Threads: 131
Dertig man in voorlopige EK-selectie
Bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip hebben dertig spelers opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor het Europees kampioenschap in Zwitserland en Oostenrijk.
De 30-koppige groep wordt vrijdag 16 mei - nog voordat spelers en staf dinsdag 20 mei in Noordwijk bijeenkomen voor het eerste gedeelte van de voorbereiding op EURO2008 - verder teruggebracht tot maximaal 26 spelers. De definitieve groep van twintig veldspelers en drie keepers moet vervolgens uiterlijk woensdag 28 mei bij de UEFA worden ingeleverd.
Overigens kunnen Edwin van der Sar en Jan Vennegoor of Hesselink, indien behorend tot de gereduceerde groep, zich dinsdag 20 mei sowieso niet in Noordwijk melden. Van der Sar speelt woensdag 21 mei met Manchester United de Champions League-finale in Moskou. De Celtic-spits wacht donderdag 22 mei nog het laatste competitietreffen met Dundee United, dat mogelijk beslissend is voor het kampioenschap in de Schotse Premier League.
De 30-koppige voorlopige selectie ziet er als volgt uit:
Doel: Sander Boschker (FC Twente), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord).
Verdediging: Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (PSV), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
Enige verrassing vind ik Bosschker, maar die zal wel afvallen als 4e keeper. Mijn voorspelling voor de 7 uiteindelijke afvallers: Boschker, Jaliens, de Cler, de Jong, de Zeeuw, Koef en Dirk. Uiteraard met voorbehoud van (ernstige) blessures.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Threads: 312
De eerste 4 afvallers zullen worden:
Engelaar, Boschker, Maduro en Kuyt (let wel; k denk dat de bondscoach zo denkt)
The great old Ludwig von...
Threads: 131
gittermaster Wrote:De eerste 4 afvallers zullen worden:
Engelaar, Boschker, Maduro en Kuyt (let wel; k denk dat de bondscoach zo denkt)
Maduro doet het wel goed bij Valencia ondanks de slechte clubresultaten, maar samen met Engelaar had ik hem wel op de twijfellijst staan. Als je Maduro wegdoet moet je eigenlijk de Zeeuw en/of de Jong wel houden.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Threads: 208
Hij kan met het systeem dat ie gaat spelen eik niet om Kuyt heen op het moment.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Threads: 35
beaam
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Threads: 76
kew jaliens.
overigens vond ik van basten weergaloos goed bij voetbal insite afgelopen zondag. die derksen kreeg alle hoeken van de tafel te zien. op zich niet heel moeilijk, maar het gebeurt toch te weinig.
Threads: 24
afvallers zijn in mijn ogen: Boschker, Melchiot, Jaliens, Engelaar, Maduro, Kuyt, Koevermans
Jaliens zou nog vervangen kunnen worden door de Jong en Koevermans door VoH...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Als de Jong meegaat, ga ik ook niet kijken!
Threads: 166
waf Wrote:overigens vond ik van basten weergaloos goed bij voetbal insite afgelopen zondag. die derksen kreeg alle hoeken van de tafel te zien. op zich niet heel moeilijk, maar het gebeurt toch te weinig.
waf, ik ben het een keer helemaal met je eens. Weergaloos was Marco. Die Derksen wist er echt geen raad mee.
Alle wijzen komen uit het Oosten!
kuiper Wrote:waf Wrote:overigens vond ik van basten weergaloos goed bij voetbal insite afgelopen zondag. die derksen kreeg alle hoeken van de tafel te zien. op zich niet heel moeilijk, maar het gebeurt toch te weinig.
waf, ik ben het een keer helemaal met je eens. Weergaloos was Marco. Die Derksen wist er echt geen raad mee.
goh, wat verrassend. :roll: ik zeg een keer wat positiefs over een neus en jij bent het met me eens.
Boschker ipv Velthuizen vind ik overigens best opvallend. Normaal gesproken geef je signaal af naar 4e keeper (meestal jong talent die wrs toch niet meegaat) dat ie goed bezig is en er aankomt. Keuze voor Bossschker betekent imo maar 1 ding. Sar en Steek als zijn beoogd opvolger zijn zeker. Daarnaast wil vB nog een ervaren keeper meenemen (logisch denk ik). Na Timmer zijn optreden (en zijn gedrag daarna!) twijfelt vB of ie Timmer wel mee moet nemen. Vandaar Boschker en niet Pietje.
Ekslem Wrote:Boschker ipv Velthuizen vind ik overigens best opvallend. Normaal gesproken geef je signaal af naar 4e keeper (meestal jong talent die wrs toch niet meegaat) dat ie goed bezig is en er aankomt. Keuze voor Bossschker betekent imo maar 1 ding. Sar en Steek als zijn beoogd opvolger zijn zeker. Daarnaast wil vB nog een ervaren keeper meenemen (logisch denk ik). Na Timmer zijn optreden (en zijn gedrag daarna!) twijfelt vB of ie Timmer wel mee moet nemen. Vandaar Boschker en niet Pietje.
volgens mij gewoon omdat velthuizen bij het olympisch elftal zit...
Chris kan zich er zelf wel invinden :razz: (please ignore mijn schrijffouten in mijn snelle mail :8: )
Beste,
Ik wil me er niet gemakkelijk vanaf maken, maar ik volg volledig de lijn die jij schetst. Heb er alleen nog niet over geschreven, omdat ik de definitieve selectie wil afwachten. Had er wellicht beter aan gedaan om het meteen ook zó neer te zetten als jij hebt gedaan. In die zin ben ik eveneens blij met je reactie. Was gewoon op het moment van schrijven net niet scherp genoeg, mag niet, gebeurt soms wel.
Hartelijke groet,
-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: donderdag 8 mei 2008 10:19
Aan: AD Red Chris
Onderwerp: reactie op column: waarom wel Boschker en geen velthuizen
Beste heer van Nijnatten,
Graag zou ik je mijn mening met u willen delen omtrent onderstaande passage uit je column
Niet de talentvolle Piet Velthuizen maar routinier Sander Boschker is de vierde doelman op het voorlopige lijstje van Marco van Basten. De vierde doelman op een voorlopig lijstje, je kunt je moeilijk over iets saaiers druk maken. Zoiets is uiteraard wél relatief; zowel in huize Boschker als in huize Velthuizen zal er gisteren van enige opwinding sprake zijn geweest.
(Ook) ik vind de keuze voor Boschker ipv Velthuizen in eerste instantie best opvallend te noemen. Normaal gesproken geef je als bondscoach tijdens een EK/WK selectie een signaal af naar je 4e keeper (meestal jong talent die waarschijnlijk toch niet meegaat) dat ie goed bezig is hij een mooie toekomst voor zich heeft. Marco kennende zou hij normaal gesproken ook voor Velthuizen hebben gekozen, denk ik. Marco is toch een groot voorstander van jeugd!? Keuze voor Bosschker betekent in mijn ogen maar één ding. Van de Sar en Stekelenburg, als zijn beoogd opvolger, zijn zeker van hun EK selectie. Logisch! Daarnaast vind ik het ook logisch dat een bondscoach naast deze twee keepers beleidstechnisch nog een ervaren rot mee wil nemen naar een eindronde. Na Timmer zijn optreden tegen Oostenrijk en ook zijn gedrag na de wedstrijd (lachend het veld af en totaal niet zelfkritisch) twijfelt Marco of Timmer wel de ideale tweede ervaren keeper is die hij mee moet nemen. Dit is de enige reden waarom Boschker en niet Velthuizen in de voorlopige EK selectie zit. Ik durf zelfs de gok aan te gaan door te stellen dat niet Timmer, maar Boschker dit jaar met Oranje naar het EK gaat!
Wat vind u van bovenstaande gedachtengang? Als ik u was zou ik publiekelijk stellen dat Boscker naar het EK gaat en niet Timmer. Mooie 'scoop' voor een column!
Ekslem Wrote:Chris kan zich er zelf wel invinden :razz: (please ignore mijn schrijffouten in mijn snelle mail :8: )
Beste,
Ik wil me er niet gemakkelijk vanaf maken, maar ik volg volledig de lijn die jij schetst. Heb er alleen nog niet over geschreven, omdat ik de definitieve selectie wil afwachten. Had er wellicht beter aan gedaan om het meteen ook zó neer te zetten als jij hebt gedaan. In die zin ben ik eveneens blij met je reactie. Was gewoon op het moment van schrijven net niet scherp genoeg, mag niet, gebeurt soms wel.
Hartelijke groet,
-----Oorspronkelijk bericht-----
Verzonden: donderdag 8 mei 2008 10:19
Aan: AD Red Chris
Onderwerp: reactie op column: waarom wel Boschker en geen velthuizen
Beste heer van Nijnatten,
Graag zou ik je mijn mening met u willen delen omtrent onderstaande passage uit je column
Niet de talentvolle Piet Velthuizen maar routinier Sander Boschker is de vierde doelman op het voorlopige lijstje van Marco van Basten. De vierde doelman op een voorlopig lijstje, je kunt je moeilijk over iets saaiers druk maken. Zoiets is uiteraard wél relatief; zowel in huize Boschker als in huize Velthuizen zal er gisteren van enige opwinding sprake zijn geweest.
(Ook) ik vind de keuze voor Boschker ipv Velthuizen in eerste instantie best opvallend te noemen. Normaal gesproken geef je als bondscoach tijdens een EK/WK selectie een signaal af naar je 4e keeper (meestal jong talent die waarschijnlijk toch niet meegaat) dat ie goed bezig is hij een mooie toekomst voor zich heeft. Marco kennende zou hij normaal gesproken ook voor Velthuizen hebben gekozen, denk ik. Marco is toch een groot voorstander van jeugd!? Keuze voor Bosschker betekent in mijn ogen maar één ding. Van de Sar en Stekelenburg, als zijn beoogd opvolger, zijn zeker van hun EK selectie. Logisch! Daarnaast vind ik het ook logisch dat een bondscoach naast deze twee keepers beleidstechnisch nog een ervaren rot mee wil nemen naar een eindronde. Na Timmer zijn optreden tegen Oostenrijk en ook zijn gedrag na de wedstrijd (lachend het veld af en totaal niet zelfkritisch) twijfelt Marco of Timmer wel de ideale tweede ervaren keeper is die hij mee moet nemen. Dit is de enige reden waarom Boschker en niet Velthuizen in de voorlopige EK selectie zit. Ik durf zelfs de gok aan te gaan door te stellen dat niet Timmer, maar Boschker dit jaar met Oranje naar het EK gaat!
Wat vind u van bovenstaande gedachtengang? Als ik u was zou ik publiekelijk stellen dat Boscker naar het EK gaat en niet Timmer. Mooie 'scoop' voor een column!
waarom is de keus stekelvarken terecht? is velthuizen minder of alleen maar minder ajakkessied.
ik vind het een gezochte theorie. ook zonder dit verhaal zou van basten voor bossker kunnen kiezen, gewoonweg omdat timmer gefaald heeft die laatste pot. dat hij lachend het veld af liep daar heb jij je aan gestoord en je gaat er van uit dat dat voor een ander ook geld.
nijnatten is een ongelooflijke lafmuil als hij dit ook denkt (lees op een gedachte is gebract) maar toch liever even wacht op de definitieve selectie. ja, lekker makkelijk. 8-[
maar goed, ik vind nijnatten sowieso drama columns schrijven en een zeer matig journalist, dus misschien ben ik niet helemaal objectief.
maar feit is dat velthuizen geselecteerd is voor de spelen. daar heeft hij meer aan dan eventueel 3de keeper zijn. nu is gewoon de 5de keeper 4de keeper geworden, niets meer en niets minder.
Het betreft iets voor in een column waarin je dus je mening/gedachten mag ventileren. gezochte theorie... true, so what? Mag toch...
Ik vind dat Stekelenburg een redelijk seizoen draait (van wat ik gezien heb). Ik ben er niet kapot van, maar ik vind zijn selectie terecht. Welke andere keeper?
Ik heb me overigens niet gestoord dat Timmer lachend van het veld ging. Het verbaasde me daarentegen wel enorm.
Ik ben het verder met je eens dat zijn columns vaak erg mager zijn!
Threads: 55
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Ekslem Wrote:gezochte theorie... true, so what? Mag toch...
zeker, ik bedoel eigenlijk dat ik het slecht gevonden vind.
Quote:Ik vind dat Stekelenburg een redelijk seizoen draait (van wat ik gezien heb). Ik ben er niet kapot van, maar ik vind zijn selectie terecht. Welke andere keeper?
weet ik ook niet. ik stoor me er gewoon aan dat stekelenburg zoveel vertrouwen krijgt toebedeeld en dat hij overgewaardeerd wordt. het is alelen omdat hij bij ajakkes speelt dat hij geselecteerd wordt, niet vanwege zijn kwaliteiten. als hij bij heerenveen had gezeten was hem dit nooit overkomen en had nooit iemand geroepen dat een jeugdkeeper mee moest.
Quote:Ik heb me overigens niet gestoord dat Timmer lachend van het veld ging. Het verbaasde me daarentegen wel enorm.
ik heb me er wel aan gestoord. op zo'n moment past het alleen maar om huilend naar binnen te lopen.
Da laatste mss omdat ie keeper is van jouw cluppie?? het zal me echt een tiet jeuken, gewoon hopen dat er niets met vd Sar gebeurt. Timmer in de goal zou echt drama zijn. Dan nog liever Steek, denk ik.
Ekslem Wrote:Da laatste mss omdat ie keeper is van jouw cluppie?? het zal me echt een tiet jeuken, gewoon hopen dat er niets met vd Sar gebeurt. Timmer in de goal zou echt drama zijn. Dan nog liever Steek, denk ik.
ze zijn beiden onthutsend slecht bij hoge ballen, timmer is de (veel betere) lijnkeeper, ik weet niet hoe stekelvarken is met uitkomen.
Imo is Steek net iets beter met hoge ballen. Slechter dan Timmer kan namelijk niet :razz: . Timmer is uiteraard wel een klasbak op de lijn.
waf Wrote:Ekslem Wrote:Da laatste mss omdat ie keeper is van jouw cluppie?? het zal me echt een tiet jeuken, gewoon hopen dat er niets met vd Sar gebeurt. Timmer in de goal zou echt drama zijn. Dan nog liever Steek, denk ik.
ze zijn beiden onthutsend slecht bij hoge ballen, timmer is de (veel betere) lijnkeeper, ik weet niet hoe stekelvarken is met uitkomen. Grootste kwaliteiten van Stekelenburg zijn spelhervatting en traptechniek, penalties.
Vind Timmer en Stekelenburg lood om oud ijzer, beide een paar niveaus beneden van der Sar.
gittermaster Wrote:[spelhervatting en traptechniek
ook dat zijn duidelijk de zwakkere punten van timmer.
maar goed, ik vind het dus ook lood om oud ijzer en vind het dus gek dat bij gelijke kwaliteiten altijd een neus gekozen wordt.
Threads: 40
Dit is wel een lange neus.
May The Schwartz Be With You
Berend Botje Wrote:Dit is wel een lange neus.
maar niet van de zalm, wijsneus
Threads: 40
Extraneus!
May The Schwartz Be With You
Threads: 22
waf Wrote:gittermaster Wrote:[spelhervatting en traptechniek
ook dat zijn duidelijk de zwakkere punten van timmer.
maar goed, ik vind het dus ook lood om oud ijzer en vind het dus gek dat bij gelijke kwaliteiten altijd een neus gekozen wordt.
Denk na dat debacle in Oostenrijk dat de keus redelijk duidelijk is.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
seedorf zegt af. dit was al voorspeld dat dit kon gebeuren, maar ik vind dit toch een grote misser van van basten. hoe bestaat het dat je al onze routiniers tegen je in het harnas kan jagen. vijf jaar geleden had ik dat nooit gezegd, maar ik heb echt 1000x liever seedorf dan vd vaart.
de snorrenkrant Wrote:Seedorf wil niet met Van Basten naar het EK
13/05/2008 12:15
Na maandenlang twijfelen heeft Clarence Seedorf een besluit genomen: de 32-jarige middenvelder van AC Milan gaat niet met Oranje naar het EK. Het beleid van Marco van Basten is de oorzaak van de (tijdelijke) breuk.
'Hij moet me gewoon niet, klaar', kapittelt Seedorf de bondscoach in de nieuwe Voetbal International. In het uitgebreide interview gaat de 32-jarige middenvelder dieper in op zijn beweegredenen.
Seedorf kwam aanvankelijk helemaal niet voor in de plannen van Van Basten. De bondscoach die na het EK in 2004 aantrad, riep de speler van AC Milan pas in november 2006 voor de eerste maal op. Seedorf werd ook nadien geen vaste waarde. Hij mocht vijf keer in de basis beginnen en kwam vijf keer als invaller binnen de lijnen.
De afzegging voor het EK betekent niet per definitie dat er een einde is gekomen aan de Oranjeloopbaan van de 87-voudig international. Seedorf hoopt na het EK een nieuwe start te kunnen maken onder toekomstig bondscoach Bert van Marwijk.
Seedorf is de tweede international die niet meer met Van Basten wil samenwerken. Eerder bedankte Mark van Bommel voor de eer, nadat de bondscoach zich in het openbaar kritisch had uitgelaten over zijn spel. Ook met Ruud van Nistelrooy verschilde Van Basten lange tijd van mening. De spits van Real Madrid keerde na een aantal goede gesprekken terug in Oranje.
In de nieuwe Voetbal International, die woensdag in de kiosken ligt, staat Seedorf uitgebreid stil bij zijn twijfels en zijn beweegredenen.
Toch wel verrassend zijn afzegging, vind ik
Quote:Seedorf: "Van Basten moet me gewoon niet, klaar"
13 mei 2008
Clarence Seedorf wil niet mee naar het komende EK, omdat hij het vertrouwen van bondscoach Marco van Basten mist. "Hij moet me gewoon niet, klaar", zegt de middenvelder van AC Milan in de nieuwe editie van Voetbal International.
Volgens VI heeft de oud-Ajacied niet definitief bedankt voor Oranje. Hij hoopt onder de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk op een nieuwe start. Het uitgebreide interview met de 87-voudig international ligt vanaf woensdag in de winkel.
Seedorf is na Mark van Bommel (Bayern München) de tweede international die om persoonlijke redenen niet meer met Van Basten wil samenwerken.
Ekslem Wrote:Toch wel verrassend zijn afzegging, vind ik
Quote:Seedorf: "Van Basten moet me gewoon niet, klaar"
13 mei 2008
Clarence Seedorf wil niet mee naar het komende EK, omdat hij het vertrouwen van bondscoach Marco van Basten mist. "Hij moet me gewoon niet, klaar", zegt de middenvelder van AC Milan in de nieuwe editie van Voetbal International.
Volgens VI heeft de oud-Ajacied niet definitief bedankt voor Oranje. Hij hoopt onder de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk op een nieuwe start. Het uitgebreide interview met de 87-voudig international ligt vanaf woensdag in de winkel.
Seedorf is na Mark van Bommel (Bayern München) de tweede international die om persoonlijke redenen niet meer met Van Basten wil samenwerken.
He dat las ik net ook ergens....
|