Threads: 76
Treesong Wrote:Precies. Deze hele exercitie cq discussie ben ik bewust en alleen maar begonnen om aan te tonen dat het allemaal een kwestie van perspectief is. Heb je na 800+ SnG's 5 euro verlies omdat het je eigenlijk niks kan schelen en je maar een beetje tussendoor aanklootvioolt of ben je maar een middelmatige prutser met veel praatjes? Geen idee, is ook helemaal niet relevant. Hoor je me verder ook niet over. Wat ik hier alleen maar wil zeggen is dat commentaar leveren op handen allereerst subjectief is, er is niets geschreven in steen, en discussiëren is prima. Maar ga bijvoorbeeld niet op basis van één hand (die van EJR) de arrogante kwezel lopen uithangen en insinueren dat die persoon maar een paar nivootjes lager moet gaan spelen met die speelstijl. Je snapt het spelletje mss game-technies beter dan de rest hier, maar loop aub niet zo aanmatigend te doen. En -while we're at it- kap nou ook eens met het uitspelen van die Joep Meloen kaart als je je gelijk hier niet haalt, want ook Joep is God niet. Zo lijk je net een lagere scholier die na een verloren discussie de volgende dag op school komt met "Ik heb het aan m'n pa gevraagd en die gaf me gelijk, dus lekker puh".
Enfin, We spelen allemaal op onze eigen manier en het gaat bij 95% hier vooral om de lol. En als we 3/6 willen spelen doen we dat, want we verdienen toch zat in de echte wereld... :nanana:
Wat ik zeg.. ik speel sng's bijna nooit serieus. Experimenteer vaak in sng's. Zie je ook wel aan de buy ins die niet hoger zijn als $30. En die verrekte 180 man $12 turbo's haha... die win ik in nog geen 100 jaar denk ik maar toch start ik ze nog op als ik zie dat er nog maar 10 man bij hoeven.
Ow en dat commentaar is op basis van 1 hand? Hij heeft verder nooit handen gepost hier? En ik heb ook nog bij hem aan tafel gezeten bij Gitter (remember de AKs hand). Maar goed, boeit ook allemaal niets. Ik vind het gewoon leuk om over handen te discusieren, over na te denken etc etc. Alleen krijg je hier allemaal van die handen als.. "ik heb een FD, moet ik callen?" Dat zijn gewoon standaard handen, ik liever van die handen als die A4 van Box. Dat zijn interessante handen en vooral handen waar best wat van te leren is.
Kan je wel zeggen dat 95% van de mensen voor de lol spelen maar waarom plaatsen ze dan die handen? Ze willen toch beter worden, daarom plaatsen ze die handen neem ik aan? Door erover te praten en erover na te denken leer je 10 x sneller dat die Dan on cash boeken en weet ik veel wat allemaal meer die ik ook thuis heb liggen...
Vind het een beetje vreemd dat je het vragen van joeps mening zo ziet. Mij lijkt het me niet meer dan logisch dat als je twijfelt over een hand je het gaat vragen bij iemand die beter is/ meer verstand van heeft. Ik was 100% zeker van valuebet daar, maar door jou opmerkingen en doordat meerdere mensen check zeiden ging ik toch ff twijfelen en dan vraag ik zoiets vaak ff na aan Joep, Joris of Ozenc. Ik vermeld dat hier dan voor Box, zodat hij er misschien wat aan heeft.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Threads: 24
Ik postte mijn hand idd om te kijken hoe jullie het zouden spelen. Niet zo zeer omdat ik denk dat ik het fout speel maar meer om te kijken of ik dezelfde gedachtegang heb. Ik speel weinig cash-tables (of probeer dat) omdat ik daar bijna altijd verlies op speel. SnG vind ik leuk om te spelen. Neemt niet weg dat ik elke mening over een hand waardeer.
Wellicht dat ik de volgende keer dat ik zo'n A4 krijg het anders speel. Mening van Joep zegt mij wening omdat ik hem hier nooit zie posten en ik alleen indirect hoor wat Harrie hier zegt. Dat die jongen goed is in mega-MTT is leuk maar meestal is dat toch een andere speelstijl dat 9/45-handed SnG...
Overigens hoeft niet iedereen elkaar aan te gaan vallen, lijkt mij dat het discusseren vooral over de handen moet gaan en niet om iemand af te branden...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Threads: 325
***** Hand History for Game 3160672202 *****
$50.00 NL Texas Hold'em - Saturday, April 26, 12:16:15 2008
Table Doha19 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: hashemiwahi ( $11.25 )
Seat 2: PokerTak ( $55.35 )
Seat 4: Kamajii ( $93.25 )
Seat 5: hosingol ( $48.80 )
Seat 6: mac_ct ( $62.55 )
PokerTak posts the small blind [$0.25].
