The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




WSOP Main event 2007
#61
Zoals ik al zei... dit poker is gewoon heel anders. Kijk eens naar al die handen in de poker blogs van de WSOP... daar zitten zoveel van zulke handen tussen. Hij kan op de flop waarschijnlijk niet pushen omdat het dan zo'n enorme overbet is... misschien heeft ie hier wel juist een monsterread en zet ie die gast op een klein pp (die helaas dus zijn 2-outer hit op de turn, zo durf ik het wel te noemen want als ie die niet hit verliest ie zeer waarschijnlijk deze hand)

Lubarksy float hier de flop om hem op de turn op te pakken... helaas mislukte het.

De bluf van Paul Wasica tegen Allen Cunningham aan de FT vorig jaar is nu de bluf van de eeuw.... als ie gecallt was had je het waarschijlijk een slechte move gevonden.

Ik snap zowiezo niet hoe je kan zeggen dat ie het niet slim speelt? Je weet helemaal niks... alleen de kaarten en stacksizes. Dit is wat ik bedoel met dat ik het idee heb dat hier op het forum voornamelijk kaarten worden gespeeld en miss af en toe eens positie maar verder niks... Die gasten zitten daar misschien al 2 dagen met elkaar aan tafel... daar speelt zoveel meer mee als 2 kaartjes die je in de hand hebt..
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#62
Natuurlijk spelen er veel meer dingen mee dan alleen kaarten en daarom zeg ik ook dat ik niet weet hoe die Freeman en Lubarsky hebben gespeeld de afgelopen handen. Dat speelt natuurlijk mee.
Maar sec gezien is dit geen slimme move. Hij kan hem toch gewoon raisen op de flop als hij per se een move wil maken, hij hoeft niet meteen all in te gaan.
Ik zou uiteindelijk een andere hand kiezen om op te gaan, waarin je positie hebt. Het lijkt er nu een beetje op alsof Lubarsky al uren op kaarten zit te wachten en nu een leuke kaart ziet, ongeduldig wordt en er te veel uit wil halen.

Kijk maar alleen naar de odds. Freeman hoeft maar 100K bij te leggen in een pot van 400K (plus nog de blinds en antes). Wat ie ook heeft, in de ogen van Lubarsky waarschijnlijk wel een paar of een draw, hij heeft vrijwel altijd de odds om te callen, dus een bluf op dit moment is gewoon niet slim. Daarom had hij beter op de flop een move kunnen maken.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#63
uhmm ad... eerst maar eens gaan begrijpend lezen. "voor 238.000 extra" betekent 238.000 meer als de 140.000 bet...

Uitspraken als "sec gezien" vind ik echt compleet nergens op slaan, net of je met poker iets sec kunt zien? Volgens mij speelt, zeker in een toernooi als dit, elke kleine factor mee. Jij hebt het over afgelopen handen... afgelopen handen bedoel je daar een stuk of 4 a 500 handen mee? Of gewoon het laatste rondje?

Zoals ik al zei: grote kans dat die gast al eerder een paar keer aggressief is geweest uit EP en dat dat de meeste keren niet goed uitpakte. Als Lubarsky nou zwakte voelde, is het een hele goede move om op de flop de floaten om vervolgens op de turn de pot te pakken... zo pak je misschien wel een extra bet van de tegenstander..

Maar goed, wat ik alleen maar wil aangeven is het verschil in denkwijze van spelers (op verschillende niveau's). Laten we de hand van Dal er eens bij pakken waarmee ie meteen flink de boot in gaat in het main-event..

Uurtje gespeeld
hij heeft 9s 6s UTG en limpt in. Nog 3 man limpen in als de button er 3x BB van maakt.
Hij callt en 1 limper callt ook. 2 andere vallen af..
Flop: Ac Ts 7h
Check to do button die er 800 van maakt. Dal flatcallt en rest fold..
Turn: Tc
Check, button bet 1500 en Dal checkraist naar 3500.. gast callt na flink twijfelen..
river: 3c
Dal bet 5000 uit en na weer lang twijfelen callt de button met trillende handjes en laat T6 zien.. Dal heeft 9 hoog en verliest de pot!

Dit vind jij waarschijnlijk een slechte hand? Zal ik je iets verklappen.. ik ook :wink: ! Maar goed, waarom vind jij dit nou een slechte hand? Redenen?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#64
harry_bierdop Wrote:Als Lubarsky nou zwakte voelde

:lol: gezien zal ie t niet hebben nee

vind die hand van de dal trouwens veel sterker gespeeld dan die van lubarsky. Hij toont bijna constant sterkte. UTG limpen schjint tegenwoordig mode te zijn met je tophanden om zo een raise uit te lokken en daar overheen te gaan. Vervolgens flatcallt ie de flop. Slowplayt ie een monster of zit op een draw? Check raise op de turn opnieuw ongelofelijk sterk, pech dat er een T valt anders had ie zeker gefold.
Kan me best voorstellen dat die gast niet helemaal zeker was van zn T6 want AA/77 had ook een hele goeie mogelijkheid geweest in handen van de Dal en misschien zelfs wel AT.
Reply
#65
Inderdaad... maar Ad ( en mr ABC-poker Tree ), zouden waarschijnlijk beiden het een enorme slechte hand vinden omdat hier 69s wordt ingelimpt UTG. (dat mag natuurlijk nooit volgens het boekje), om vervolgens 800 te callen met een ISD (zwaar tegen de odds in uiteraard) om daarna ook nog een eens met een verkapte min-(check)raise op de turn te proberen te pot op te pakken...

Echter zoals je zegt toont Dal hier veel sterkte door zijn limp UTG. Hij zet (en daar gaat het voor een groot deel fout) zijn tegenstander hier uiteraard op een A, hij zelf presenteert hier echter een monster. 77/AA/AT. Hij zegt zelf ook dat het zelfs de bedoeling was dat die gast zijn check-raise op de turn nog zou callen om vervolgens zijn 5k bet op de river te moeten folden (als die gast een A had).

Maar wat maakt de hand nou zo slecht?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#66
Hij had pech...hij trilde zo erg dat zijn EV uit zijn broekzak viel, hier brak zijn M samen met zijn UTG PP PS.
Jonge lul niet zo lomp, leuk dat ie met 9-6 limpt UTG, dat ie op zijn bek gaat is zijn eigen schuld.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#67
Sorry Depor, ik snap best dat zulke afkortingen en benamingen wat moeilijk voor je zijn. Maar ja.. dat is nou poker (Aldus ene Depor).
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#68
harry_bierdop Wrote:Sorry Depor, ik snap best dat zulke afkortingen en benamingen wat moeilijk voor je zijn. Maar ja.. dat is nou poker (Aldus ene Depor).

Ja heel lastig allemaal.....loop hier nou niet te blaten of jij het spelletje hebt uitgevonden baklap.
Dat die lul heel sterk UTG limpt bla bla hij verliest die pot dus is het gewoon een domme move.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#69
Nou oke... dat is dus wat jij vind! En ik doe zeker niet of ik het spelletje heb uitgevonden, ik gebruik gewoon standaard pokertermen die het iets makkelijker maken om hand snel en in het kort te posten.

Dat ie deze hand verliest is idd eigen schuld (dat wordt hierboven ook gewoon door iedereen gezegd inclusief mij), alleen niet omdat hij hem slecht speelt maar omdat ie het gewoon compleet op het verkeerde moment doet (Na een uurtje in het main event is je read zeker nog niet goed genoeg) en ten 2e omdat ie gewoon een hele verkeerde tegenstander uit kiest om deze move tegen te maken. Deze gast was gewoon niet in staat om zo'n move te lezen.
Dal heeft deze handen ook bij Thierry van de berg en Noah neer gelegd en die zeiden beide dat ze dat ze de hand waarschijnlijk gefold hadden...

En allermooiste zinnetje kom je nog wel mee aan het eind: Hij verliest de pot dus is het gewoon een domme move.. hahahahaha Undecided !
(Jij bent zeker ook zo iemand die denkt dat de pro's nou eenmaal meer geluk in hun leven hebben en betere kaarten krijgen)
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#70
harry_bierdop Wrote:Nou oke... dat is dus wat jij vind! En ik doe zeker niet of ik het spelletje heb uitgevonden, ik gebruik gewoon standaard pokertermen die het iets makkelijker maken om hand snel en in het kort te posten.

Dat ie deze hand verliest is idd eigen schuld (dat wordt hierboven ook gewoon door iedereen gezegd inclusief mij), alleen niet omdat hij hem slecht speelt maar omdat ie het gewoon compleet op het verkeerde moment doet (Na een uurtje in het main event is je read zeker nog niet goed genoeg) en ten 2e omdat ie gewoon een hele verkeerde tegenstander uit kiest om deze move tegen te maken. Deze gast was gewoon niet in staat om zo'n move te lezen.
Dal heeft deze handen ook bij Thierry van de berg en Noah neer gelegd en die zeiden beide dat ze dat ze de hand waarschijnlijk gefold hadden...

En allermooiste zinnetje kom je nog wel mee aan het eind: Hij verliest de pot dus is het gewoon een domme move.. hahahahaha Undecided !
(Jij bent zeker ook zo iemand die denkt dat de pro's nou eenmaal meer geluk in hun leven hebben en betere kaarten krijgen)

Jij hebt ook een lekker zinnetje dat je aanneemt dat ik denk dat de pro's betere kaarten krijgen...pro's zijn pro's om het feit dat ze hun geld alleen verdienen met pokeren. En aangezien ze dat doen hebben ze bepaalde skills waarmee ze dat beter kunnen dan anderen. Maar de vorige hand was heel simpel, als hij utg limpt 2 negens hit en vervolgens de pot wint is het een briljante play, nu hit ie niets probeert op een lomp tijdstip te bluffen en gaat ie op zijn smoel, al met al kut move.
En standaard poker termen zijn leuk, beetje jammer dat de helft van de pro's die termen zelf niet gebruikt. Poker is voornamelijk reads en ervoor zorgen dat je tegenstander denkt dat je de sterktste hand hebt.
Je zegt zelf al, poker speel je meer op mensen dan op kaarten.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#71
hmmm sorry depor maar ik hoor die termen toch ook regelmatig gebruikt worden in de pokerfilmpjes op pokernews.
Reply
#72
Dat laatste zinnetje dat ik typ was een reactie op jou: hij verliest de pot dus in het een domme move.. das zo'n klinklare onzin! Zoals gezegd presenteert hij hier een monsterhand en het feit dat zowel thierry als Noah de hand hier had weggelegd zegt misschien wel dat het helemaal geen domme move is. Echter daarom juist wilde ik zo de nadrukken leggen op wat er nou verkeerd ging in deze hand. (hij maakt de move tegen de verkeerde speler, een speler die die move niet begrijpt. Ook niet als ie hier echt AA had.) Dat is dus wat jij zegt: er voor zorgen dat je tegenstander denkt dat jij een betere hand hebt.. deze speler was echter niet goed genoeg om zo'n actie te lezen en daarom vond ik het ook zo belachelijk van Dal dat hij dit doet in het 1e uur van het main event (waarvan je weet dat er zoooo veel amateurs etc zitten) maar goed.. dat is Dal, haha... zo speelt ie altijd zijn munten bij elkaar. ( Jos Ariaans zei laatst tegen me dat ie in Venlo op een tafel naast de tafel van Dal zat... toen ie aan kwam lopen had Dal een stack van 80k (na 3 uur spelen en startstack 10k), 20 minuten later keek Jos om... was Dal out haha)

Maar goed.. jij gaat er hier vanuit dat hij die 96s inlimpt om iets te hitten. Hij limpt hier alleen om een move (lees een bluf te maken) want hij weet heus wel dat de kans dat hij 2 paar of beter (toch wel het minste wat ie moet hitten met deze hand om een grote pot te spelen) op de flop hit kleiner is als 3%...
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#73
Maar als hij azen wil representeren, doet hij iets niet goed. Limpen is nog oke, maar als er dan iemand 3x BB raist wil je niet dat de andere limpers ook callen want dan zit je met 5 man in de pot en dan zijn je azen in een keer een stuk minder waard...

En wat ik verder van de hand vind? Je kunt met 96s best UTG limpen, maar dan moet je wel erg veel vertrouwen hebben in je post-flop capaciteiten. Ik ken de Dal nauwelijks dus ik weet niet hoe goed hij daarin is.
Maar als er dan vervolgens geraist wordt, moet je na gaan denken. Als je denkt dat de andere limpers folden (misschien 1 caller) dan kun je nog wel callen. Maar je hebt kans dat er limpers aan het trappen zijn en dan ben je de sjaak.
Voor de rest speelt hij het prima, maar zoals je zegt, die gozer begrijpt zijn move niet en ziet in de flatcall op de flop geen val.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#74
Mac Wrote:hmmm sorry depor maar ik hoor die termen toch ook regelmatig gebruikt worden in de pokerfilmpjes op pokernews.

Precies.. maar goed.. depor zal wel alle poker fora afstruinen om hand analyses te lezen van de toppers en nog nergens die afkortingen/termen tegen gekomen zijn of hij kent de afkortingen niet en daarom zijn het maar niet veel gebruikte termen...

Op Pokerinfo heb je ook zo'n leuk topic over Rolf Slotboom (Donkey kong Rolf Slotboom topic). Rolf wordt over het algemeen door 3/4 pokerend Nederland afgeschilderd als een donk etc etc. (Zeker na de "schoppetjes" hand op de MCOP van 2006 waar hij een compleet bizarre preflop bet (80 x BB ofzo :razz: ) maakt met 45s vanuit EP) Hij weet echter precies waar ie mee bezig is.. en ook in dat topic gebruikt hij meer dan genoeg afkortingen en termen waar zelfs ik (weet je wel, diegene die net doet of ie het spel uitgevonden heeft) me toch een paar flink achter de oren moet krabben wat er nou eigelijk staat. Dit is alleen maar om topic in te korten.. maar goed ik begrijp dat dit voor nits nogal lastig lezen is..

Moet je eens handanlyses lezen van onlinehanden van sommige gasten.. die beginnen de smijten met dingen als 2.3/0.5/7 ofzo... dat slaat dat weer op statistieken uit pokertracker. Daar kom ik ook compleet geen wijs uit, maar ik ga ze niet uitlachen dan en zeggen van: "Lul niet zo lomp, hij verliest de hand dus het is een domme move".
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#75
Ad Wim Wrote:Maar als hij azen wil representeren, doet hij iets niet goed. Limpen is nog oke, maar als er dan iemand 3x BB raist wil je niet dat de andere limpers ook callen want dan zit je met 5 man in de pot en dan zijn je azen in een keer een stuk minder waard...

Ja dit is idd standaard online maar hier zit je echter veel deeper en heeft dat nog niet echt veel nut om AA hier te reraisen.. als je AA hier reraist (na een limp UTG) weet de hele tafel meteen dat de AA/KK hebt en pak je waarschijnlijk 600 punten op. Niet echt +EV (speciaal voor Depor) op een stack van 20k!

Maar goed, hij zegt zelf ook dat hij hem hier moeilijk op een T kan zetten... hij zette die gast op een A en een 5k bet was hier meer dan genoeg geweest om iemand van AK/AQ/Ax af te zetten...
Dal postflop spel is wel oke, maar heel erg aggressief en veel bluffen... pakt zoals gezegd vaak heel snel een enorme stack maar kan dat ook zo weer kwijt zijn.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#76
Geen Nederlanders meer over. Ed de Haas als beste ge-eindigt als 70ste. Beetje jammer wel dat hij Thierry persoonlijk uitschakelde.

Volgens Thierry nog met een onlogische actie. Ed moest voor 60% van zijn stack erin, om de All in van Thierry te callen. Ed had pocket 10. Hij callde.

En won pocket versloeg de AKos van Thierry.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#77
Vrij logische call..

Original raiser maakt er 80k van (4 x BB) en krijg 3 callers (waarvan de laatste De Haas was), Thierry vind AKo en pushed all in. Iedereen fold en De Haas instacallt met TT voor 480k extra. Thierry was in zijn 1e reactie een beetje pissed over de call van De Haas met "Alleen TT" echter zal na de teleurstelling de hand wel kunnen relativeren en zien dat het een instacall is..

Wat ik me eigelijk het meest afvraag is waarom De Haas zelf niet Squeezde met zijn TT...

Hoe De Haas er daarna uitging was dan wel weer zuur vond ik.. AQs, flop Qxx (allemaal klaveren), De Haas bet halve pot (140k) en die gast (Overaggresive noor ofzo) pushed all in voor 2M (!!). Haas callt en gast heeft 44 met klaveren 4 (sick move, maar hij blijft altijd zo te spelen). Turn is een klaver en het is over voor Ed in een 4M pot!!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#78
harry_bierdop Wrote:Vrij logische call..

Original raiser maakt er 80k van (4 x BB) en krijg 3 callers (waarvan de laatste De Haas was), Thierry vind AKo en pushed all in. Iedereen fold en De Haas instacallt met TT voor 480k extra. Thierry was in zijn 1e reactie een beetje pissed over de call van De Haas met "Alleen TT" echter zal na de teleurstelling de hand wel kunnen relativeren en zien dat het een instacall is..

Wat ik me eigelijk het meest afvraag is waarom De Haas zelf niet Squeezde met zijn TT...

Hoe De Haas er daarna uitging was dan wel weer zuur vond ik.. AQs, flop Qxx (allemaal klaveren), De Haas bet halve pot (140k) en die gast (Overaggresive noor ofzo) pushed all in voor 2M (!!). Haas callt en gast heeft 44 met klaveren 4 (sick move, maar hij blijft altijd zo te spelen). Turn is een klaver en het is over voor Ed in een 4M pot!!

Het ging erom dat ze min of meer hadden afgesproken om uit elkaars handen te blijven. Met die gedachte in het achterhoofd pusht Thierry zijn A/K, wetende dat Ed nog een meer dan gezonde stack zou overhouden. Nu gaat Ed een bijna zekere flip aan met zijn gezonde stack. Kan me de frustratie van Thierry goed voorstellen.....
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#79
Ja die "afspraak" klopt maar toch, als Haas hier fold maakt ie echt een grote fout. Hand speelt zich een heel eind zelf. Jammer dat Haas niet zelf Squeezed, dan had Thierry AK weg kunnen leggen.

Haas krijgt hier 1:2 (36%), terwijl ie zelfs tegen AK een 57% favorite is. Daar van afgezien moet je uberhaupt kijken waarmee Thierry hier kan pushen. Ik denk dat de range van Thierry hier misschien wel 88+ en AQ+ is echter dit was wel weer zooooo'n perfect moment voor een squeeze dat het misschien wel te doorzichtig was en moet je Thierry daarom misschien juist wel op een goede hand zetten...

Reverseeeeee-psychology :razz:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#80
harry_bierdop Wrote:Ja die "afspraak" klopt maar toch, als Haas hier fold maakt ie echt een grote fout. Hand speelt zich een heel eind zelf. Jammer dat Haas niet zelf Squeezed, dan had Thierry AK weg kunnen leggen.

Haas krijgt hier 1:2 (36%), terwijl ie zelfs tegen AK een 57% favorite is. Daar van afgezien moet je uberhaupt kijken waarmee Thierry hier kan pushen. Ik denk dat de range van Thierry hier misschien wel 88+ en AQ+ is echter dit was wel weer zooooo'n perfect moment voor een squeeze dat het misschien wel te doorzichtig was en moet je Thierry daarom misschien juist wel op een goede hand zetten...

Reverseeeeee-psychology :razz:

Je uitleg is helder en klopt natuurlijk ook als het gaat om de procenten. Maar die procenten gaat het in dit geval niet om. Je spreekt af om niet in elkaars handen te gaan zitten. In de praktijk betekent dat, dat de beste hand gaat spelen en dat de ander die actie respecteert.

In deze situatie limpt Ed in met nog een paar anderen. Voor Thierry het teken dat Ed geen monster heeft en dus de kans voor Thierry om te pushen en even die blinden op te pakken. Immers, hij zet Ed hier niet op een monster en weet dus zeker dat hij zijn hand op zeker gaat afgooien.

Maar wat doet die reus? Hij callt gewoon met zijn 'marginale' hand en zijn gezonde stack. Hij had hier zo makkelijk kunnen en moeten folden. Ze hadden elkaar zo sterk kunnen maken, maar in plaats daarvan flikkert hij gewoon Thierry eruit.

Ed speelt de hand goed, maar had dit niet tegen Thierry moeten doen.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#81
Quote:Met die gedachte in het achterhoofd pusht Thierry zijn A/K, wetende dat Ed nog een meer dan gezonde stack zou overhouden. Nu gaat Ed een bijna zekere flip aan met zijn gezonde stack. Kan me de frustratie van Thierry goed voorstellen.....

Dan is ie echt een klootzak, beetje gebruik maken van hun afspraak om elkaar met rust te laten en zelf even flink te pushen dan. Denk ook niet dat dat z'n gedachtegang was, dat filmpje op pokernews baalde ie gewoon erg en zal dat er gewoon een beetje rot uitgekomen zijn.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://nl.pokernews.com/poker-forum/topic22773/">http://nl.pokernews.com/poker-forum/topic22773/</a><!-- m -->

in dit topic is er ook een discussie over en ongeveer iedereen zegt dat het een goeie call was, inclusief rolf slotboom, wolbert bartlema en noah boeken. Niet dat hun nou zo heilig zijn maar als ze het alledrie een instacall vinden dan ben ik toch wel geneigd dat te geloven Wink
Reply
#82
Mac Wrote:Dan is ie echt een klootzak, beetje gebruik maken van hun afspraak om elkaar met rust te laten en zelf even flink te pushen dan.

Nee want hij deed niet op een raise van Ed, maar op een limp van hem. Thierry maakt hier de eerste move en Ed had die kunnen respecteren.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#83
hij limpt niet voor niks als hij op de BB zit, dat doet ie niet met een poephand. Maar goed zo'n afspraak gaat sowieso nergens over natuurlijk, behalve het feit dat het verboden is om samen te spelen, kun je dat nooit helemaal waarmaken natuurlijk omdat er altijd een keer komt dat je allebei een goede hand hebt. Vergeet trouwens niet dat Ed gewoon favoriet is he met z'n tienen. Een hand folden waarbij je favoriet bent gaat gewoon nergens over zeker in zo'n toernooi
Reply
#84
Afspraak is gewoon bullshit... afspraak houdt in dat je tegen elkaar geen gekke dingen doet, zoals een resteal met 58o ofzo..

Deze hand is gewoon een hand die zichzelf een heel eind speelt en als hij hier TT fold en spelers zien dat achteraf dan zouden die volgens mij zelfs nog iets over samenspel (Collusion ofzo, zo staat het altijd in die voorwaarden online) kunnen zeggen... No way dat hij hier TT fold!

Ik heb helaas nu geen tijd meer om dat topic waar mac naar linkt te lezen maar als hun alle 3 instacall zeggen lijkt het wel duidelijk.. en nu weer terug naar de zomerfeesten :8: :cheers:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#85
trouwens hij callt zelfs een raise en hij limp niet! Er werd geraised naar 80k en die callde hij.
Reply
#86
Mac Wrote:trouwens hij callt zelfs een raise en hij limp niet! Er werd geraised naar 80k en die callde hij.

Idd.. en daarom is de hand ook zo interessant voor beide mannen. 350k preflop in de pot... das 1/3 stack van beide heren.

Maar ik zou zeggen, lees dat topic waarnaar Mac linkte eens goed door! Leuk en inhoudelijk ook vrij goed topic.
(ennuh... misschien kan Depor dan even tegen die jongens zeggen dat ze niet van die moeilijke afkortingen moeten gebruiken want dat doet niemand :lol: )
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#87
harry_bierdop Wrote:
Mac Wrote:trouwens hij callt zelfs een raise en hij limp niet! Er werd geraised naar 80k en die callde hij.

Idd.. en daarom is de hand ook zo interessant voor beide mannen. 350k preflop in de pot... das 1/3 stack van beide heren.

Maar ik zou zeggen, lees dat topic waarnaar Mac linkte eens goed door! Leuk en inhoudelijk ook vrij goed topic.
(ennuh... misschien kan Depor dan even tegen die jongens zeggen dat ze niet van die moeilijke afkortingen moeten gebruiken want dat doet niemand :lol: )

Zeg nergens dat niemand het doet, en zeg ook nergens dat het moeilijk is. Vind het alleen niet nodig om die afkortingen te gebruiken, wel blijven lezen pokerpro.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#88
Tripplexxx Wrote:Het ging erom dat ze min of meer hadden afgesproken om uit elkaars handen te blijven.

Da's natuurlijk dikke BS. Aan de pokertafel heb je allereerst geen vrienden en zoals al aangegeven, je bent gewoon een drol als je die move niet maakt. Als je met een kammeraad naar een of ander mickey mouse toernooi in lulhannesveen gaat, okee, maar dit is de friggin' WSOP big one!
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#89
Depor Wrote:
harry_bierdop Wrote:
Mac Wrote:trouwens hij callt zelfs een raise en hij limp niet! Er werd geraised naar 80k en die callde hij.

Idd.. en daarom is de hand ook zo interessant voor beide mannen. 350k preflop in de pot... das 1/3 stack van beide heren.

Maar ik zou zeggen, lees dat topic waarnaar Mac linkte eens goed door! Leuk en inhoudelijk ook vrij goed topic.
(ennuh... misschien kan Depor dan even tegen die jongens zeggen dat ze niet van die moeilijke afkortingen moeten gebruiken want dat doet niemand :lol: )

Zeg nergens dat niemand het doet, en zeg ook nergens dat het moeilijk is. Vind het alleen niet nodig om die afkortingen te gebruiken, wel blijven lezen pokerpro.

Ok, ik ben nu enigzins dronken maar goed.... jij zegt al eerder tegen mij: lul niet zo lomp jong! jij zegt dat over al de pokerpro's die afkortingen en termen en daarnaast zet je mij nog eens voor lul! (ik doe niets anders als gewoon dezelfde afkortingen als hun gebruiken)

Jij zelf snapt gewoon nog geen kut van al die afkortingen en termen die gebruikt worden maar denk vervolgens wel de dikke lul uit te hangen door te zeggen dat niemand (geen pro's, waar de discussie hier over ging), die termen ook gebruiken. Maar goed... waarschijnlijk zit iedereen weer mis en heeft de grote Depor gelijk..
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#90
*hips*
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: