The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Spa - Ajax
Er staan vreemde passages in het gequote stukje van Ad Wim:

Quote:Ajax speelt de komende twee wedstrijden tegen Willem II, AZ en Excelsior.
#-o
Maar goed dat zullen we maar op een foutje houden.
Maar wat ten Cate over zichzelf zegt doet mij de wenkbrauwen fronsen:

Quote:"Je hebt twee Henk ten Cates. De een is vader van drie dochters en heeft echt wel normen en waarden. De ander is voetbaltrainer en weet wat er op het veld is geroepen. Helaas blijft het dan niet bij tyfushond."
Die eerstgenoemde Henk ten Cate kan ik plaatsen. Maar die andere, wat is dat er dan voor één? Omdat iemand in zo'n geval juist de tegenstellingen opsomt, geeft hij aan dat er veel normen en waarden vervallen betreffende zijn persoon. Het blijft op het veld zelfs niet bij het roepen van 'tyfushond'. Voor mij wordt 1 ding duidelijk. Deze trainer scheldt zijn spelers helemaal verrot tijdens de training. Niet raar dat spelers dit schelden overnemen en in de wedstrijd ook gaan doen.
Conclusie: ten Cate is een slecht voorbeeld voor de jonge ajacieden, houdt er bedenkelijke normen en waarden op na en is daarom ongeschikt als trainer van een elftal waarvan de spelers model staan voor opgroeiende jeugd, die tenslotte gedrag van hun idolen willen kopieren.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Flixieluv Wrote:
Peter Wrote:Advocaat: 'Donkere spelers Ajax transfervrij na uitblijven straf Perez'

BRON: De Telegraaf

De 'voetbaladvocaat' Jan Kabalt liet in De Telegraaf weten dat Ajax hoog spel speelt door Kenneth Perez niet te straffen voor zijn uitlatingen. "De Surinaamse jongens zijn volgens mij transfervrij." Door het uitblijven van een straf zou Ajax de uitlatingen gedogen en als het ware zelf de donkere spelers beledigen. De club zou zich daarmee tegenover de donkere spelers ook niet als een goede werkgever gedragen.

De zaakwaarnemer van Vermeer en Babel liet weten op de hoogte te zijn. "Er zijn zeker mogelijkheden om de contracten te laten ontbinden. Ajax zal ons in de toekomst – als ze die spelers verkopen – denk ik wel dankbaar zijn dat we daar nu waarschijnlijk geen gebruik van maken."

-
Dat zou een mooi staartje zijn; Emanuelson en Babel die zomaar transfervrij de Arena uitwandelen richting een topclub door een scheldwoordje van Perez. :razz:

:roll: :roll: Gut gut, wat regent ut. Jan Kabaal loopt weer eens uit z'n nek te lullen, en de zaakwaarnemers kletsen vrolijk mee... Treurige mediaclown!

:lol: beaam, dat je met zo'n domme tekst de media zoekt.. :roll:
Reply
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:- Hij wordt toch ook gestraft? Het gaat hier om de strafmaat.

- De tuchtcommissie heeft dus drie wedstrijden gegeven, een wedstrijd meer dan aanvankelijk geëist.

- Als je goed kijkt, stuurt Bossen hem bij de eerste keer dat hij het zegt al de tribune op.

- ja dat weet je nu ja, toen ik postte was nog niet bekend of hij gestraft werd.

- aanvankelijk werd een schikking gedaan van 2+1. vervolgens is ter zitting 3 geeist en nu is 2+1 uitgesproken. er was dus aanvankelijk niks geeist (maar voorgesteld) en bovendien heeft de tuchtcie niet meer uitgesproken.

- het zal wel. ik vind het ook als hij het 1x gezgd heeft een scheldwoord, maar erger treurig dat hij de conclusie moraalridder uberhaupt durft te trekken. reageer daar op, en niet op minor details.
- Je had toch niet serieus gedacht dat hij helemaal niet gestraft zou worden?

- Ik vind drie wedstrijden echt veel. Als de tuchtcie pro-Ajax was geweest, hadden ze er wel minder van gemaakt dan aanvankelijk was voorgesteld.

- Dat is natuurlijk geen minor detail. Het is dus gelul wat Bossen zegt dat Ten Cate herhaaldelijk commentaar heeft geleverd op hem op het moment dat hij hem de tribune op stuurde. En daarom is hij ook, terecht, vrijgesproken.
En ik heb al eerder gezegd dat ik ook dacht dat hij een daad wilde stellen als scheidsrechter en dan ben je inderdaad een moraalridder.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:- Je had toch niet serieus gedacht dat hij helemaal niet gestraft zou worden?

- Ik vind drie wedstrijden echt veel. Als de tuchtcie pro-Ajax was geweest, hadden ze er wel minder van gemaakt dan aanvankelijk was voorgesteld.

- Dat is natuurlijk geen minor detail. Het is dus gelul wat Bossen zegt dat Ten Cate herhaaldelijk commentaar heeft geleverd op hem op het moment dat hij hem de tribune op stuurde. En daarom is hij ook, terecht, vrijgesproken.
En ik heb al eerder gezegd dat ik ook dacht dat hij een daad wilde stellen als scheidsrechter en dan ben je inderdaad een moraalridder.

- ja hoor, dat had ik serieus gedacht. dat is meestal het geval namelijk.

- het zijn maar 2 wedstrijden. [ada-mode]spelers van andere ploegen hadden meer wedstrijden gekregen[ada-mode]

- hij heeft rood gegeven omdat hij uitgescholden werd. dan ben je geen moraalridder. bovendien past het niet om dat te zeggen. maak je liever druk om het gedrag van je spelers is mijn devies.
Reply
Ad Wim Wrote:Dat is natuurlijk geen minor detail. Het is dus gelul wat Bossen zegt dat Ten Cate herhaaldelijk commentaar heeft geleverd op hem op het moment dat hij hem de tribune op stuurde. En daarom is hij ook, terecht, vrijgesproken.
En ik heb al eerder gezegd dat ik ook dacht dat hij een daad wilde stellen als scheidsrechter en dan ben je inderdaad een moraalridder.

Heb jij de hele wedstrijd naast de dug-out van Ajax gezeten? Heb je de wedstrijd in zijn geheel live gezien en precies alles gehoord wat Gekke Henkie naar de scheidsrechter heeft geroepen? Zo niet, dan kan je niet met zekerheid zeggen dat hij niet tussen de rode kaart van Snaider en het moment dat hij naar de tribune werd gestuurd (zat een half uur tussen) nog veel meer lelijks naar de scheidsrechter heeft geroepen. Hij liep namelijk bij de rode kaart het veld in en riep toen ook al vanalles richting leiding.
Reply
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:- Je had toch niet serieus gedacht dat hij helemaal niet gestraft zou worden?

- Ik vind drie wedstrijden echt veel. Als de tuchtcie pro-Ajax was geweest, hadden ze er wel minder van gemaakt dan aanvankelijk was voorgesteld.

- Dat is natuurlijk geen minor detail. Het is dus gelul wat Bossen zegt dat Ten Cate herhaaldelijk commentaar heeft geleverd op hem op het moment dat hij hem de tribune op stuurde. En daarom is hij ook, terecht, vrijgesproken.
En ik heb al eerder gezegd dat ik ook dacht dat hij een daad wilde stellen als scheidsrechter en dan ben je inderdaad een moraalridder.

- ja hoor, dat had ik serieus gedacht. dat is meestal het geval namelijk.

- het zijn maar 2 wedstrijden. [ada-mode]spelers van andere ploegen hadden meer wedstrijden gekregen[ada-mode]

- hij heeft rood gegeven omdat hij uitgescholden werd. dan ben je geen moraalridder. bovendien past het niet om dat te zeggen. maak je liever druk om het gedrag van je spelers is mijn devies.

[-X je vergeet het slashje bij de ada mode uit
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:- Je had toch niet serieus gedacht dat hij helemaal niet gestraft zou worden?

- Ik vind drie wedstrijden echt veel. Als de tuchtcie pro-Ajax was geweest, hadden ze er wel minder van gemaakt dan aanvankelijk was voorgesteld.

- Dat is natuurlijk geen minor detail. Het is dus gelul wat Bossen zegt dat Ten Cate herhaaldelijk commentaar heeft geleverd op hem op het moment dat hij hem de tribune op stuurde. En daarom is hij ook, terecht, vrijgesproken.
En ik heb al eerder gezegd dat ik ook dacht dat hij een daad wilde stellen als scheidsrechter en dan ben je inderdaad een moraalridder.

- ja hoor, dat had ik serieus gedacht. dat is meestal het geval namelijk.

- het zijn maar 2 wedstrijden. [ada-mode]spelers van andere ploegen hadden meer wedstrijden gekregen[ada-mode]

- hij heeft rood gegeven omdat hij uitgescholden werd. dan ben je geen moraalridder. bovendien past het niet om dat te zeggen. maak je liever druk om het gedrag van je spelers is mijn devies.
- Dat bewijst dus maar weer, dat de KNVB helemaal niet zo pro-ajax is als jij denkt.

- Hij heeft drie wedstrijden gekregen, waarvan 1 voorwaardelijk. Dat vind ik erg veel voor een dergelijk scheldwoord. Ik kan waarschijnlijk nergens jurisprudentie vinden, maar ik vind het erg veel.

- Als je verhaal komt halen met het woord "moraalridder", vind ik het heel triest dat je hem naar de tribune stuurt.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Dat is nieuw Gerben. Als er sprake is van een rode kaart mag een trainer het veld in lopen. Hij kan er vervolgens nog voor kiezen om iets tegen de scheidsrechter te zeggen. Daarnaast mag ie ook de 4de official eea toeroepen. Je moet daar overigens wel ajas-trainer voor zijn.
Make tea, not war
Reply
Gerben Zonderland Wrote:
Ad Wim Wrote:Dat is natuurlijk geen minor detail. Het is dus gelul wat Bossen zegt dat Ten Cate herhaaldelijk commentaar heeft geleverd op hem op het moment dat hij hem de tribune op stuurde. En daarom is hij ook, terecht, vrijgesproken.
En ik heb al eerder gezegd dat ik ook dacht dat hij een daad wilde stellen als scheidsrechter en dan ben je inderdaad een moraalridder.

Heb jij de hele wedstrijd naast de dug-out van Ajax gezeten? Heb je de wedstrijd in zijn geheel live gezien en precies alles gehoord wat Gekke Henkie naar de scheidsrechter heeft geroepen? Zo niet, dan kan je niet met zekerheid zeggen dat hij niet tussen de rode kaart van Snaider en het moment dat hij naar de tribune werd gestuurd (zat een half uur tussen) nog veel meer lelijks naar de scheidsrechter heeft geroepen. Hij liep namelijk bij de rode kaart het veld in en riep toen ook al vanalles richting leiding.
Quote:"Ik heb Ten Cate in de eerste helft de arbiter niet herhaaldelijk horen beledigen", sprak Wiedemeyer scheidsrechter Bossen tegen. "Ten Cate heeft mij ook niet beledigd." De aanklager betaald voetbal was echter niet te vermurwen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:- Dat bewijst dus maar weer, dat de KNVB helemaal niet zo pro-ajax is als jij denkt.

- Hij heeft drie wedstrijden gekregen, waarvan 1 voorwaardelijk. Dat vind ik erg veel voor een dergelijk scheldwoord. Ik kan waarschijnlijk nergens jurisprudentie vinden, maar ik vind het erg veel.

- Als je verhaal komt halen met het woord "moraalridder", vind ik het heel triest dat je hem naar de tribune stuurt.

- als andere spelers meer hadden gekregen is hij er relatief goed vanaf gekomen. als dit een normale straf is zijn ze eindelijk een keer niet pro-ajakkes. moet ik nou de vlag uithangen?

- wat maakt het nou gvd uit wat hij gezegd heeft? ook al heeft hij oelewapper gezegd, hij heeft de scheids uitgescholden, dat kun je toch niet gaan tolereren? maak je daar nou gvd eens een keer druk om.

- dan vind je dat maar triest. vind ik helemaal niet belangrijk. ik vind het belangrijk dat hij dat kennelijk belangrijker vindt dan het kwalijke gedrag van zijn speler.
Reply
Ajax moet op grond van wat ten Cate zei ("Je hebt twee Henk ten Cates. De een is vader van drie dochters en heeft echt wel normen en waarden. De ander is voetbaltrainer en weet wat er op het veld is geroepen. Helaas blijft het dan niet bij tyfushond.")
conclusies trekken en hem op staande voet ontslaan. Icon_evil
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
waf Wrote:- als andere spelers meer hadden gekregen is hij er relatief goed vanaf gekomen. als dit een normale straf is zijn ze eindelijk een keer niet pro-ajakkes. moet ik nou de vlag uithangen?

- wat maakt het nou gvd uit wat hij gezegd heeft? ook al heeft hij oelewapper gezegd, hij heeft de scheids uitgescholden, dat kun je toch niet gaan tolereren? maak je daar nou gvd eens een keer druk om.

- dan vind je dat maar triest. vind ik helemaal niet belangrijk. ik vind het belangrijk dat hij dat kennelijk belangrijker vindt dan het kwalijke gedrag van zijn speler.
- Graag!

- Dat wordt toch ook niet getolereerd?! Hij heeft toch rood gekregen in de wedstrijd, dat is al één. Verder weet ik niet wat de strafmaat is voor een dergelijk scheldwoord dat niet kwetsend is voor bepaalde bevolkingsgroepen oid. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk is. En daar stoor ik me aan. Omdat er zoveel media-aandacht is, staan ze onder zoveel druk dat ze het niet kunnen maken om maar één wedstrijd te geven.

- Het zijn gewoon twee losse zaken en ook zo behandeld. Hoe hij zich gedroeg na de wedstrijd was niet voorbeeldig en niet-/anti-Ajacieden hangen daar natuurlijk een enorm gewicht aan.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:- Dat wordt toch ook niet getolereerd?! Hij heeft toch rood gekregen in de wedstrijd, dat is al één. Verder weet ik niet wat de strafmaat is voor een dergelijk scheldwoord dat niet kwetsend is voor bepaalde bevolkingsgroepen oid. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk is. En daar stoor ik me aan. Omdat er zoveel media-aandacht is, staan ze onder zoveel druk dat ze het niet kunnen maken om maar één wedstrijd te geven.

5 of 6 wedstrijden waarschijnlijk, dus is de KNVB toch weer pro-ajaks :razz:
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Bredanaar Wrote:Ajax moet op grond van wat ten Cate zei ("Je hebt twee Henk ten Cates. De een is vader van drie dochters en heeft echt wel normen en waarden. De ander is voetbaltrainer en weet wat er op het veld is geroepen. Helaas blijft het dan niet bij tyfushond.")
conclusies trekken en hem op staande voet ontslaan. Icon_evil

:eeeek: :crazy: Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom?
Reply
Misschien weet Mukkus dit wel. Kreeg Foppe de Haan niet een keer een wedstrijd schorsing nadat hij een scheidsrechter 'hondelul' noemde??? (staat me iets van bij)
Make tea, not war
Reply
Riekki Wrote:Misschien weet Mukkus dit wel. Kreeg Foppe de Haan niet een keer een wedstrijd schorsing nadat hij een scheidsrechter 'hondelul' noemde??? (staat me iets van bij)

Je bent in de war met Piet Romeijn :wink:
Reply
Flixieluv Wrote:
Bredanaar Wrote:Ajax moet op grond van wat ten Cate zei ("Je hebt twee Henk ten Cates. De een is vader van drie dochters en heeft echt wel normen en waarden. De ander is voetbaltrainer en weet wat er op het veld is geroepen. Helaas blijft het dan niet bij tyfushond.")
conclusies trekken en hem op staande voet ontslaan. Icon_evil

:eeeek: :crazy: Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom?
Nee je bent zo arrogant om dat te denken :roll:

De ene ten Cate heeft wel normen en waarden (lees: waarbij beledigingen/ scheldwoorden met enge ziektes e.d. NIET getolereerd worden), de andere ten Cate heeft minder normen en waarden ( vindt schelden en beledigen op het voetbalveld normaal).
De jonge ajaciedjes leren dus aan dat het normaal is om anderen verrot te schelden en te beledigen. Niet gek dat Perez en Sneijder zich hieraan schuldig maken. Het ergste is dat opgroeiende jeugd het gedrag van hun idolen ook als normaal gaan zien en zullen kopieren.
Wegsnijden dat tenCategezwel.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Bredanaar Wrote:Nee je bent zo arrogant om dat te denken :roll:

De ene ten Cate heeft wel normen en waarden (lees: waarbij beledigingen/ scheldwoorden met enge ziektes e.d. NIET getolereerd worden), de andere ten Cate heeft minder normen en waarden ( vindt schelden en beledigen op het voetbalveld normaal).
De jonge ajaciedjes leren dus aan dat het normaal is om anderen verrot te schelden en te beledigen. Niet gek dat Perez en Sneijder zich hieraan schuldig maken. Het ergste is dat opgroeiende jeugd het gedrag van hun idolen ook als normaal gaan zien en zullen kopieren.
Wegsnijden dat tenCategezwel.

Dat een redenering als "TC weet dat er op het voetbalveld gescholden wordt, dus TC tolereert schelden op het voetbalveld, dus TC leert voetballers aan om te schelden, en iedereen doet altijd alles na wat voetballers doen, en trainers van Ajax hebben in hun takenpakket staan dat ze er alles aan zullen doen om de jeugd van Nederland zo goed mogelijk op te voeden en/dus TC draagt er in hoge mate aan bij dat jeugdigen mensen gaan uitschelden, dus TC schendt in hoge mate zijn verplichtingen als trainer van Ajax en moet op staande voet worden ontslagen" totaal stompzinnig is, hoef ik volgens mij niet toe te lichten. Ik denk dat je na het lezen van dit stukje dat zelf ook wel begrijpt, maestro. Geen dank voor de toelichting, maar denk in het vervolg wat beter na voordat je dingen "opnoteert"!
Reply
Ad Wim Wrote:Dat wordt toch ook niet getolereerd?! Hij heeft toch rood gekregen in de wedstrijd, dat is al één. Verder weet ik niet wat de strafmaat is voor een dergelijk scheldwoord dat niet kwetsend is voor bepaalde bevolkingsgroepen oid. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat 2 wedstrijden + 1 voorwaardelijk is. En daar stoor ik me aan. Omdat er zoveel media-aandacht is, staan ze onder zoveel druk dat ze het niet kunnen maken om maar één wedstrijd te geven.

En waar wilde je dan precies de grens leggen m.b.t. de grootte van bevolkingsgroepen? Elk scheldwoord kwetst wel een bepaalde bevolkingsgroep/diersoort. Ik hoorde Loes Luca deze week zeggen (n.a.v. het vernieuwde "Schaep met de 5 poten") dat M.M. Huijbregts in de serie "De Utrechter" wordt genoemd en dat dat synoniem staat voor een homosexueel. Ik zeg m.b.t Sneijder, zijn geboorteplaats en scheldwoorden: Toeval bestaat niet! :wink:
Reply
Wat bedoelt ten Cate volgens jou dan, als hij zegt dat er 2 ten Cates zijn, waarvan er eentje 'echt wel normen en waarden heeft'. Wat heeft de andere ten Cate dan?
Mensen die tegen schelden/beledigen optreden, noemt hij zelfs 'moraalridders'.

Denk daar maar eens over na, voordat je een ander als dom en jezelf als erg slim betitelt. :roll:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Bredanaar Wrote:Wat bedoelt ten Cate volgens jou dan, als hij zegt dat er 2 ten Cates zijn, waarvan er eentje 'echt wel normen en waarden heeft'. Wat heeft de andere ten Cate dan?
Mensen die tegen schelden/beledigen optreden, noemt hij zelfs 'moraalridders'.

Denk daar maar eens over na, voordat je een ander als dom en jezelf als erg slim betitelt. :roll:

:roll: Jezus, man. Lees nou es wat er staat!!! TC zegt toch niet dat "de voetbaltrainer TC" geen normen en waarden heeft? En al heeft "de voetbaltrainer TC" geen normen en waarden, dan is dat om alle door mij gegeven argumenten (zie de vorige post) toch nog steeds geen reden om 'm op staande voet te ontslaan??? Ongelooflijk man, je kunt toch lezen mag ik hopen!

Verder is het ook niet zo dat ik jou dom en mezelf erg slim noem. Ik zeg: "ben ik nou zo slim OF ben jij nou zo dom. Maar het verbaast me niet dat je ook dat weer eens niet goed hebt gelezen / begrepen... Sad
Reply
Quote:TC weet dat er op het voetbalveld gescholden wordt,

een waarheid als een koe, dat weet (bijna) iedereen

Quote:dus TC tolereert schelden op het voetbalveld
Niks 'dus'. Hij mag dat als trainer niet tolereren, maar doet dat blijkbaar wel, door mensen die er tegen optreden aan te vallen en publiekelijk te betitelen als 'Moraalridder'. Andere aanwijzingen dat hij niet (genoeg) optreedt tegen schelden en beledigingen zijn de uitlatingen tijdens wedstrijden van eerst Perez en nu ook Sneijder.

Quote:dus TC leert voetballers aan om te schelden
als je als voetbaltrainer schelden/beledigen door een speler niet afstraft en (in het geval Sneijder) zelfs goedpraat, leer je hen dat inderdaad aan ja.

Quote:en iedereen doet altijd alles na wat voetballers doen
ook gelul, niet iedereen. Wel veel van de kleine jongetjes die eens ook zo goed en groot willen worden als Wesley Sneyder, met diens naam op het ajaxshirtje rondlopen en hem imiteren.

Quote:en trainers van Ajax hebben in hun takenpakket staan dat ze er alles aan zullen doen om de jeugd van Nederland zo goed mogelijk op te voeden

ik hoop dat alle clubs dat van hun trainers eisen.

Quote:en/dus TC draagt er in hoge mate aan bij dat jeugdigen mensen gaan uitschelden,
hij accepteert schelden blijkbaar, hij vindt het gewoon. Mensen die dit niet accepteren noemt hij moraalridders. Thuis is ie anders zegt hij. Daar accepteert hij het niet. (misschien staat dat in zijn persoonlijke huisreglement omschreven?). Met dat 'hoge' mate overdrijf je flink. Toch is (de attitude van) ten Cate ook een voorbeeld voor de rest van het trainersgilde en moet je niet onderschatten.

Quote:dus TC schendt in hoge mate zijn verplichtingen als trainer van Ajax en moet op staande voet worden ontslagen
Dat heb ik nu wel voldoende beargumenteerd lijkt me.

Sorry dat ik EN schreef terwijl je natuurlijk kan begrijpen dat ik OF bedoelde. :roll:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
En jij hebt zeker nooit godverdomme gezegd als je je teen arm vinger neus of weet ik veel wat stootte?
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Bocaloca Wrote:En jij hebt zeker nooit godverdomme gezegd als je je teen arm vinger neus of weet ik veel wat stootte?

Tuurlijk wel, en ook wel eens´klootzak´gezegd op het veld.
Iedereen rijdt wel eens te hard. Als je dan eens gepakt wordt en een boete krijgt moet je niet piepen. Je zit fout, klaar. Is de bonnengever dan een moraalridder?
Wanneer je kinderen groter worden en auto gaan rijden, vertel je hen niet dat het heel normaal is om asociaal te scheuren. Als je merkt dat je kinderen dat WEL doen, dan zeg je er wat van als vader. Normaal toch?

Of bestempel je mij hierom ook als moraalridder?
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Bredanaar Wrote:Dat heb ik nu wel voldoende beargumenteerd lijkt me.

Sorry dat ik EN schreef terwijl je natuurlijk kan begrijpen dat ik OF bedoelde. :roll:

Beste brabonaar, ik ga nu niet puntsgewijs op je zogenaamd "voldoende beargumenteerde" verhaal (lees: het door jou funderen van klinkklare onzin met kulargumenten) in. Duidelijk is, dat jij niet van het type bent dat ooit bakzeil haalt in een discussie (ofwel, zijn ongelijk toegeeft), al kun je nog op je klompen aanvoelen dat je wel degelijk ongelijk hébt... Het heeft m.i. weinig nut om met zo iemand een uitvoerige discussie aan te gaan, dat verzandt namelijk in een spelletje ping-pong met woorden, en daar heb ik weinig zin in.

Ook uit je laatste zin blijkt deze houding van jou weer duidelijk; jij bedoelde wel degelijk EN i.pv. OF, anders had je in de gewraakte zinsnede niet de vergelijking tussen "JEZELF" en "EEN ANDER" gemaakt. In plaats van dat "kleine puntje" gewoon toe te geven, of voor mijn part te laten zitten, ga je weer doen alsof jíj gelijk hebt, en ík onzin verkondig, terwijl overduidelijk het tegendeel waar is... Sad

Maar wat je wil, joh: jij hebt gelijk man. :roll:
Reply
Als er eentje pingpongt ben jij het wel met je onbeduidende EN of OF. Wat maakt dat nou uit. Met je van Gaal-uitspraak kom je gewoon denegrerend over en m.i. bedoelde je dat ook zo. Daar gaat het mij om. Daar ageer ik op.
Verder vind ik het jammer dat je niet inhoudelijk op mijn argumenten ingaat. Ik hoef geen gelijk te hebben hoor en ben bereid dat toe te geven. Maar dan moet ik wel eerst op inhoudelijke argumenten overtuigd worden en dat heb niet gedaan.

Als een speler tijdens een training een medespeler uitmaakt voor bijv. vieze gore teringtyfuskankerhond, dan verwacht ik dat de trainer hier iets van zegt zoals: Wesley praat eens effe normaal wil je?
DAT vind ik een taak van de trainer. Zegt hij niets omdat hij 'niet thuis is' (zijn andere ik) en het normaal vindt, dan slaat een trainer de plank heel flink mis.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Bredanaar Wrote:
Bocaloca Wrote:En jij hebt zeker nooit godverdomme gezegd als je je teen arm vinger neus of weet ik veel wat stootte?

Tuurlijk wel, en ook wel eens´klootzak´gezegd op het veld.
Iedereen rijdt wel eens te hard. Als je dan eens gepakt wordt en een boete krijgt moet je niet piepen. Je zit fout, klaar. Is de bonnengever dan een moraalridder?
Wanneer je kinderen groter worden en auto gaan rijden, vertel je hen niet dat het heel normaal is om asociaal te scheuren. Als je merkt dat je kinderen dat WEL doen, dan zeg je er wat van als vader. Normaal toch?

Of bestempel je mij hierom ook als moraalridder?

Dus je ene kant zegt niet doen, en je andere kant zegt wel doen?
Want je verbiedt ze om asociaal te scheruen maar als je een prent zelf krijgt moet je ook niet piepen dus doe je het zelf ook wel eens.
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Ja natuurlijk doe ik het zelf ook wel eens. Ik ben geen heilige, gewoon een mens zoals de meesten onder ons. Ik vertel mijn zoon dat roken slecht is, terwijl ik zelf wel eens een sigaretje opsteek. Ben ik dan een huichelaar bedoel je?
Prima, welkom in het grote huichelaarlegioen. :wink:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Flixieluv Wrote:
Bredanaar Wrote:Nee je bent zo arrogant om dat te denken :roll:

De ene ten Cate heeft wel normen en waarden (lees: waarbij beledigingen/ scheldwoorden met enge ziektes e.d. NIET getolereerd worden), de andere ten Cate heeft minder normen en waarden ( vindt schelden en beledigen op het voetbalveld normaal).
De jonge ajaciedjes leren dus aan dat het normaal is om anderen verrot te schelden en te beledigen. Niet gek dat Perez en Sneijder zich hieraan schuldig maken. Het ergste is dat opgroeiende jeugd het gedrag van hun idolen ook als normaal gaan zien en zullen kopieren.
Wegsnijden dat tenCategezwel.

Dat een redenering als "TC weet dat er op het voetbalveld gescholden wordt, dus TC tolereert schelden op het voetbalveld, dus TC leert voetballers aan om te schelden, en iedereen doet altijd alles na wat voetballers doen, en trainers van Ajax hebben in hun takenpakket staan dat ze er alles aan zullen doen om de jeugd van Nederland zo goed mogelijk op te voeden en/dus TC draagt er in hoge mate aan bij dat jeugdigen mensen gaan uitschelden, dus TC schendt in hoge mate zijn verplichtingen als trainer van Ajax en moet op staande voet worden ontslagen" totaal stompzinnig is, hoef ik volgens mij niet toe te lichten. Ik denk dat je na het lezen van dit stukje dat zelf ook wel begrijpt, maestro. Geen dank voor de toelichting, maar denk in het vervolg wat beter na voordat je dingen "opnoteert"!

cry

wel treurig dat je (net als hoef) vooral de kritiek op deze ajakkessieden tracht te fileren ipv het gedrag van deze zaadstengels.

en het feit dat die ten kater EN een tiefeshond is EN een kankerneger laat je gemakshalve ook buiten beschouwing!

(edwin evers gistermorgen imiteerde ten kater -dit is straattaal blablabla- en toen ging de bel bij ten kater, het was frank de boer: "he, tiefeshond!" waarna ten kater zei: "he klootzak" :lol: )
Reply
Quote: 'Ajax had Perez meteen moeten straffen'


De bestuurders hadden duidelijk kunnen maken dat de club eigen spelers niet ontziet in de strijd tegen racisme op en rond de voetbalvelden


Exact vijf jaar geleden kreeg Foppe de Haan door de KNVB een voorwaardelijke geldboete van 150 euro opgelegd. De Haan, toen nog trainer van SC Heerenveen, noemde tijdens een wedstrijd tegen Willem II scheidsrechter Roelof Luinge een ‘lul’, werd door Luinge naar de tribune gestuurd en verklaarde na afloop nog steeds achter zijn scheldwoord te staan. Een soort Hollandse folklore was dat, een beetje schunnig misschien, maar verre van ernstig. Minder onschuldig is de verbale uithaal van Kenneth Perez, vorige week bij Ajax-FC Twente. Afgelopen zaterdag onthulde Hugo Borst in zijn column in AD Sportwereld dat Perez grensrechter Nicky Siebert had uitgemaakt voor ‘kankerneger’. Juist ja. Benieuwd hoe dat op Henk ten Cate en ploeggenoten als Ryan Babel, Urby Emanualson en Hedwiges Maduro is overgekomen.

Nadat ik de column van Borst had gelezen, dwaalden mijn gedachten af naar een ontmoeting van enkele jaren geleden met Humphrey Mijnals. In zijn Utrechtse woning vertelde Mijnals honderduit over zijn belevenissen als eerste Surinaamse voetballer in het Nederlands elftal. Op zeker moment kwam het gesprek op Winston Bogarde, die in 1996 na een wedstrijd met Ajax een groepje Sparta-supporters had willen aanvliegen. U weet wel, dat akkefietje waarover toenmalig Ajax-voorzitter Micheal van Praag zou zeggen dat een Ajacied zijn jasje niet uittrekt. Het verbaasde Mijnals dat er nadien slechts aandacht was geweest voor de reactie van Bogarde, die hij overigens niet goed wilde praten. Mijnals had graag willen weten wat nu precies de woede van Bogarde had opgewekt. Hij had wel zo’n vermoeden. En in één adem vertelde Mijnals een verhaal over zijn broer Frank, met wie hij eind jaren vijftig bij Elinkwijk speelde. Tijdens een wedstrijd tegen MVV had Frank Mijnals de hele wedstrijd racistische taal van tegenspeler André Maas moeten slikken. Een bloemlezing: ‘aap, vieze neger, roetmop, klote neger, ga terug naar je boom’. Nadat Maas hem ook nog klappen in zijn gezicht en buik had gegeven, was de maat voor Mijnals vol. Hij sloeg terug, letterlijk. Prompt stroomde het veld vol met woedende MVV-fans, de politie moest Mijnals ontzetten en even later schorste de KNVB hem voor vier wedstrijden. De burgerrechtbank van Maastricht kwam daar nog eens met een boete van 75 gulden overheen. De stoker van het vuur, Maas, ging vrijuit. Op mijn vraag in hoeverre kleurlingen heden ten dage nog last hebben van racisme, antwoordde Humphrey Mijnals die middag: ‘Daar wil ik het liever niet over hebben.’

De uitbarsting van Kenneth Perez lijkt minder structureel van aard. De Deense allochtoon staat bekend als een intelligente, beschaafde en welbespraakte man. Vandaar de wijdverspreide verbazing over zijn onsmakelijke uitbrander. Perez is gefrustreerd omdat hij bij Ajax regelmatig bankzitter is, maar dat hij zich op deze wijze zou afreageren had niemand verwacht. De spijt die Perez meteen in de column van Borst betuigde klonk oprecht, maar kwam te laat. Dat had hij na de wedstrijd moeten doen, ten overstaan van Siebert. Zoals ook Ajax de plank mis slaat, in een officiële verklaring op de website van de club, door waardering uit te spreken over het feit dat Perez ‘direct en onomwonden zijn excuses heeft aangeboden’. Nadat deze affaire een week later in de openbaarheid was gekomen, ja.

Ajax had de KNVB voor kunnen zijn door Perez uit eigen beweging te straffen. Een boete, een schorsing, een alternatieve straf, bedenk het maar. Zo hadden de bestuurders duidelijk kunnen maken dat de club eigen spelers niet ontziet in de strijd tegen racisme op en rond de voetbalvelden. Nu blijft het bij een geste van Perez zelf, hoe goed bedoeld die ook is. De berouwvolle aanvaller beloofde in dezelfde verklaring op de clubsite ‘een voetbalclinic te geven in de Bijlmer’. Misschien is een bezoekje aan het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis, een kliniek gespecialiseerd in kankerpatiënten, ook een goed idee. Want over dat gedeelte van de uitbarsting van Perez hebben we het anno 2006 al niet eens meer.

Door Simon Zwartkruis
Reply


Forum Jump: