor kiezen om de toernooien met zo'n poulesysteem niet mee te laten tellen...
Waarom zou Michiel dat in hemelsnaam willen doen?
Omdat het heel veel organisatorisch gezeik met zich mee brengt.
Ad Wim Wrote:Omdat het heel veel organisatorisch gezeik met zich mee brengt.
Ach, lijkt me wel mee te vallen. Onderschat Michiel niet :wink:
Je wil het niet weten Tom
Ik heb slecht geslapen vannacht, maar ik heb besloten dat ik dit niet alleen kan.
Ofwel ik heb programmeerhulp nodig, of ik moet helaas de MV Game 2007 opgeven.
|