The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval

Het gebruik van HoldemManager
Ik hoor de laatste tijd steeds meer mensen die geinteresseerd zijn in het gebruiken van een hulpprogramma maar geen idee hebben hoe ze het moeten gebruiken of hoe ze het kunnen gebruiken om hun spel te analyseren. Daarom heb ik besloten om maar een stuk te schrijven over hoe je het kan gebruiken. Wel een kleine disclaimer: ik zal tijdens het stuk dingen zeggen en getallen noemen die mijn mening vormen of de mening van veel mensen op verschillende fora, uiteraard kun je hier andere meningen over hebben maar het is vooral bedoeld als voorbeeld. Ook zal ik me tijdens dit stuk eigenlijk bijna alleen richten op cash games, voor toernooien zijn er betere alternatieven te vinden maar daar heb ik weinig verstand van.

Ten tweede zal dit stuk gaan over holdemmanager. Er is meer software wat je kan gebruiken maar holdemmanager is op het moment de meest complete voor een leuke prijs. Pokertracker 3 is zeker een goed alternatief maar die is nog niet zo lang uit en zitten op het moment nog iets meer bugs in.

Downloaden en installeren
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.holdemmanager.net/Download.html">http://www.holdemmanager.net/Download.html</a><!-- m --> hier kun je holdemmanager downloaden. Je kunt een trial versie gebruiken maar daar kun je slechts 2000 handjes importeren. Ook zul je postgresql moeten downloaden, het installeren hiervan kan wat lastig zijn maar er staat een redelijk uitgebreide uitleg tijdens de installatie (je kan op een link klikken op t moment dat je postgresql database moet selecteren). Mocht je toch problemen hebben kun je altijd mij even aanspreken, ik ga er hier niet al te diep op in. Wil je holdemmanager aanschaffen dan zijn er 2 versies. de low-limit versie kost 55$ en is voor alle limieten tot aan de 50NL en toernooien tot 22$. De high stakes versie geldt voor alle limieten en kost 80$. Wil je eerst de low limit versie en later upgraden kan dit voor 25$, oftewel je maakt er geen verlies op.

Definities en afkortingen
Ik zal eerst even een korte uitleg geven van een aantal afkortingen die veelvuldig gebruikt worden in het programma en door mijzelf.
HUD = Heads Up Display, hiermee worden een aantal statistieken geprojecteerd op de pokertafels zodat je snel kan zien wat voor speler er tegenover je zit.
bb/100 = big blinds per 100 handen. Dit is het aantal big blinds dat je wint per 100 handen. Er zijn hier 2 versies van, in pokertracker wordt dit aangeduid in big bets omdat dit programma origineel ontwikkeld was voor Limit (big bet is 2x big blind). Hiervoor wordt ook vaak ptbb/100 gebruikt. Tijdens dit stuk zal ik altijd uitgaan van big blinds en niet van big bets.
VP$IP = Voluntarely Put Money ($) In Pot, het percentage van handen waarbij je vrijwillig geld in de pot stopt. De blinds tellen hier dus niet mee behalve als je hierbij preflop raist. Dit percentage geldt dan ook alleen voor preflop, bij een check op de bb en vervolgens een bet op de flop geldt dit niet.
PFR = PreFlop Raise, het aantal handen waarbij je preflop raist.
3bet = Preflop houdt dit een reraise in, de big blind wordt gezien als een bet, degene die als eerste raist is de 2bet en degene die reraised is de 3bet. Uiteraard kan dit zover doorgaan als je wil, een 7bet is dus ook mogelijk. Postflop is de eerste die iets inzet de bet, de raiser de 2bet en de reraiser de 3bet.
Donkbet = het betten tegen de raiser in. Situatie: ik raise preflop naar 4xbb, harry callt in de big blinds. De flop komt en nu bet harry gelijk uit, dit wordt een donkbet genoemd.
WTSD = Went To ShowDown, het percentage van handen waarbij je een flop ziet en die vervolgens tot een showdown komen.
W$SD = Won Money ($) At Showdown, het percentage handen waarbij je de hand wint bij een showdown.
AGG = Aggression factor, dit gaat om je aggressie na de flop, deze factor wordt berekend door (bet % + raise %) / call%.
EV = Expected Value, Het geld dat je verwacht te winnen. Meestal wordt dit aangeduid door EV+ (een positieve verwachtingswaarde oftewel >0) of EV- (negatieve verwachtingswaarde). Ook kan het in geld uitgedrukt worden. Bij een pot van 100$ en jij hebt AA en je tegenstander KK is je EV 80$, je wint immers in 80% van de gevallen de pot.