Kamajii posts the big blind [$0.50].
Dealt to mac_ct [ Kh Ad ]
** Dealing down cards **
hosingol raises [$1.25]
mac_ct calls [$1.25]
hashemiwahi calls [$1.25]
PokerTak folds
Kamajii folds
** Dealing Flop ** [ 6h, Ac, Jc ]
hosingol checks
mac_ct bets [$3.00]
hashemiwahi calls [$3.00]
hosingol raises [$6.00]
mac_ct
ik zit zo'n 15 handen aan tafel. Hasemiwahi is een debiel die in die tijd al 5x gereload heeft (waaronder tegen mij toen ik een setje hitte) en telkens 7,50 of 10$ reload. Hosingol had tot dan toe niks raars gedaan maar had wel Hasemiwahi gedubbeld de hand ervoor met A5 tegen AQ.
Raise/call/fold?
ps. normaal 3bet ik dit idd preflop maar ik wilde nu hashemiwahi meehebben.
Threads: 312
tja lastig, wellicht denkt Hosingol net als jij en denkt hij na het hitten van een willekeurige kaart wel "laat ik maar raisen want de donk gaat toch mee".
Ik zou denk ik een goeie reraise doen 18 ofzo. Echter kan je dan nog folden?
AJ is goed mogelijk...
Lastig, maar ik zou wel raisen denk ik, echter wete niet hoe tight iedereen is
The great old Ludwig von...
Threads: 97
Wat te doen hier? Gast was redelijk LAG en flat callde vooral heel veel bets en raises. Hij raiste ook veel PF.
Wat te doen hier op de turn? Check-call, misschien wel weer check-raise of check-fold, of zelf uitbetten?
Start spel 3164261679.
AdWim is zitplaats 0 met $49,42.
Piat is zitplaats 1 met $6,20.
krushpin is zitplaats 2 met $51,80.
skritchou is zitplaats 3 met $18,85.
PokerTak is zitplaats 4 met $56,83.
yasamin123 is zitplaats 5 met $44,90.
De dealer is zitplaats 4.
yasamin123 plaatst een blind van $,25.
AdWim plaatst een blind van $,50.
(AdWim krijgt Ah 10s.)
Pre-flop:
Piat folds.
krushpin folds.
skritchou folds.
PokerTak raises $1,25.
yasamin123 folds.
AdWim calls voor $1,25.
De flop is
4h 10h 7s.
AdWim checks.
PokerTak zet $3 in.
AdWim raises $4,50.
PokerTak calls voor $4,50.
De turn is Jh.
?????????
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 208
Ik had flop geflatcalld of echt geraisd ipv minraise. Turn C/C of C/F, afhankelijk van hoogte bet van Pokertak. Hopen op runner runner flush :8: . Ik zet hem hier trouwens op 99 of zo
We can't, can not get, we can not get enough!!
Is 1,5x zijn raise nu ook al een mini-raise? En het is misschien wel wat te weinig, maar hij callde toch vrijwel alles. Daarom had ik inderdaad ook moeten flatcallen denk ik, al had ik denk ik op dat moment de beste hand...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
En check-fold op de turn? Ik heb hier wel gewoon de nut flush draw en wellicht sta ik ook gewoon voor op dit moment, zeker als je denkt dat hij 99 heeft.
Ik ben het hier gewoon niet mee eens. Anderen misschien, Harry, Mac, Tree?
Als dat je gedachte is waarom dan niet gewoon een raise naar 10 ofzo?
Op de flop? Omdat mijn raise eigenlijk een info-raise is om te kijken waar ik sta, na zijn standaard c-bet op de flop...
ik speel hier check call denk ik. Als je bet word je bijna alleen gecallt door betere hand. check behind is geen ramp omdat je dan zelf kan drawen naar de nuts.
ik speelde vandeweek trouwens ook met pokertak en toen was ie niet zo agressief als je hem hier omschrijft...misschien had ie gewoon een goeie run. Wel callde ie vrij losjes vaak
Imo is dit geen info raise, omdat ie juist te laag is. Te makkelijk te callen dus weet je nog niet echt waar je staat.
info raises zijn zoooo 2007
3bet (of fold) die AT preflop!
Op de flop speel ik check/call (Tenminste op NL100+, NL50 krijg je denk ik nog redelijk vaak value van mindere handen maar check/call lijkt me meer EV+). Turn CRAI als je flop check/call speelt.
As played zou ik turn nu uitbetten.. $15/$16 ofzo en uiteraard een shove callen.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Interessante spot.. in principe speel je deze hand natuurlijk voor stacks als je 100bb deep zit. Maar aangezien we hier 200bb deep zitten gaat die vlieger niet op. RockXstar is gewoon een goede regular, speelt 21/17/3.5. Echter aangezien we hier dus 200bb diep zitten wordt zijn callingrange daar in de big blind natuurlijk een stuk groter..
Start spel 3164923525.
DALUM is zitplaats 0 met $217.
Ice51 is zitplaats 1 met $225.
RockXStar is zitplaats 2 met $735,70.
IThinkICall is zitplaats 3 met $199.
Your_Moma is zitplaats 4 met $457,95.
HarryBierdop is zitplaats 5 met $389.
De dealer is zitplaats 1.
RockXStar plaatst een blind van $1.
IThinkICall plaatst een blind van $2.
(HarryBierdop krijgt Kc Jc.)
Pre-flop:
Your_Moma folds.
HarryBierdop raises $5.
DALUM folds.
Ice51 folds.
RockXStar calls voor $6.
IThinkICall folds.
De flop is
Jd 9c 7c.
RockXStar checks.
HarryBierdop zet $12 in.
RockXStar raises $28.
HarryBierdop ????
fold, call of raise?
De turn is 5h.
RockXStar zet $88 in.
HarryBierdop ???
Fold/call/raise?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
De eerste had ik zeker geraised naar 70 ofzo, maar denk dat jij m gecalled hebt.
Die tweede wordt lastig
gittermaster Wrote:De eerste had ik zeker geraised naar 70 ofzo, maar denk dat jij m gecalled hebt.
Hmm zijn raise is mét 28 he.. dus naar 40.. dan kan ik natuurlijk nooit 70 maken maar moet ik minimaal naar 120+ gaan op dit board met deze stacks (tenminste als ik hier een hand zou hebben als een set, 2 pair of straat)
Ik DENK dat een raise mijn hand hier veranderd in een semi-bluff, want van welke hand minder als een enkel pair J ga ik hier nog actie/value krijgen zo diep? Handen als 78/89/9T zullen allemaal folden verwacht ik..
Als ik hier nog een keer raise zal ik waarschijnlijk dus alleen actie krijgen van handen waartegen ik mijn FD moet hitten om de hand te winnen, een semi-bluff dus. Ik heb idd gecallt maar dat was ook wel te zien aan zijn turnbet, mijn call had er ook wel bijgekunnen eigelijk.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
harry_bierdop Wrote:3bet (of fold) die AT preflop!
Op de flop speel ik check/call (Tenminste op NL100+, NL50 krijg je denk ik nog redelijk vaak value van mindere handen maar check/call lijkt me meer EV+). Turn CRAI als je flop check/call speelt.
As played zou ik turn nu uitbetten.. $15/$16 ofzo en uiteraard een shove callen. Ik heb de turn uitgebet, iets te laag denk ik $11 ongeveer en hij flatcallde weer. River was een blank, ik checkte, hij deed een relatief lage bet, ik callde en hij liet azen zien
Hmm vanaf turn wel goed gespeeld denk ik. Maar daarom zeg ik 3bet preflop, dan weet je veel meer en zul je veel minder snel tegen zulke dingen aanlopen.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Zal ik onthouden, thanks!
AA.... rare line imo
lastige spot idd harry. De vraag is denk ik vooral met wat raist hij de flop? Elke J denk ik (AJ/KJ/QJ) en de draws. Er liggen niet echt straight draws die ik in zn range kan plaatsen, heel misschien TQ en gutshots dus dan blijven er wat flushdraws over (misschien ook in combinatie met een gutshot ATcc ofzo). 2pair zie ik m hier niet zo snel hebben J9 lijkt me wel een erg losse call maar het zou eventueel kunnen.
Als je die range zo bekijkt kan je bijna niet achter liggen. Er zijn hier teveel handen waarmee hij dit doet die jij beat hebt. Een fold valt dus af wat mij betreft.
De vraag is dan call of raise. Als je raised zul je naar ongeveer 250 raisen waarschijnlijk. Dan blijft er nog maar 90$ achter en commit je jezelf dus eigenlijk. Hij zal ook niet denken dat hij nog fold equity heeft waarschijnlijk en ik denk dat ie dan een heel groot deel van de handen weggooit die jij beat.
Call lijkt me hier dus de beste optie, alhoewel je waarschijnlijk op de river ook nog een lastige spot gaat krijgen als hij daar ook weer uitbet en er valt geen club
Ik zet hem op een setje 77/99
Idd ook ongeveer wat ik dacht Mac. Ik denk echter dat je een KJ en een AJ (en misschien ook wel een QJ) wel weg kan strepen uit zijn range, aangezien dit dikke RIO's zijn zal ie daarmee echt niet uit positie callen maar waarschijnlijk 3betten om vervolgens te folden mocht ik 4betten (iets wat ik hier vrijwel altijd zou doen met een monster aangezien we zo deep zitten en dat weet hij ook).
Denk niet dat J9 hier een losse call is. Ik zie hem hier preflop 35s+ callen, dus J9/97/T8(!) zit hier zeker in zijn range. Dan nog, voor mij, het moeilijkste. Zou ie 77/99/JJ 3-betten vanuit de blinds?? Zo diep wordt er in zulke spots vaak geflatcallt aangezien je gigantische IO's hebt en ook je showdownvalue natuurlijk wat groter is. .
Als hij hier JJ gaat 3-betten zou je weer kunnen zeggen dat ie zijn hand veranderd in een bluff aangezien ik daar zelden tot nooit zal callen met een mindere hand. Max een 50/50 hand...
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Nou laatste stukje dan maar!
HarryBierdop calls voor $88.
De river is 3h.
RockXStar checks.
HarryBierdop ?????
(value)bet? Check behind (pot control)
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
AQc.... valuebet
Ik gok op JT dus value bet...
tja, ik weet t niet zo met die valuebets....
als ie op een draw zat, zal ie waarschijnlijk toch gaan folden, dus vind ik het risico van een valuebet wat onnodig.
Heeft ie AJ, zal ie een valuebet misschien nog wel callen en dat kost t je alleen maar extra.
Wat win je met een valuebet hier?
Dat ie je callt met een mindere hand lijkt me sterk en als ie je all in raist dan heb je toch best een probleempje.
Mijn inziens dus check behind
Threads: 131
met gitter eens.
valuebet heeft weinig zin op dit board.
dus pot control.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Ik was ook al blij dat ik op de river geen 3th barrel kreeg en van blijdschap maar snel behind gechecked. Achteraf gezien (niet gezien de kaarten maar gezien verloop hand en de andere conclusies die je achteraf wat makkelijker maakt, zoals bijv het wegstrepen van AJ) misschien toch moeten valuebetten. half potje ofzo.. $150. Achteraf zie ik hem daar eigelijk vrijwel alle sterke handen, 2 pair, set, straat nog eens betten op de river. Vraag is alleen hoe hij mijn hand ziet. AJ/KJ lijkt redelijk face up bij mij, kale FD zou ik denk ik de turn nooit flatcallen (raise of fold).
En Monstershark van de dag is vandaag: Ad Wim :
Start spel 3164923525.
DALUM is zitplaats 0 met $217.
Ice51 is zitplaats 1 met $225.
RockXStar is zitplaats 2 met $735,70.
IThinkICall is zitplaats 3 met $199.
Your_Moma is zitplaats 4 met $457,95.
HarryBierdop is zitplaats 5 met $389.
De dealer is zitplaats 1.
RockXStar plaatst een blind van $1.
IThinkICall plaatst een blind van $2.
(HarryBierdop krijgt Kc Jc.)
Pre-flop:
Your_Moma folds.
HarryBierdop raises $5.
DALUM folds.
Ice51 folds.
RockXStar calls voor $6.
IThinkICall folds.
De flop is
Jd 9c 7c.
RockXStar checks.
HarryBierdop zet $12 in.
RockXStar raises $28.
HarryBierdop calls voor $28.
De turn is 5h.
RockXStar zet $88 in.
HarryBierdop calls voor $88.
De river is 3h.
RockXStar checks.
HarryBierdop checks.
Onthulling:
RockXStar toont: 10s Jh
Jd Jh 10s 9c 7c
Eén paar Boeren
HarryBierdop toont: Kc Jc
Jd Jc Kc 9c 7c
Eén paar Boeren
HarryBierdop wint de pot van ($269).
-------
Joep (speciaal voor tree) zou ook nog riverbetten:
Joeeehoee Shaaaahaaarkyyyyyyy
Je kunt hem op verschillende manieren spelen denk ik. Dit is opzich wel prima denk ik. Flop reraisen zou ook nog kunnen maar dan krijg je weinig value meer van slechtere handen i guess...
River zou ik misschien nog wel valuebetten omdat hij een set/straat nog wel doorramd, misschien zet hij jou wel op gemiste FD en betaald hij je af maar ligt beetje aan de history die je met hem hebt denk ik..
Sterkte op -EV (K)
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
|