Threads: 22
Ik ben het wel met hem eens....
We hebben nog steeds geen echte linksback, de hele voorhoede komt ergens anders vandaan...
Groningen komt met Marcus Berg op de proppen, PSV haalt Dudzac Heerenveen speelt lekker zonder Alves.
Waar 15 jaar geleden het de Ajax scouting en jeugd was die ervoor zorgde dat we een dik team hadden, is het nu betalen voor spelers. Kan komen door een slappe generatie maar vind het toch stuitend dat er 7 mil voor 3 rechtsbacks word uitgegeven in 2 jaar. 10 miljoen voor 2 linksbuitens (Luque daargelaten) en dat de meeste aankopen tegenvallen.
Suarez speelt niet goed, rechtsachter is huilen, Perez speelt niet goed, Kennedy/Rommedahl brengen het ook niet...allemaal net niet. Zoals de afgelopen 5 seizoen, allemaal net niet.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Threads: 2
Depor Wrote:Ik ben het wel met hem eens....
We hebben nog steeds geen echte linksback, de hele voorhoede komt ergens anders vandaan...
Groningen komt met Marcus Berg op de proppen, PSV haalt Dudzac Heerenveen speelt lekker zonder Alves.
Waar 15 jaar geleden het de Ajax scouting en jeugd was die ervoor zorgde dat we een dik team hadden, is het nu betalen voor spelers. Kan komen door een slappe generatie maar vind het toch stuitend dat er 7 mil voor 3 rechtsbacks word uitgegeven in 2 jaar. 10 miljoen voor 2 linksbuitens (Luque daargelaten) en dat de meeste aankopen tegenvallen.
Suarez speelt niet goed, rechtsachter is huilen, Perez speelt niet goed, Kennedy/Rommedahl brengen het ook niet...allemaal net niet. Zoals de afgelopen 5 seizoen, allemaal net niet.
:roll: "de hele voorhoede komt ergens anders vandaan"... En vervolgens wijzen naar de goede AANKOPEN van groningen en psv. Lekker joh.
Ik vind de scouting bij Ajax ook niet ideaal, maar de jeugd doet t echt niet verkeerd! En die hou je nou eenmaal niet lang. vd Vaart, Sneijder, Babel, allemaal weg voor aardig wat knaken. Prima gedaan, dus. Aankopen zijn verder alleszins te billijken, elke drol die tegen een bal kan trappen kost tegenwoordig nou eenmaal geld! Alsof psv en feienooit zoveel beter hebben ingekocht, daar kan ik ook wel een "column" over schrijven. Boerenveen en in mindere mate Groningen is een uitzondering...
Threads: 22
Flixieluv Wrote:Depor Wrote:Ik ben het wel met hem eens....
:roll: "de hele voorhoede komt ergens anders vandaan"... En vervolgens wijzen naar de goede AANKOPEN van groningen en psv. Lekker joh.
Ik vind de scouting bij Ajax ook niet ideaal, maar de jeugd doet t echt niet verkeerd! En die hou je nou eenmaal niet lang. vd Vaart, Sneijder, Babel, allemaal weg voor aardig wat knaken. Prima gedaan, dus. Aankopen zijn verder alleszins te billijken, elke drol die tegen een bal kan trappen kost tegenwoordig nou eenmaal geld! Alsof psv en feienooit zoveel beter hebben ingekocht, daar kan ik ook wel een "column" over schrijven. Boerenveen en in mindere mate Groningen is een uitzondering...
Waarom vind Ajax dat soort spelers niet dan? En tuurlijk zitten er goede tussen, zoals Vaart, Sneijder, Zlatan. Maar ik heb het over dit seizoen. Dat F'nooid ook een beroerd inkoop beleid heeft gehad is duidelijk met 11 miskopen.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Depor Wrote:Flixieluv Wrote:Depor Wrote:Ik ben het wel met hem eens....
Waarom vind Ajax dat soort spelers niet dan? En tuurlijk zitten er goede tussen, zoals Vaart, Sneijder, Zlatan. Maar ik heb het over dit seizoen. Dat F'nooid ook een beroerd inkoop beleid heeft gehad is duidelijk met 11 miskopen.
Wie is er dit seizoen dan zo goed aangekocht? Alsof Ajax Berg had moeten kopen, kom op nou! Op doedelzak na (voor zover ik dat in 4 wedstrijden kan beoordelen) is er in de hele eredivisie geen bovenmatig goede aankoop gedaan dit jaar, vind ik.
Onzin, dus. Nogmaals, het valt tegenwoordig nu eenmaal steeds minder vaak goed te regelen op de transfermarkt. Als je 12 bent en kunt voetballen sta je al op Jew-tube en wil iedereen je kopen...
Threads: 97
Depor Wrote:Ik ben het wel met hem eens....
Suarez speelt niet goed, rechtsachter is huilen, Perez speelt niet goed, Kennedy/Rommedahl brengen het ook niet...allemaal net niet. Zoals de afgelopen 5 seizoen, allemaal net niet. Ik vind het allemaal wel meevallen.
Achterin staat het gewoon goed sinds de winterstop.
Silva: een van de beste backs van de eerste competitiehelft en speelt gewoon goed nu bij Ajax. Goede aankoop derhalve.
Heitinga: lijkt me duidelijk, eigen jeugd, gaan we goed aan verdienen waarsch
Vermaelen: lijkt me ook duidelijk, zeer kopsterk en goede pass, eigen jeugd
Vertonghen: weliswaar geen echte back, maar doet het prima op die plek, eigen jeugd. Daar kan Vermaelen ook nog spelen en dan vd Wiel in het centrum of Kuffour. Ik vind echter wel dat ze een centrale verdediger hadden kunnen halen die iets minder oud was, om Johnny op te volgen volgend jaar.
Middenveld is het minder goed, minste linie momenteel vind ik.
Gabri: topaankoop
Davids: kan helaas het niveau niet aan en is stom geweest door zonder scheenbeschermers te voetballen. Echter kon je beide dingen niet echt voorspellen en iemand als Davids is doorgaans goed voor de teamspirit.
Perez: hier gaat het dus echt mis. Ik vind dat ze na het vertrek van Sneijder gewoon echt een goede vervanger klaar hadden moeten hebben of iig in de winterstop hadden moeten halen. Perez speelt wel eens een leuke wedstrijd, maar is geen schim van wat Sneijder vorig seizoen was en dat zie je duidelijk terug. Hier faalt Ajax, en dus van Geel, duidelijk.
Hier had gewoon een jonge gast moeten komen die het niveau aan kan, maar ook nog kan groeien, zoals Modric bijvoorbeeld. Hadden ze van mij 20 miljoen aan mogen uitgeven, maar helaas...
Lindgren: moeten we nog zien, maar lijkt me wel oke voor in de basis, kan nog groeien.
Voorin is het ook gewoon goed, muv de rechterkant.
Huntelaar: met afstand de beste spits op de Nederlandse velden. Topaankoop, gaan we nog veel aan verdienen.
Suarez: nu even in een dip, maar begon goed aan het seizoen. Smaakmaker van vorig seizoen. Hij is nog jong, lijkt me gewoon een goede aankoop
Kennedy: ook een van de smaakmakers van vorig seizoen. Dat het er nu bij Ajax niet uitkomt, kon Ajax niet voorspellen. Misschien komt het nog.
Rommedahl: Tja, had van mij niet gehoeven. Lijkt me een goede invaller voor als er snel uitgekomen moet worden.
Luque: echte miskoop in mijn ogen. Heeft een leuke trap, maar loopt voor geen meter. Lijkt me ook geen echte invaller. Die had echt niet hoeven komen van mij.
Leonardo: mits fit gewoon een goede, gevaarlijke rechtsbuiten. Ook als invaller te gebruiken, lijkt me een prima aankoop.
Al met al vind ik het dus wel meevallen met de slechte aankopen en ben ik met Flixieluv eens dat, behalve Doedelzak (maar dat moeten we ook nog maar voor een langere periode zien), er weinig topaankopen zijn gedaan. En Berg is gewoon bankzitter bij FC Groningen...
Ook de jeugddoorvoer is gewoon prima als je ziet wie er nu spelen achterin. Ben het alleen wel met je eens dat er geen toppers of grote talenten meer gehaald worden en dat had ik toch wel graag gezien met al dat geld op de bank. Zeker op het middenveld...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 312
Het aankoopbeleid van Ajax is inderdaad best goed  :
Ajax wilde Geert den Ouden
Ajax schijnt volgens FC Update in de winterstop op zoek te zijn geweest naar een vervanger van Ismael Urzaiz. De Spaanse spits werd in de zomer aangetrokken als breekijzer, maar zou in die rol niet voldoen. Geert den Ouden, de huidige spits van Excelsior, zou in de winter benaderd zijn om de overstap van de Rotterdamse club naar Ajax te maken, maar Excelsior liet hem niet gaan. Martin van Geel blijft de situatie rond de aanvaller in de gaten houden. "Het is een interessante optie, we zullen van de zomer verder kijken, we hebben meer opties."
Lach maar, hij heeft dit seizoen bij Excelsior meer gescoord dan wie dan ook bij PSV
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 133
Flixieluv Wrote:Depor Wrote:Ik ben het wel met hem eens....
Heb van mijn moeder geleerd dat je altijd naar jezelf moet kijken en niet naar anderen. En PSV er bij halen is dom, want die klanten doen het gewoon goed.( helaas)
Het is gewoon kut gesteld als je al jaren geen fatsoenlijke back kan opleiden. Vroeger werd een mislukte rechtsbuiten gewoon een goede back. Tal van voorbeelden, zal je niet vermoeien daarmee.
Vanaf dat ze in die klote arena zijn gaan voetballen is het mis gegaan.
Vroeger moesten ze heel creatief met de centen omgaan, omdat er weinig binnenkwam( des te meer talenten er door braken)
Nu hebben ze poen te veel, dus wordt er allerlei soorten bagger aan getrokken en maar hopen dat er wat tussen zit.....
Gewoon back to basic, jeugd (liefst omgeving Amsterdam en niet Gelderland of zo....)de kans geven, paar routiniers met een duidelijk Ajax verleden.
Amsterdamse trainer die zorgt voor grote successen( Kovacs na) en liefst de hele club doorspekt met oud spelers die de jeugd trainen.
v. Geel is ook oud Ajax, maar hij is een echte Joran, dus opzouten en neem die Jaakke ook maar mee.
conclusie: Ojer is de man! :wink:
Nee, zonder gekheid. Ajax is doodziek en moet geopereerd worden.Er moet een schoonmaakploeg aangesteld worden. Liefst Adriaaanse/ v. Gaal. Ik ben een enorm groot fan van JC, maar v. Basten en/of Rijkaard gaan het van kwaad tot erger maken.
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Threads: 76
Adder Wrote:Het is gewoon kut gesteld als je al jaren geen fatsoenlijke back kan opleiden.
ik ben met je eens dat je niet naar anderen moet kijken, maar ik vind het in dit verband nuttig om op te merken dat het gewoon lastig is goede spelers naar nederland te halen. daarnaast mis ik in de discussie het aspect dat spelers bij grun en heerenveen veel meer tijd krijgen om zich te ontwikkelen en helemaal niet, althans veel minder, onder druk staan. pranjic had bij feyenoord nooit zoveel tijd gekregen, pardo of elmander (ik noem een zijstraat) hadden zich bij grun of heerenveen misschien wel beter ontwikkeld. net zoals lazovic het wel lukt bij fietstas en niet bij feyenoord.
ook moet het fabeltje eens afgelopen zijn dat ajakkes goed kon of kan opleiden. ajakkes heeft altijd als voordeel gehad dat de beste jeugd uit het land naar hen toewilde. dat heeft niets met opleiden te maken. nu zie je dat goeie jeugdspelers overal terecht komen en zelfs bij psvee kunnen doorbreken.
psvee doet het goed, maar heeft wel een voordeel van het zelfversterkende effect van de cl. zij spelen als enige cl, hebben dus relatief veel aantrekkingskracht en financiele mogelijkheden. die hegemonie doorbreken is uiteraard uitermate lastig, dan moet je een keer mazzel hebben. en dan is het nog maar de vraag of je dan bestendig kan blijven concurreren.
Ad Wim Wrote:Lach maar, hij heeft dit seizoen bij Excelsior meer gescoord dan wie dan ook bij PSV 
O ja, jullie bankzitter heeft er wel meer, maar degene die telkens weer in de basis staat, komt er bij lange na niet aan
Peter Wrote:Ad Wim Wrote:Lach maar, hij heeft dit seizoen bij Excelsior meer gescoord dan wie dan ook bij PSV 

er heeft van psvee niemand gescoord bij excelsior. :wink:
Ad Wim Wrote:O ja, jullie bankzitter heeft er wel meer, maar degene die telkens weer in de basis staat, komt er bij lange na niet aan 
Kun je nagaan, zelfs onze bankzitters scoren meer dan die Den Ouden. :eeeek: En die Lazovic/Koef-discussie is al vaak genoeg gevoerd, gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat Danko gewoon heel belangrijk is voor PSV. Als je dit systeem speelt met de statische Koef in de punt werkt het voor geen meter meer.
waf Wrote:ook moet het fabeltje eens afgelopen zijn dat ajakkes goed kon of kan opleiden. ajakkes heeft altijd als voordeel gehad dat de beste jeugd uit het land naar hen toewilde. dat heeft niets met opleiden te maken. nu zie je dat goeie jeugdspelers overal terecht komen en zelfs bij psvee kunnen doorbreken.
Op zijn minst geldt dat de opleiding bij Ajax altijd beter WAS dan bij welke andere club in het land dan ook, dus dat ben ik toch echt niet met je eens. En of dat nu zo gegroeid is doordat Ajax meer "naam" heeft dan feienooit of om wat voor reden dan ook, dat doet niet ter zake. De opleiding zelf (trainers, faciliteiten, etc.) was zeker vroeger gewoon beter, en die mening werd ook gedeeld door de gemiddelde Nederlandse trainer. Zo heeft bijv. Wasiman (toen jeugdtrainer bij feienooit) indertijd Knopper (toen jeugdspeler van feienooit) in reactie op diens vraag om advies, geadviseerd om naar Ajax over te stappen. Knopper was zijn leeftijdsgenoten ver voor, en volgens Wasiman had feienooit midden jaren '90 weinig te bieden voor een speler van (toen nog) zijn kaliber, maar Ajax dus wel!
Threads: 12
En Knopper is dankzij dit advies een echte topper geworden.
Misschien was hij wel echt doorgebroken tot een international als hij bij Feyenoord was gebleven. Alsl..Als....
Ik ben het helemaal met waf eens. Via de landelijke pro-ajax-media werd de Nederlandse jeugd gehersenspoeld dat alles bij ajax mooier en beter was. Voor heel veel kleine jeugdvoetballertjes werd het de ultieme droom om ooit eens bij die club te mogen spelen. De commercie wist daar uiteraard de weg wel voor te vinden. De sponsors staan in de rij te trappelen om ook een graantje mee te pikken. Dit ten koste van andere clubs.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Threads: 93
waf Wrote:Peter Wrote:Ad Wim Wrote:Lach maar, hij heeft dit seizoen bij Excelsior meer gescoord dan wie dan ook bij PSV 

er heeft van psvee niemand gescoord bij excelsior. :wink:
Dat zegt Ad Wim ook niet!
Hij zegt dat er geen enkele speler is die meer bij PSV heeft gescoord dan Den Ouden bij Excelsior (11).
dat is ook niet zo vreemd want PSV heeft thuis nog maar 11 doelpunten tegen en er was dit seizoen geen een speler die twee keer wist te scoren..........
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Vooruit PSV !!!!
Threads: 122
Ad Wim Wrote:Voorin ...............
Huntelaar: met afstand de beste spits op de Nederlandse velden. Topaankoop, gaan we nog veel aan verdienen.
Suarez: nu even in een dip, maar begon goed aan het seizoen. Smaakmaker van vorig seizoen. Hij is nog jong, lijkt me gewoon een goede aankoop
Kennedy: ook een van de smaakmakers van vorig seizoen. Dat het er nu bij Ajax niet uitkomt, kon Ajax niet voorspellen. Misschien komt het nog.
Rommedahl: Tja, had van mij niet gehoeven. Lijkt me een goede invaller voor als er snel uitgekomen moet worden.
Luque: echte miskoop in mijn ogen. Heeft een leuke trap, maar loopt voor geen meter. Lijkt me ook geen echte invaller. Die had echt niet hoeven komen van mij.
Leonardo: mits fit gewoon een goede, gevaarlijke rechtsbuiten. Ook als invaller te gebruiken, lijkt me een prima aankoop. Vergeet Urzaiz niet !!! =D>
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Peter Wrote:Ad Wim Wrote:O ja, jullie bankzitter heeft er wel meer, maar degene die telkens weer in de basis staat, komt er bij lange na niet aan 
Kun je nagaan, zelfs onze bankzitters scoren meer dan die Den Ouden. :eeeek: En die Lazovic/Koef-discussie is al vaak genoeg gevoerd, gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat Danko gewoon heel belangrijk is voor PSV. Als je dit systeem speelt met de statische Koef in de punt werkt het voor geen meter meer. Hmmm, Lazovic weer gescoord bij Servië, hoe zou het nou komen dat hij zo weinig scoort bij PSV :-k
Threads: 133
de nieuwe Wrote:Ad Wim Wrote:Voorin ...............
Leonardo: mits fit gewoon een goede, gevaarlijke rechtsbuiten. Ook als invaller te gebruiken, lijkt me een prima aankoop. Vergeet Urzaiz niet !!! =D>
Beetje jammer, Ad Wim
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Flixieluv Wrote:Op zijn minst geldt dat de opleiding bij Ajax altijd beter WAS dan bij welke andere club in het land dan ook, dus dat ben ik toch echt niet met je eens.
waarom geldt dat op z'n minst? dat jij dat vindt is wat anders. ik betwist dat dus, en ik geef als argument dat de beste jeugdspelers niet meer allemaal naar ajakkes gaan en daar voeg ik aan toe dat ik vermoed dat ajakkes het jeugdbegeleiden niet anders zal zijn gaan doen (omdat ze er vast ook zelf van overtuigd waren dat ze het goed deden). voor jouw bewering zie ik geen argumenten. het is gewoon een aanname van je.
Quote:En of dat nu zo gegroeid is doordat Ajax meer "naam" heeft dan feienooit of om wat voor reden dan ook, dat doet niet ter zake.
er is niets gegroeid, ajakkes kaapte gewoon overal de beste jeugd weg (en fainoid in veel mindere mate, daar wilde de beste jeugd niet heen omdat het 1ste elftal niet meer presteerde)
Quote:De opleiding zelf (trainers, faciliteiten, etc.) was zeker vroeger gewoon beter,
ik geloof daar geen hol van.
Quote:en die mening werd ook gedeeld door de gemiddelde Nederlandse trainer.
zozo, heb je even onderzoek gedaan? nou, ik ben helemaal niet onder de indruk van een mening van de gemiddelde nederlandse trainer.
Quote:Zo heeft bijv. Wasiman (toen jeugdtrainer bij feienooit) indertijd Knopper (toen jeugdspeler van feienooit) in reactie op diens vraag om advies, geadviseerd om naar Ajax over te stappen. Knopper was zijn leeftijdsgenoten ver voor, en volgens Wasiman had feienooit midden jaren '90 weinig te bieden voor een speler van (toen nog) zijn kaliber, maar Ajax dus wel!
dat is dus precies wat ik zeg. knopper ging weg, hij was kennelijk de beste jeugd en die werd (wat laat) door ajakkes weggeplukt.
van persie komt uit de jeugdopleiding van feyenoord. denk je dattie opgeleid is? of is hij gewoon goed ongeacht de jeugd waarin hij speelt? ik denk het laatste.
Vooruit PSV !!!!
Threads: 84
Bredanaar Wrote:triest dat je je eigen tekst telkens wel in het geheel kopieert, maar mij slechts gedeeltelijk. Je bedoeling hiervan is kenmerkend. Erg vies.
Gelukkig is jouw bedoeling ook kenmerkend. Over vies gesproken
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Ach hulp uit de bekende hoek. Over vies gesproken.
Ik moet mezelf zomaar door zo'n ventje laten beledigen zeker?
Vooruit PSV !!!!
Threads: 84
Bredanaar Wrote:Ach hulp uit de bekende hoek. Over vies gesproken.
Ik moet mezelf zomaar door zo'n ventje laten beledigen zeker?
Dat jij je beledigd voelt als iemand je verwijt open deuren in te trappen, is jouw probleem... maar om dan te reageren met een antisemitische opmerking vind ik ongepast en dit forum onwaardig :|
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Treesong Wrote:maar om dan te reageren met een antisemitische opmerking vind ik ongepast
ik vind het een hoog frits barend-gehalte om de opmerking over de avater als antisemitisch te duiden. :| je kan veel van bredanaar zeggen, maar niet dat hij antisemiet is als ik het goed zie...
Threads: 114
waf Wrote:Treesong Wrote:maar om dan te reageren met een antisemitische opmerking vind ik ongepast
ik vind het een hoog frits barend-gehalte om de opmerking over de avater als antisemitisch te duiden. :| je kan veel van bredanaar zeggen, maar niet dat hij antisemiet is als ik het goed zie...
Nee, da's waar. Ik heb hem hier nog nooit met stenen zien gooien.
Oh, my god, we bought Kenny!
waf Wrote:Treesong Wrote:maar om dan te reageren met een antisemitische opmerking vind ik ongepast
Mja, kan dat ook niet als antisemitisch duiden, en heb 't ook niet zo ervaren. Toch bedankt, Frits Treesong! :razz:
Ging mij er meer om dat breda-nar een repliek plaatst over mijn avatar, terwijl we het helemaal niet over avatars hadden maar over jeugdopleidingen. @waf en @hoef: in het kader van "nee jij, met je boxershort!" :wink:
En @breda-nar: als ik elke keer zout op de domme slakken die jij uitzet moet leggen, krijg ik een lamme arm. Ik cherry-pick ze dus.
(waar slaat dat "ventje" trouwens op, en dat "kinderlijk"? Hoe oud ben jij wel niet, als je iem. van 31 al een ventje vindt!)
|