Handen importeren
Als je het programma opstart zul je gelijk in het import hands deel uitkomen dat er zo uitziet:
[Image: importro8.jpg]

Zoals je ziet kun je hierbij hand history\s importeren. Je kan een enkele file importeren of een hele folder importeren. De meeste pokerclients slaan automatisch textfiles (of xml files) op met daarin informatie over de handhistory. Deze informatie importeert holdem manager weer. Bij pokerstars moet je dit even aanzetten bij de opties. Het beste kun je de 1e keer de hele folder laten importeren. voor pokerstars is dit de folder: C:/Program Files/Pokerstars/{SPELERSNAAM} voor de meeste clients geldt ongeveer hetzelfde, ik geloof alleen dat sites aangesloten op het Ipoker netwerk het opslaan in C:/Poker.

De eerste keer kan dit importeren wel even duren als er veel files in de folder staan. Dus schrik niet. De auto import is eigenlijk alleen voor tijdens het spelen als je gebruik maakt van de Heads Up Display (die zal ik verder HUD noemen), maar daarover later meer. Je moet wel even een auto import folder instellen. Dit kun je doen onder options --> configure auto import folders.

Reports
Bij reports kun je allerlei overzichten creeeren. Allereerst zullen we de report per stake behandelen.
Dit scherm ziet er als volgt uit:
[Image: reportstakesrj1.jpg]

Bovenaan kun je filteren, je kan handen kiezen van de afgelopen week, maand, jaar etc etc. Ook kun je bij het filter allerlei andere dingen filteren. Ik zal dit niet uitgebreid behandelen omdat dit redelijk voor zich spreekt. Klier er maar eens mee is wel leuk om te bekijken hoeveel geld je nou verliest op de big blind bijvoorbeeld.
Daaronder zie je wat algemene statistieken, hoeveel handen je gespeeld hebt hoeveel geld je daar verdient hebt en wat de bb/100 daarvan dus is. uiteraard ook het VP$IP, PFR, 3bet% etc staan er allemaal bij. Door aan de linkerkant op het plusje te klikken kun je statistieken toevoegen

dat ziet er zo uit:
[Image: addstatsmp1.jpg]

Ook kun je met het minnetje bepaalde statistieken weer verwijderen in het overzicht.

Dan nu het belangrijkste: wat kun hier nu mee? Je kunt goed kijken hoe jij in grote lijnen speelt.
Het belangrijkste hierbij je is je VP$IP en PFR%. Dit geeft aan wat voor speler jij bent, ben je tight of ben je loose. Zit je VP$IP tussen de 15 en 20% dan word je over het algemeen gezien als een tighte speler. Komt je VP$IP boven de 25% uit ben je over het algemeen toch wel loose. Of je nou tight of loose bent over het algemeen wordt wel aangenomen dat je PFR% zo dicht mogelijk bij je VP$IP moet zitten. Op de lagere limieten is dit vaak wat lastiger omdat er dan veel EV+ spots te vinden zijn door bijvoorbeeld je low pair te callen om vervolgens flink te cashen als je een setje hit. Maar probeer de percentages zo'n 3 a 4 procentpunt maximaal uit elkaar te laten liggen.
Liggen de percentages verder uit elkaar dan komt dat vaak doordat je teveel meelimpt als er al meerdere limpers zijn. Persoonlijk limp ik bijna nooit. Alleen bij meerdere limpers en als ik een laag paar heb wil ik nog wel eens meelimpen, verder is het bijna altijd raise of fold.
Ook van je 3bet% kun je wat leren. Zoals je bij mij ziet 3bet ik op de 50NL met slechts 2% van mijn handen. Dat is natuurlijk een ongelofelijke kleine range en als ik daar 3bet kun je er wel vanuit gaan dat ik AA/KK/QQ/JJ/AK heb. Op de lagere limieten is het denk ik ook niet nodig om met een hoger percentage te 3betten maar kom je eenmaal boven de 100NL denk ik toch echt dat dat percentage omhoog moet omdat je anders te voorspelbaar wordt.
Het WTSD% is opzich zelf niet zo heel interessant denk ik mocht dit percentage heel hoog zijn kun je ervoor kiezen om iets agressiever te spelen postflop om zo wat meer potjes op te pakken omdat je nu blijkbaar veel uitcheckt. Volgens mij is tussen de 25/30% hier redelijk normaal.
Het W$SD% is weer wat interessanter. Dit geeft namelijk aan hoe vaak je wint in een showdown. Eigenlijk moet dit percentage bijna altijd boven de 50% liggen. Ben je heel loose kan het wel eens wat lager liggen omdat je dit ruimschoots goedmaakt doordat je potten oppakt zonder een showdown maar bij normale TAG spelers is dit gewoon 50+%. de 61% bij mijn 50NL is trouwens vrij hoog en geeft aan dat ik misschien nog wel wat losser mag spelen postflop (of dat ik sick goed flop). 50-55% zou ik aanhouden als een normaal percentage bij een winnende speler.
Agg factor is dus hoe agressief je postflop speelt. Bij TAG spelers is deze factor normaalgesproken tussen de 2 en de 3. LAG spelers zullen wat hoger hebben. Is jouw factor lager speel je waarschijnlijk iets te passief en call je teveel.

hand at showdown
Je kunt hier zien wat je hand at showdown is en hoeveel je daarmee gewonnen/verloren hebt. Dit scherm ziet er als volgt uit:

[Image: reporthandshowdownvf5.jpg]

Hier kun je niet heel veel van leren denk ik. maar het is wel heel leuk om te zien zeker voor statfreaks zoals ik Smile

Holecards
Hier kun je een report zien per holdecards die je hebt:

[Image: reportholecardab9.jpg]

Hier kun je nog wel wat informatie uit halen vooral als je sorteert op $/won. Als het goed is staan AA/KK/QQ/JJ hier bovenaan. Vaak gevolgd door AK en enkele medium pairs. Het grappige is dat je hier ook vaak ziet dat een hand als AJ erg overschat wordt en vaak slechts licht winstgevend gespeeld wordt. Wat ik persoonlijk ook wel leuk vindt is om te zien hoe vaak je een hand gekregen hebt. Zo zie je dat ik AA slechts 65x gehad heb en QQ maar liefst 93x. Ik ga dus hopelijk nog vaak AA krijgen de komende tijd Wink

Position
Dit is denk ik nog een van de belangrijkere reporten na het algemene overzicht. Je ziet hier hoe je speelt per positie:

[Image: reportpositionbr1.jpg]

Ten eerste: schrik niet als je je blinds verliesgevend speelt, dat is normaal. De blinds komen zo vaak langs dat je op den duur daar altijd zult verliezen. Bovendien zit je daar bijna altijd uit positie gedurende de hand wat ook niet gunstig is.
Vervolgens zouden de getallen eigenlijk moet oplopen hoe meer je richting de button komt. Op de button zou je het meest moeten verdienen omdat je daar altijd in positie zit gedurende de hand. Een kleine leak bij mij dus nog. Ook moet je dezelfde trend zien bij VP$IP. in de sb zal dit percentage wat hoger zijn omdat je vaker de odds krijgt om te callen maar verder zal het percentage oplopen en zul je op de button de meeste handen moeten spelen.

Nog even een algemeen iets: in het onderste deel zie je de handen bij de statistieken die je geslecteerd hebt. In het laatste screenshot heb ik small blinds geselecteerd en krijg je dus alle handen in de sb te zien. Erg handig om leaks op te sporen als je bijvoorbeeld erg in de min staat bij de sb.

Stack size
Je kan ook een report bekijken per stack size. Dit wordt aangegeven in big blinds, zoals iedereen weet is de standaard aantal big blinds waarmee je aan tafel komt meestal 100bb's (en anders weet je het nu)

[Image: reportstacksizeid1.jpg]

Je kunt hier zien hoe je speelt met bepaalde stacksizes. Meestal is het zo dat je met large stack iets losser speelt dan met een normale stack. Zorg er alleen wel voor dat je dit doet tegen spelers die ook een grote stack hebben anders heb je er niks aan. Hoe groter de stack hoe groter je implied odds namelijk en hoe meer handjes je kunt spelen. Speel je short stack poker dan moet je VP$IP en PFR% eigenlijk bijna gelijk liggen

Preflop cards
Dit is niet helemaal hetzelfde als de holecard statistieken bij report maar wel enigszins vergelijk en iets overzichtelijker opgezet.

[Image: my.php?image=preflopcardsik3.jpg]

Je ziet hier wat je acties zijn met bepaalde preflop holdings. Aan de linkerkant kun je allerlei filters instellen, hoe vaak je 3bet met een hand hoe vaak je 4bet hoe vaak je een 3bet callt etc etc. vervolgens zie je in de rechtertabel de percentages. Ik denk verder dat je hier niet heel veel van kunt leren maar je kunt wel goed zien hoe agressief of passief je bepaalde handen speelt.

Sessions
Hier kijk ik eigenlijk nog het meest om na een sessie te bekijken hoe je het gedaan hebt. Heb je meerdere tafels open tijdens een sessie dan voegt hij die samen.

[Image: sessioniq0.jpg]

Je ziet hier hoe je in een sessie gepresteerd hebt en wat je statistieken waren tijdens die sessie. Leuk om te zien is hoe je statistieken waren tijdens de sessie en deze tegenover je statistieken zetten die je in het report scherm bent tegen gekomen. Verder kijk ik na elke sessie even de grote potten door. Je klikt op de laatste sessie en onderaan komen de handen van die sessie te staan. Vervolgens even sorteren op potgrootte en dan de grootste winst en verliespotten nalezen. Kijken of je er meer uit had kunnen halen of dat je misschien had kunnen weten dat je beat was. Hier leer ik persoonlijk heel veel van omdat je dan gewoon rustig kunt nadenken en analyseren. je ziet dan heel vaak bijvoorbeeld dat je die bet of raise op de river niet had moeten callen omdat dat nooit een hand kon zijn die slechter was. je zult nu denken ja wat heb ik hier aan, ik moet dat straks gaan beslissen binnen 5 s en nu kan ik er 10 min over nadenken. Dat klopt ja maar als je maar vaak genoeg zo analyseert zul je zien dat je die dingen steeds sneller kunt inschatten en je die inschattingen straks ook aan tafel kan maken.

Graphs
Op dit scherm kun je allerlei grafieken laten genereren

[Image: graphswa0.jpg]

Er staan in deze grafiek 4 lijnen. De donkergroene is wat je in totaal gewonnen hebt, normaalgesproken is dit ongeveer je bankroll op je account (samen met je initiele inleg en bonussen). De lichtgroene is wat je had moeten winnen gezien de statistieken. Oftewel hoeveel geluk en pech je hebt gehad. Ik ben niet helemaal tevreden over deze lijn in holdemmanager omdat hij geen rekening houdt met eerdere straten en alleen rekening houdt met de straat waarop je allin bent.
voorbeeldje: laatst hitte ik mn set op de flop en de tegenstander had een overpair. Op de flop ging 75% van het geld erin maar hij hitte zn hogere set op de turn. Toch geeft holdemmanager hier aan dat de kans 95% was dat ik de pot had moeten verliezen en geeft het dus aan als een normaal verlies. Had het geld er echter voor 100% ingegaan op de flop had hij aangegeven dat ik dikke pech had gehad.
Maar goed het blijft een leuke indicatie van hoe lucky je geweest bent tijdens showdowns. Hou er trouwens ook rekening mee dat hij AA vs KK in een 100$ pot aangeeft als een EV van 80$. Oftewel de lichtgroene lijn zal minder stijgen dan de donkergroenen lijn ondanks dat je dik voorlag.
De rode lijn is het geld dat je wint zonder showdown en de blauwe lijn is het geld dat je wint met showdown. Op de lage limieten zal de rode lijn best onder 0 kunnen liggen omdat er veel callingstations zijn en het dus niet veel nut heeft te bluffen. Op hogere limieten zou de rode lijn toch wel rond de 0 moeten liggen als TAG speler. Bij een LAG speler zal de grafiek er anders uitzien. Dan zal de blauwe lijn rond de 0 liggen en de rode lijn dik boven 0.

vs players
Hier kun je de handen bekijken die je tegen bepaalde spelers gespeeld hebt

[Image: vsplayersft8.jpg]

Hier kun je een speler aanklikken en bekijken hoe je het gedaan hebt tegen die speler in potten waarbij jullie samen de flop hebben gezien. hier zie je mijn grote vriend amez1 die besloot zo'n 90$ te doneren aan het goede fonds.

HUD
De headsup display is ook een hele sterke functie van holdemmanager

[Image: hudcd9.jpg]

De heads up display projecteert allerlei statistieken op de tafel over spelers. Bij holdemmanager kun je helemaal zelf installeren welke statistieken je wilt laten weergeven.

[Image: hudstatslz3.jpg]

In dit scherm kun je dat doen (options --> HUD options --> player preferences).
In het linkerdeel kun je statistieken selecteren die je extra wilt hebben. Rechts kun je vervolgens aangeven hoe je wilt dat het eruit komt te zien. De meeste gebruiken 3 regels, de bovenste voor de naam van de spelers, daaronder voor preflop statistieken (vaak VP$IP, PFR, 3bet%, fold to 3bet%) en daaronder postflop statistieken (agr factor, c-bet %, fold to cbet%, donkbet %). Dit is volledig zelf in te stellen.
Ook kun je de statistieken kleurtjes geven bij bepaalde waardes. Dit doe je in het rechterdeel. Wil je bijvoorbeeld dat de fish in het rood weergeven worden dan zeg je dat de VP$IP rood moet worden als die hoger is dan 60%. Zo kun je dus helemaal losgaan en alles aanpassen wat je wilt.

Nu de grote vraag: wat kun je hiermee? Je kan snel zien hoe een speler over het algemeen speelt. Natuurlijk kun je hier niet blind op afgaan maar als je snel ziet dan een speler een PFR% heeft van 3% weet je dus dat hij een goede hand moet hebben als hij raist. Dit is vooral handig als je meerdere tafels tegelijk speelt en dus niet de mogelijkheid hebt om zelf allemaal tells te zien. Zorg er wel voor dat je weet over hoeveel handen de statistieken gaan. Als iemand 80/60 (dit is VP$IP/PFR) speelt over 5 handen zegt dit vrij weinig, speelt hij dit over 150 handen kun je er wel vanuit gaan dat er iets niet helemaal goed zit in zn hoofd.

Sommige statistieken zijn sneller representatief dan anderen. Zo zal VP$IP en PFR na een handje of 40/50 al een redelijk goed beeld geven (niet altijd hoor) maar bijvoorbeeld donkbet% of c-bet% zal wel een paar honderd handen nodig hebben om een goed idee te krijgen van hoe iemand speelt. Hou hier dus goed rekening mee!

Ook heb je nog tafelstatistieken. Ook hierbij kun je van alles laten zien, ik laat meestal alleen de 3 laatst gewonnen potten zien en het VP$IP %. is dit percentage onder de 20% dan ga ik vaak op zoek naar een andere tafel of ga ik zelf agressiever spelen. De tafel is dan namelijk erg tight. Zit dit percentage boven de 30% dan zit je meestal wat wat fish aan tafel en zul je moeten oppassen met stelen en bluffen.

ok heeeel lang verhaal geworden...hoop dat jullie er wat aan hebben, mochten jullie nog vragen hebben shoot uiteraard.
Reply
=D>
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Dit ga ik van het weekend eens op mijn gemak doorlezen... aangezien ik vorige week al aan Mac had uitgelegd dat ik er geen reet van snapte Big Grin maar kennelijk is dit dus heel handig Wink
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
PT2 is defeinitief naar de gort dus ik ga de HM ook aanschaffen.

Top dit Mac =D>
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Ik heb HM al meer dan een maand, dat wil zeggen... betaald haha. Nog niet eens geinstaleerd.. komt allemaal! Een week nog, dan is het als het goed is over hier :8:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Dit lukt dus voor geen meter... ik heb dat postreg ding geinstalleerd volgens de omschrijving en nu zegt ie bij HM geen database of zoiets...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
Mac, jij speelt toch meerdere sites. Draai je op allemaal HM?
Ik wil Everest downloaden om daar eens wat shotjes te proberen. Weet je wat ik allemaal in HM en/of Everest moet instellen om het geheel draaiend te hebben daar? Dit bijt niet met PS, neem ik aan.
Reply
hmm ik heb verschillende databases aangemaakt omdat ik op everest cash en op stars sng's speel. Maar je moet vrij makkelijk sites kunnen toevoegen. Een alias aanmaken geloof ik en natuurlijk de import folder van everest invullen (program files/everest/history)
Reply
Ik heb het nou voor mekaar. Wat aanpassingen gedaan in m'n spel en ik speel over 100k handen de small blind winstgevend!! Heb 1k profits op de small blind.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Netjes Harry =D>

Ik speelde hem tot voor kort ook winstgevend, maar na de laatste weken staat ie nu toch weer aardig in de min.
Reply
wat voor aanpassingen heb je gedaan harry?
Reply
ja idd wel interessant!!

Hoeveel raisen jullie trouwens met een SB steal in blind battle. Standaard 4xBB of meer om positienadeel te compenseren. En als SB veel steelt wat is dan de 3-bet range of floaten jullie bv vaker ipv te 3-betten als je in BB zit?
Reply
Ben nog minder de SB gaan completen... of eigelijk gewoon raise of fold gaan spelen. Behalve dan soms met pairs die ik natuurlijk nog wel eens call als de pot al multiway is.

Verder speel ik gewoon best aggressief als er (een) limper(s) is/zijn. Elke A raise ik dan zowiezo vanuit de SB, KT+ raise ik bij limper(s), boardway kaarten zoals TJs/QTo etc etc. Paartjes ook best vaak (ligt aan stacksizes van villain) en veel sc'rs en 1gappers.

Weet ook niet wat de stats allemaal precies zeggen maar zal ze ff neerzetten, misschien dat jullie me dan meer kunnen vertellen haha. Is nog steeds pokertracker, binnenkort nieuwe PC en dan HM erop en hele nieuwe DB.

SB:
VPIP 24%
Cold call PF % = o.oo
Win % In This Pos. = 13.3%
Won $ WSF % = 42.5%
Went to SD% = 31.4%
Won $ at SD % = 57.21%
PF raise% = 12%
Raise first in % = 8%

ten opzichte van deze stats in de BB

BB:
VPIP 11.4%
Cold call PF % = o.oo
Win % In This Pos. = 26.41%
Won $ WSF % = 29%
Went to SD% = 31.4%
Won $ at SD % = 50%
PF raise% = 5.7%
Raise first in % = 0.1%
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Reply
En hoeveel raise je dan??? meer dan normaal???

Deze situaties lijkt me dat je harder bet met oog op OOP of gewoon hetzelfde als normaal (4xBB + 1BB/limper)
Vanuit SB vs. BB zonder limpers
Vanuit SB vs. BB en limper(s)

Hier gewoon standaar raise??
Vanuit BB vs. gecomplete SB
Vanuit BB vs. gecomplete SB met limper(s)
3-bet vanuit BB bij steal van SB. Normale 3-bet of kun je hier kleiner 3-betten??
Reply
Ekslem Wrote:En hoeveel raise je dan??? meer dan normaal???

Deze situaties lijkt me dat je harder bet met oog op OOP of gewoon hetzelfde als normaal (4xBB + 1BB/limper)
Vanuit SB vs. BB zonder limpers
Vanuit SB vs. BB en limper(s)

Hier gewoon standaar raise??
Vanuit BB vs. gecomplete SB
Vanuit BB vs. gecomplete SB met limper(s)
3-bet vanuit BB bij steal van SB. Normale 3-bet of kun je hier kleiner 3-betten??

Ik gebruik op everest vrijwel altijd de bet pot button preflop, dat is 3,5bb +1bb voor elke limper.

Echter dan jouw situaties:

SB vs BB en geen limpers --> is betpot naar 6 (3bb) maar maak ik er 7 van.
Met limpers doek er meestal gewoon 1bb bij per limper met een max tot 6bb preflop (uitzonderingen daargelaten, als een gast 83/8 speelt en ik heb AA maak ik er gewoon 16 van preflop :Big Grin )

Als SB complete en er geen limpers zijn wordt mijn raise range natuurlijk immens veel groter. Dan kan ik eigelijk wel ATC openen: Q5s, K3o, 89 etc etc. Hoeveel ik daar raise ligt vaak aan villain. Callt ie makkelijk en geeft dan op op flop? Fold ie makkelijk nadat ie gecomplete heeft? stacksize villain etc etc. Meestal maak ik er gewoon 7 of 8 van. Tegen donks nog wel eens wat meer en als iemand vaak complete/fold speelt maak ik er maar 6 van.

BB met limpers dan vaker en check. KTs+ en redelijke azen raise ik nog wel dan en de premiums obv.

3bet grootte ja kan je zelf bepalen. Ligt ook aan of villain naar 3bb,3,5bb of 4bb opent. Ik bet gewoon vaak pot. wil zeggen 6 naar 18, 7 naar 21 en 8 naar 24. Maar als het een passieve tafel is waarbij je vaak in blindbattles komt kan je ook kleiner 3betten. Ik ben meer van het klein 4betten.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Reply
Handig zo'n betpot knop. Hoef je niet zo na te denken / rekenen :razz:

Zat er laatst over te denken om SB vs BB harder te betten vanuit SB ivm OOP (b.v. 5xBB ipv 4) en in BB de SB kleiner te 3-betten, omdat hij toch wel opgeeft met troep. Doe jij dus niet...

NB Pluggin leak artikelen in HM zijn trouwens echt super. Wat kleine leaks ontdekt, maar 1 redelijke grote hierdoor gevonden. Spelen van mijn SCs is echt verliesgevend. Moet ik ook maar eens in gaan duiken.
Reply
zijn sc's niet bijna altijd verliesgevend? die speel je vooral om afwisseling te genereren en probeer je zo dicht mogelijk bij 0 te krijgen. Lijkt me sterk dat je 78s winstgevend kan spelen, daarvoor hit je te weinig en als je hit heeft de ander vaak niks.
Reply
Ik heb wel wat tips gelezen waardoor ik ze wrs winstgevender kan spelen.

- 3-betten ipv coldcallen in bepaalde spots tegen bepaalde villains
- vaker folden / spelen in multiway pots waardoor je betere odds krijgt
- callen van kleine bets PF
Reply
en positie! Volgens mij een van de belangrijkste aspecten wanneer je sc's speelt. Ze worden zoveel moeilijker wanneer je ze uit positie speelt imo.
Reply
sc'ers winstgevend over 100k handen: QJs / TJs / 89s / 78s / 56s / 34s (KQs en 23s neem ik niet meer mee als sc)

67s break even en 45s klein verlies. Alleen 9Ts wel dik $300 in de min.

Suited 1gappers (winstgevend):

QTs (een stunning 4ptbb/100 :eeeek: :eeeek: ) / J9s / 86s / 75s / 64s

97s Break even / T8s -300$ en 35s -200$

2 gappers zijn bijna allemaal verliesgevend alleen 63s is redelijk dik winnend.

Verder speel ik T6s winstgevend maar kan iets met onderstaande hand van gister te maken hebben haha. Villain was een uber uber uber donk dus ik isoleerde maar met alles wat los en vast zat.

Zitplaats arrangement:

zKwis is op zitplaats 1 met $182.00.
teamen is op zitplaats 3 met $224.45.
bossdu28 is op zitplaats 5 met $260.05.
HarryBierdop is op zitplaats 6 met $349.93.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 6.
zKwis plaatst de small blind van $1.00.
teamen plaatst de big blind van $2.00.

Deel de pocketkaarten uit:

zKwis: -- --
teamen: -- --
bossdu28: -- --
HarryBierdop: 10d 6d

Pre-flop:
bossdu28 calls $2.00.
HarryBierdop verhoogt $9.00.
zKwis folds.
teamen folds.
bossdu28 calls $7.00.

Flop (7d 2d Qd):
bossdu28 verhoogt $21.00.
HarryBierdop verhoogt $46.00.
bossdu28 calls $25.00.

Turn (7d 2d Qd 6s):
bossdu28 verhoogt $100.00.
HarryBierdop verhoogt $294.93.
bossdu28 calls $105.05

River (7d 2d Qd 6s Jd):

Onthulling:
HarryBierdop vertoont 10d 6d.
HarryBierdop heeft 6d 7d 10d Jd Qd: Flush
bossdu28 vertoont 9d 4d.
bossdu28 heeft 4d 7d 9d Jd Qd: Flush

Pot Samenvatting:
$89.88 is terug gegeven aan HarryBierdop (uncalled).
Totale pot: $523.10
HarryBierdop wint $520.10.
Huisaandeel: $3.00
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Reply
En als we dan toch aan het braggen zijn: Ik run over mijn 60k handen op 200NL 6 ptbb/100. Niet slecht lijkt me aangezien daar ook mijn aller eerste handen op NL200 bij zitten en ik toen pbb een stuk minder goed speelde als nu.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Reply
In nieuwe release zit een nieuw artikel: facing a PF 3bet
Heb er nog niet naar gekeken, maar lijkt me wel een aardig artikel.
Reply
Voor iedereen die op Stars speelt en stats gebruikt. Download niet de laatste update van Stars, want daarin is het het format van de .txt files aangepast. Hierdoor leest HM die files niet meer correct in en kun je dus niet met live stats spelen!
Reply
EDIT: gefixt
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?p=5924922#post5924922">http://forumserver.twoplustwo.com/showt ... ost5924922</a><!-- m -->
Reply
het is toch niet eens mogelijk om een update niet te installeren en toch verder te spelen?

maar is het formaat erg aangepast? ik vond die van stars altijd erg relaxed namelijk.
Reply
Nee, staat ook in het topic. Gaat puur om die .txt files. Ik geloof ergens een paar () en " "
Reply
Wat vraagjes:

1. heb een probleem met mijn seat op stars. De HUD kan je slepen maar als je meerdere tafels tegelijk speelt veranderd die op de andere tafel ook van plek. Als ik dus 2 toernooien speel en ik zit niet op dezelfde plek krijg ik die HUD niet bij allebei op de goede plek.

2. Kan je het formaat van de HUD aanpassen?

3. Ik heb er nu 10k handen inztten maar hier zitten best veel oude handen bij van vorig jaar nog. Kan ik deze Database helemaal wissen en een hele nieuwe database beginnen? (dan moet ik natuurlijk wel die oude handen uit die mappen halen?)

4. Ik heb een pokertracker 2 database met daarin een 100k handen op NL100 t/m NL400 en nog HU's handen etc etc. Is het mogelijk om daarin een selectie te maken met handen die ik wil importeren naar HM. Bijvoorbeeld alleen de NL200 6-max handen?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Reply
oow ja en is het mogelijk voor elke site waar ik speel ( EVP, Stars en Ipoker ) een aparte cashgame database aan te maken? Of is bijvoorbeeld ook te filteren?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Reply
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://208.109.95.123/faq/afmmain.aspx">http://208.109.95.123/faq/afmmain.aspx</a><!-- m --> :wink:

1. prefered seat afzetten in HM
2. Ja, kun je customizen
3. Ja je kunt meerdere databases aanmaken
4. je kunt importeren vanuit PT
5. verschillende databases is mogelijk. Ik weet niet of er in 1 database te filteren is op sites.

Bij de FAQ staat uitgelegd hoe je dit alles kunt doen. Forum staat ook alles behandeld.
Reply
lol.. heb op hhdealer.com 2 miljoen handen voor NL100 Ipoker (6max) gekocht voor $76.

Ben nu bezig met 1e miljoen invoeren in HM, duurt 6,5 uur Undecided
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
Reply

Forum Jump: