The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Tennispoll 2008
Kunnen we niet afspreken dat er pas geloot wordt als iedereen alles heeft ingestuurd, of dat iedereen alles ingestuurd moet hebben voordat de eerste partij gespeeld wordt? Het is nu makkelijk om in de verleiding te komen even de poll van je poule-genoten te checken en het mooie aan de eerste ronde is nou juist dat je niet weet tegen wie je gaat spelen.
Reply
Dat kan wat mij betreft prima.
Reply
Elikian Wrote:http://home.hetnet.nl/~elikian/tennispoll.html

Omyaca wint zijn eerste titel van het jaar, en herovert de 2e plek in de rankings van Mist. Ook in de Champions Race haalt hij Mist nog net in en stijgt van 9 naar 4.
Met zijn eerste degelijke resultaat van het jaar stijgt Mac van 24 naar 18 in de CR. En ook XL wint nog 2 plaatsen met zijn (gemiste) halve finale.

Loting Buenos Aires, Rotterdam, San Jose.
(Op zijn verzoek Tampie uit de loting gelaten.)

Mitch (1) - Scholten! - Bocaloca
Juan Zueco (5) - Mac - Cruijff
Centre Court (6) - Kuiper - Mindlight
Ad Wim (4) - The Mailman - Genomico
Mist (3) - De Kabaggaan - Overdune
Kooltje (7) - Jappiesevic - Haggie
Andre (8) - Elikian - XL
Omyaca (2) - São Paulo - Chiel-Montagne

Vervolg
Winnaar P1 - No 2 P7
Winnaar P2 - No 2 P6
Winnaar P3 - No 2 P4
Winnaar P4 - No 2 P5
Winnaar P5 - No 2 P2
Winnaar P6 - No 2 P4
Winnaar P7 - No 2 P3
Winnaar P8 - No 2 P1

Bij het vervolg heb je 2x "No 2 P4" staan, zal 1x P8 moeten worden.. :Big Grin
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
damn scherp!
Reply
Die 1e moet dat zijn. Mensen uit de poules 1-4 spelen tegen spelers uit poule 5-8, zodat mensen uit dezelfde poule elkaar pas weer in de finale tegen kunnen komen.
Reply
Elikian Wrote:Dat kan wat mij betreft prima.

Hebben anderen hier nog een mening over? Het gebeurt regelmatig dat iemand even vergeet te pollen en pas later op de maandag zijn poll instuurt. Laten we dan afspreken dat er pas maandag avond laat geloot wordt, of desnoods dinsdag. Late pollers hebben dan nog wel een kans om mee te doen, maar weten dan iig niet bij wie ze in de poule zitten.

Laten we mijn poule als voorbeeld nemen: Mist pollt een paar partijen die 's ochtends gespeeld worden en pollt de rest later. Een snelle blik leert hem dat De Kabbagaan en ik respectievelijk 11 en 10 games hebben opgegeven bij de beslissingsvraag en hij geeft zelf 9 games op, waar hij normaal mss 7 had gezegd. Ik geloof Mist best als hij zegt dat het toeval is en hij heeft zoiets ook niet nodig om ver te komen, maar er wordt natuurlijk ooit een keer misbruik van gemaakt. Ook zal iemand die net 2 partijen gemist heeft zeker even kijken wat de rest heeft om een kans te maken om door te gaan. Dat is competitievervalsing en dat trek ik gewoon niet. In latere ronden is dit niet te voorkomen (tenzij we de poll per PB insturen, waar ik voorstander van ben), maar bij de eerste ronde wel, dus laten we daar dan ook voor zorgen.
Reply
Je hebt wel een punt, Overdune. Akkoord.
Reply
zijn er echt mensen die hun voorspelling van de 1e ronde afstemmen op anderen? god ik heb niet eens zin om te bekijken wat de anderen in mn poule gepolled hebben laat staan dat ik mn voorspellingen erop wil aanpassen. Het enige dat idd kan gebeuren is dat je je beslissingsvraag erop aanpast zodat je niet hetzelfde antwoord hebt als anderen maar de 1e ronde wordt over het algemeen echt niet op beslissingsvragen beslist en anders je kan je beslissingsvraag nog altijd aanpassen tot aan de deadline. Ik vind het een beetje overdreven allemaal en bovendien neemt dit een deel van de lol weg omdat je pas later weet tegen wie je moet. Laten we dit spelletje nou gewoon lekker relaxed laten en mensen hun gang laten gaan. Als mensen zoveel moeite willen doen om te winnen dan moeten ze dat lekker doen, ik zal er niet minder om slapen iig.
Reply
Ik heb er geen enkele moeite mee om toe te geven dat ik die 9 keurig heb toegespitst op de reeds gedane voorspellingen. Als late voorspeller is het immers wel zo slim om te zorgen dat je niet hetzelfde hebt als de anderen, en dan kun je net zo goed maar meteen tactisch gokken. Dat is nou eenmaal inherent aan het systeem, waar ik zelf ook geen groot voorstander van ben. Ik vraag me wel af wat nog het idee van de poules en knock-out is als je pas gaat loten nadat iedereen heeft voorspeld.
Reply
Ik vind dit ook allemaal wat overdreven. De eerste ronde heb je er toch vrij weinig aan op je tegenstanders te pollen. Vind het juist leuk dat je bij de eerste partij al weet wat de verschillen zijn. Die latere loting zie ik dan ook niet zo zitten.
Van Mist is bekend dat hij stelselmatig na zijn tegenstander pollt, en er ook weinig moeite mee heeft alleen de beslissingsvraag anders te zetten. Dat vind ik jammer, maar is verder vrij weinig aan te doen, en ik maak me er dus al niet meer druk om. Wat ik wel probeer is als ik voor de start van de wedstrijden merk dat alleen de beslissingsvraag anders is, een partij waar ik over twijfelde te veranderen. Misschien ook een idee voor jou Overdune? Ikzelf vind dat een stuk leukere manier om een ronde te beslissen.
Reply
MIst pollt niet laat omdat hij zondig na een ander wil pollen, hij pollt laat omdat zijn hele leven precies op deadlines zijn afgestemd. Er is zelfs al een klok naar hem genoemd, de Mist-wekker.
Reply
Juist, en zo had ik vanochtend om 12:00 een andere deadline die iets belangrijker was en waarvoor ik vanaf ~9:30 alle resterende tijd nodig had.

omyaca Wrote:Van Mist is bekend dat hij stelselmatig na zijn tegenstander pollt, en er ook weinig moeite mee heeft alleen de beslissingsvraag anders te zetten. Dat vind ik jammer, maar is verder vrij weinig aan te doen, en ik maak me er dus al niet meer druk om. Wat ik wel probeer is als ik voor de start van de wedstrijden merk dat alleen de beslissingsvraag anders is, een partij waar ik over twijfelde te veranderen. Misschien ook een idee voor jou Overdune? Ikzelf vind dat een stuk leukere manier om een ronde te beslissen.
Hier wil ik nog wel even op ingaan. Het is niet zo dat ik soms bewust alleen de vraag anders invul. Het pollen zelf doe ik toch echt zoals ik zelf de uitslagen verwacht. Een enkele keer blijkt mijn tegenstander hetzelfde te denken. Dat vind ik dan zelf ook jammer, maar dan kies ik inderdaad voor om het daadwerkelijk op de vraag aan te laten komen, en niet om sommige van mijn voorspellingen te wijzigen. Als mijn tegenstander dat vervolgens wel wil doen, kan ik dat alleen maar toejuichen, omdat dat volgens mijn inzicht alleen maar mijn eigen kansen vergroot Smile
Reply
Ik kon iig makkelijk door naar de 2e ronde, zo zonder Kooltje...
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Mitch (1) - Scholten! - Bocaloca: 11-12-13
1-1-2 Hewitt - Seppi
1-2-1 Fognini - Schwank
1-2-1 Volandri - Massu
2-1-2 Nishikori - Hartfield
Vraag: 8-9-geen antwoord

Juan Zueco (5) - Mac - Cruijff: 10-10-11
2-1-1 Nadal - Tursunov
1-2-2 Berdych - Ljubicic
2-1-1 Fognini - Schwank
1-1-2 Andreev - Montanes
2-1-1 Volandri - Massu
2-1-1 Nishikori - Hartfield
1-1-2 Becker - Daniel
Vraag: 6-7-5

Centre Court (6) - Kuiper - Mindlight: 14-12-12
1-1-2 Nadal - Tursunov
1-1-2 Murray - Haase
2-1-1 Fognini - Schwank
1-1-2 Chela - Ventura
2-2-1 Vassallo Arguello - Almagro
1-1-2 Volandri - Massu
Vraag: 7-7-13

Ad Wim (4) - The Mailman - Genomico: 14-10-0
2-1 Chela - Ventura
1-2 Nishikori - Hartfield
Vraag: 9-6
Genomico nog niets ingestuurd.
Ad Wim (1e) en The Mailman (2e) door naar de volgend ronde.

Mist (3) - De Kabaggaan - Overdune: 13-13-11
2-1-1 Nieminen - Verdasco
1-1-2 Chela - Ventura
2-2-1 Vassallo Arguello - Almagro
2-1-1 Acasuso - Moya
1-2-1 Nishikori - Hartfield
1-1-2 Mirnyi - Lu
Vraag: 9-11-10

Kooltje (7) - Jappiesevic - Haggie: 0-11-13
1-2 Fognini - Schwank
2-1 Vassallo Arguello - Almagro
1-2 Andreev - Montanes
2-1 Acasuso - Moya
1-2 Volandri - Massu
1-2 Haas - Kendrick
2-1 Mirnyi - Lu
Vraag: 8-12
Kooltje nog niets ingestuurd.

Andre (8) - Elikian - XL: 13-11-10
1-1-2 Murray - Haase
2-2-1 Sluiter - Llodra
1-2-2 Fognini - Schwank
1-1-2 Andreev - Montanes
1-2-1 Nishikori - Hartfield
Vraag: 9-5-14

Omyaca (2) - São Paulo - Chiel-Montagne: 13-11-12
1-1-2 Nieminen - Verdasco
2-2-1 Sluiter - Llodra
1-1-2 Fognini - Schwank
1-2-2 Volandri - Massu
2-1-1 Nishikori - Hartfield
Vraag: 10-12-11
Reply
Juan Zueco (5) - Mac - Cruijff: 8-8-8

sick Big Grin
Reply
idd :-({|= Notworthy
Reply
UPDATE:

Mitch (1) - Scholten! - Bocaloca: 21-20-23
1-1-2 Hewitt - Seppi
2-1-2 Nishikori - Hartfield
Vraag: 8-9-geen antwoord
Bocaloca (1e) door naar de volgende ronde.

Juan Zueco (5) - Mac - Cruijff: 18-20-19
2-1-1 Nadal - Tursunov
1-2-2 Berdych - Ljubicic
2-1-1 Nishikori - Hartfield
Vraag: 6-7-5
Mac door naar de volgende ronde.

Centre Court (6) - Kuiper - Mindlight: 23-22-19
1-1-2 Nadal - Tursunov
1-1-2 Murray - Haase
Vraag: 7-7-13
Centre Court (1e) en Kuiper (2e) door naar de volgende ronde.

Ad Wim (4) - The Mailman - Genomico: 23-20-0
1-2 Nishikori - Hartfield
Vraag: 9-6
Genomico nog niets ingestuurd.
Ad Wim (1e) en The Mailman (2e) door naar de volgend ronde.

Mist (3) - De Kabaggaan - Overdune: 23-24-20
2-1-1 Nieminen - Verdasco
1-2-1 Nishikori - Hartfield
1-1-2 Mirnyi - Lu
Vraag: 9-11-10
Mist en de Kabaggaan door naar de volgende ronde.

Kooltje (7) - Jappiesevic - Haggie: 0-21-20
1-2 Haas - Kendrick
2-1 Mirnyi - Lu
Vraag: 8-12
Kooltje nog niets ingestuurd.
Jappiesevic en Haggie door naar de volgende ronde.

Andre (8) - Elikian - XL: 23-20-17
1-1-2 Murray - Haase
1-2-1 Nishikori - Hartfield
Vraag: 9-5-14
Andre (1e) en Elikian (2e) door naar de volgende ronde.

Omyaca (2) - São Paulo - Chiel-Montagne: 23-20-19
1-1-2 Nieminen - Verdasco
2-1-1 Nishikori - Hartfield
Vraag: 10-12-11
Omyaca (1e) door naar de volgende ronde.
Reply
Juan Zueco (5) - Mac - Cruijff: 14-16-15
2-1-1 Nadal - Tursunov
1-2-2 Berdych - Ljubicic
2-1-1 Nishikori - Hartfield
Vraag: 6-7-5
Cruijff door naar de volgende ronde.

huh? ik heb 3x hetzelfde antwoord als cruijff maar toch is hij door?
Reply
Mac Wrote:Juan Zueco (5) - Mac - Cruijff: 14-16-15
2-1-1 Nadal - Tursunov
1-2-2 Berdych - Ljubicic
2-1-1 Nishikori - Hartfield
Vraag: 6-7-5
Cruijff door naar de volgende ronde.

huh? ik heb 3x hetzelfde antwoord als cruijff maar toch is hij door?
Mijn fout, is inmiddels aangepast.
Reply
thx \Big Grin/
Reply
Dat wordt een spannende week. Maar liefst 7 man met de hoogste score.
Reply
Tot op heden hebben we voor de 2e ronde van de tennispoll altijd alleen de 2e ronde wedstrijden van woensdag genomen.
We kunnen ook gewoon de complete OOP nemen, in het geval van deze week zou je dan zo'n 7-8 1e ronde wedstrijden nog een keer moeten voorspellen (mag afwijken van 1e poll). Je hebt dan iig meer wedstrijden.

Is dat wat?

Dat de loting pas plaats vindt maandagavond laat /dinsdagochtend vind ik prima.
Je hebt hier overigens alleen de 1e ronde mee en dat zijn meestal toch wel genoeg wedstrijden met veel verschillen.
Of Elikian moet na elke ronde ene loting gaan doen, maar ik weet niet of hij daar op zit te wachten.
Als hij dat geen bezwaar vindt dan zou ik ook voorstellen om het via een soort CL-loting te doen. M.a.w. poulewinnaars tegen een nr. 2, maar niet tegen de nr. 2 uit je eigen poule.
Daarna zijn er nog 8 over, deze gewoon allemaal in 1 pot en loten.

Is dit iets? (Natuurlijk voornamelijk afhankelijk hoe Elikian er over denkt).
Reply
Feli Mist en De Kabbagaan. Eerste keer dat ik de eerste ronde niet doorkom dit jaar. Sad
Reply
En die latere loting ben ik uiteraard voor.
Reply
dan heb je toch totaal geen spanning meer? dan gaat de hele charme van het spel verloren als je steeds achteraf gaat loten. Dan kunnen we nog beter teruggaan naar de oude manier van pollen want zo is er natuurlijk geen fuck meer aan.

edit: dat idee van 2e ronde vond ik wel top trouwens
Reply
Mitch Wrote:Tot op heden hebben we voor de 2e ronde van de tennispoll altijd alleen de 2e ronde wedstrijden van woensdag genomen.
We kunnen ook gewoon de complete OOP nemen, in het geval van deze week zou je dan zo'n 7-8 1e ronde wedstrijden nog een keer moeten voorspellen (mag afwijken van 1e poll). Je hebt dan iig meer wedstrijden.
Ik vind dit wel een goeie, zeker voor zulk soort weken waarin er op woensdag nog 1e rondes worden gespeeld (sowieso idioot trouwens). Kijk, bij een TMS of GS is het niet nodig, want daar gaat het gewoon per dag en per ronde, maar in zo'n week vind ik het prima. Ik vind zo'n tweede ronde met 8 partijen met ook nog weinig verrassende partijen maar niks namelijk...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ik vind het ook een uitstekend idee om voortaan alle woensdag-partijen mee te nemen voor de poll (m.u.v. GS en Masters, daar per ronde)
Reply
Volgens mij ging het in het begin standaard per dag, maar dat bleek toch wel eens lastig als er bijv. toernooien in Azië en Europa of Amerika zijn. Maar zelf vind ik het prima hoor.
Reply
Het idee van tegen elkaar loten is juist dat je van te voren weet tegen wie je gaat spelen. Ben het met Mac eens. Als je dat ook loslaat, dan gaat het hele idee verloren.

En de hele woensdag OOP is prima, maar zoals Mist zegt kan dat lastig zijn met Toernooien in Azie.
Reply
Vorig jaar heb ik dit spel ook in deze vorm georganiseerd.

Daar haalde 1 van de deelnemers een stunt uit door een speler die verdacht werd van kopieren onderuit te halen. Hij plaatste netjes een goed uitziende voorspelling met wat eigenaardigheden. De kopieerde deelnemer kopieerde zijn lijst en veranderde 1 wedstrijd en schifte er 1tje naast. 10 sec voor de deadline kwam de deelnemer die gekopieerd werd met een compleet nieuwe lijst. Versloeg de copy-cat keihard.

Na dit voorval hebben wij wel besloten om de loting voor R1 pas te plaatsen bij aanvang van R1.
Je voorspelt op eigen kracht en kunt bij aanvang van de ronde alsnog kijken wat de verschillen zijn.
Je verschuift alleen een probleem dat voor mijzelf toch niet echt een probleem was.
Ik vond wel de bovenstaande valsstrik een klasse-actie.
Old MacDonald had a pharmaceutic company.
Reply


Forum Jump: