Threads: 76
D'r an met de lippe Wrote:Als wij zo onbeduidend waren hadden jullie vast een keer in Almelo gewonnen de laatste 3 jaar, ipv met 2 keer een ruime nederlaag naar huis terug te gaan. Deze moest ik inkoppen, uiteraard zijn we maar een klein cluppie wat net een paar jaartjes weer terug is op het hoogste niveau. Anyway, gewoon een verschil in beleving dan. Als wij voorstaan is het feest in het stadion en vermaakt iedereen zich met de heerlijke voetbalsfeer.
ook al verliezen we nog 3 keer op dat kunstgras in dat fietsenhok, dan nog krijgen wij weinig adrenaline van een pot tegen heracles.
Quote:Verkeerd begrepen. Ik zeg dat ik minstens evenveel respect voor de Sparta en Excelsior aanhang heb. Staat los van deze discussie.
ik ook, maar als je niet wilde veronderstellen dat ik dat niet had, snap ik niet waarom je die opmerking maakt.
Quote:Waarom zou zoiets mij steken? Heb ik als Heraclied geen enkele reden toe.
misschien steekt het jou niet, anderen wel, maar door het feit dat je het legioen het predikaat 'overschat' geeft denk ik daar het mijne van.
Quote: Ik geloof best dat het legioen een wedstrijd kan kantelen, ongetwijfeld. Ik zou er ook niet graag staan als scheidsrechter wanneer het begint te spoken. Mij gaat het er om dat je vocal support de grond in trapt terwijl dit in mijn optiek ook erg belangerijk voor een ploeg kan zijn.
joh, voor mijn part zing je je keel verrot als je het naar je zin hebt. als ze bij liverpool zingen vind ik het mooi, dat monotone gehuil van de twente aanhang vind ik irritant en sfeerverlagend. mijn opmerking ging er over dat vele supporters van twente en nac altijd zo verbolgen zijn dat het feyenoord legioen zo vaak als beste legioen wordt geduid (of het nou waar is of niet) en ik stip alleen maar even aan waar dat vandaan komt. en voor de twentenaren gaf ik aan dat ze wellicht in de veronderstelling waren dat ze indruk hebben gemaakt, maar dat dat dus niet het geval was. anders dan hun ploeg in de 1ste helft.
Quote:De achterstand werd ook pas in de slotminuten omgebogen naar winst, ik vraag me af of dit was gebeurd als we allemaal onze mond dicht hadden gehouden.
als dat zo is hebben jullie ook invloed uitgeoefend op de wedstrijd. ik zeg echt niet dat het legioen daar een patent op heeft.
Quote:Denk dat de koppies bij de spelers dan ook eerder gaan hangen. En dan kun je met je onzin aankomen dat het ons niet uitmaakt als we achterstaan omdat we toch wel blij doen bla bla maar dat is echt flauwekul. Zolang Heracles op achterstand staat tegen een ploeg die meer kwaliteit heeft blijven wij onvoorwaardelijk onze trots steunen.
joh, dat is helemaal geen onzin. ik bedoel daar mee dat bij feyenoord de pleuris uitbreekt als je 10de staat, sterker nog ook als je 6de staat, en bij heracles niet. als spelers van feyenoord er dan met de pet naar gooien dan krijgen ze de volle laag. niet dat ik daar aan meedoe, maar om als een heilig boontje te gaan piepen dat ze achter deze grootverdieners moeten gaan staan is niet zo maar gerechtvaardigd.
Quote:Volgens mij denk jij dat ik het legioen maar niks vind, wat niet zo is. Ik noem het overschat omdat ik echt moet lachen om Feyenoorders die hun publiek benoemen tot beste supporters van Nederland. Enige wat mij steekt is dat je vocal support devalueert, iets dat in mijn ogen zwaar onterecht is.
dat ging dus vnl om de support van de twentenezen.
en ik denk wel degelijk dat feyenoordsupporters de beste en trouwste supporters zijn. qua beleving, trouw en ook qua zang (ook al gebeurt dat in thuiswedstijrdne zelden 90 minuten), het legioen heeft de meeste liederen en de meeste komen ook bij het legioen vandaan.
Threads: 1
Niks te doen jongens? hahaha...
Ziet er wel netjes uit met al die aparte quotjes enzo! =D>
:wink:
Threads: 21
waf Wrote:en ik denk wel degelijk dat feyenoordsupporters de beste en trouwste supporters zijn. qua beleving, trouw en ook qua zang (ook al gebeurt dat in thuiswedstijrdne zelden 90 minuten), het legioen heeft de meeste liederen en de meeste komen ook bij het legioen vandaan.
Voila. Dat bedoel ik dus met de enorme zelfoverschatting. Vorig seizoen nog de bekerwinst gevierd en de Spartaan keek toe in de wetenschap dat zij zoiets nooit, maar dan ook nooit zullen vieren. Wat maakt de Feyenoord supporter dan beter en trouwer?
Enkel in aantallen heb je recht van spreken, maar ook dat zal ooit zijn oorzaak hebben gehad.
D'r an met de lippe Wrote:Voila. Dat bedoel ik dus met de enorme zelfoverschatting.
misschien bedoel je het, maar je legt niet uit wat er onwaar aan is.
Quote:Vorig seizoen nog de bekerwinst gevierd en de Spartaan keek toe in de wetenschap dat zij zoiets nooit, maar dan ook nooit zullen vieren.
van deze opmerking snap ik helemaal niets. een spartaan zou het niet vieren als ze de beker winnen? 8-[
Quote:Wat maakt de Feyenoord supporter dan beter en trouwer?
nou, als je het zo letterlijk opvat moet ik dat idd enigszins nuanceren. het publiek in zijn geheel wordt bij feyenoord als trouw bestempeld omdat men in grote getalen blijft komen ook als het slecht gaat. per individuele supporter hoeft dat uiteraard niet te verschillen.
dat andere clubs dat predikaat niet krijgen is ook wel begrijpelijk. toen er een nieuw stadion kwam werd het aantal supporters pas opgevoerd. toen vonden ze het pas leuk? twente, sparta, fietstas, az, voor een nieuw stadion zat er niemand. en dan zullen ze heus, net als bij heracles, trouwe supporters hebben, de supportersgroep in zijn geheel kun je natuurlijk niet als trouw aanmerken.
zelfde bij ajakkes. veel meelopers, die je niet hoort als het slecht gaat en vooraan staan als ze eens een prijs winnen.
Quote:Enkel in aantallen heb je recht van spreken, maar ook dat zal ooit zijn oorzaak hebben gehad.
welnee, ook qua liederen (diversiteit en originaliteit) en dus het beinvloeden van de wedstrijd. ik denk dat je het eens moet ervaren. qua originaliteit scoren ado en ajakkes ook hoog wat mij betreft.
twentesupporters: cheerio, ajakkes moet dood en az moet kapot en zondag dan slaan we de treinen verrot..... :roll: dat werd in de jaren 80 bij (oa) feyenoord gezongen. ze hebben daar niets origineels.
waf Wrote:van deze opmerking snap ik helemaal niets. een spartaan zou het niet vieren als ze de beker winnen? 8-[
Sparta zal de beker nooit winnen
waf Wrote:nou, als je het zo letterlijk opvat moet ik dat idd enigszins nuanceren. het publiek in zijn geheel wordt bij feyenoord als trouw bestempeld omdat men in grote getalen blijft komen ook als het slecht gaat. per individuele supporter hoeft dat uiteraard niet te verschillen.
Eens.
waf Wrote:dat andere clubs dat predikaat niet krijgen is ook wel begrijpelijk. toen er een nieuw stadion kwam werd het aantal supporters pas opgevoerd. toen vonden ze het pas leuk? twente, sparta, fietstas, az, voor een nieuw stadion zat er niemand. en dan zullen ze heus, net als bij heracles, trouwe supporters hebben, de supportersgroep in zijn geheel kun je natuurlijk niet als trouw aanmerken.
Ik zou de Feyenoord aanhang ook in zijn geheel niet als trouw aanmerken, maar ik begrijp wat je bedoeld.
Heracles wil uitbreiden naar 14.000, dat is broodnodig maar ik heb een dubbel gevoel. Ergens klinkt het als een horror.
Overigens wil ik wel even benadrukken, en dat staat los van jou beweringen voor de duidelijkheid, dat het trouwe gedeelte van de Heracles aanhang relatief ook erg groot is. In het Polman Stadion is het seizoensgemiddelde nog nooit onder de 5500 man geweest en dat is behoorlijk veel voor een eerste divisie club. Inclusief een seizoen waarin Heracles 15e werd en het wekelijks nederlagen tegen Telstar en Top Oss moest incasseren.
waf Wrote:twentesupporters: cheerio, ajakkes moet dood en az moet kapot en zondag dan slaan we de treinen verrot..... :roll: dat werd in de jaren 80 bij (oa) feyenoord gezongen. ze hebben daar niets origineels.
Laat ik voorop stellen dat ik het dus niet voor de ponyclub ga opnemen aangezien ik een grafhekel aan die club heb.
Ik kan een boek schrijven over de Enschedeërs maar dat ga ik nu maar niet doen. Ik vind de hele club namaak. Heb overigens wel veel respect voor Vak-P.
Threads: 137
Je kunt zeiken wat je wilt Waf, maar wij komen lekker met al onze trommels en al ons kabaal naar Rotterdam.
Gelukkig deden wij gisteren de wedstrijd kantelen door ons continu kabaal en trommels!
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Vret Mien Gras Wrote:Je kunt zeiken wat je wilt Waf, maar wij komen lekker met al onze trommels en al ons kabaal naar Rotterdam.
Gelukkig deden wij gisteren de wedstrijd kantelen door ons continu kabaal en trommels!
wederom zeer irritant monotoon geroffel en blesse en koefo.....van begin tot het end de jostiband, dus geen enkel invloed op het wedstrijdverloop. het is een grof schandaal dat al die duitse kneuzen in de tempel mogen plaatsnemen, maar alles beter dan een ajakkessied uiteraard.
van harte feli met de verdiende finaleplaats, hoewel ik ook vind dat nak het verdiende, niet op basis van de wedstrijd maar omdat ze telkens zo verneukt worden bij loting.
waarom floten jullie cairo eigenlijk uit?
waf Wrote:van harte feli met de verdiende finaleplaats, hoewel ik ook vind dat nak het verdiende, niet op basis van de wedstrijd maar omdat ze telkens zo verneukt worden bij loting.
waarom floten jullie cairo eigenlijk uit?
Ik quote alleen dit maar even aangezien ik verder niet meer met jou in discussie ga over jouw mening en mijn mening!
Nac had het zeker verdiend gezien ze een goed toernooi achter de rug hebben en pech met de loting, beaam.
Cairo floten wij (VakP) niet uit, heb ik niks van meegekregen. Dat was de bobo zijde denk ik aangezien Cairo daar opereerde :wink:
Wij fluiten alleen Lulring uit aangezien hij een vieze matennaaier is.
Enkele quotes van derat.nl
Quote:'Op waarde geklopt, het is niet anders. Jammer dat we na rust niets meer met balbezit wensten te doen.
Maar godver, wat heeft Twente alles goed voor elkaar. Prima stadion, goede organisatie, goed publiek (als je door de Duitse trekjes heenkijkt, maar ieder zijn eigen manier van beleving) en een volwassen spelersgroep. Veel stijlvollere ereronde dan die rotterdammers vorig jaar, waar de helft van het elftal het nodig vond het uitvak nog even lekker uit te dagen.En dan te bedenken dat Twente er enkele jaren geleden zeker niet beter voorstond dan wij...'
'Twente was sterker en buiten dat heeft Twente dit seizoen het mooiste voetbal van de eredivisie laten zien. Noem het berusting, noem het wat je wilt, maar de voetbal supporter in mij heeft ook geklapt voor het vertoonde spel van Twente, hoewel het huilen me nader dan het lachen stond door de uitschakeling.'
'Ondanks de nederlaag was ik erg onder de indruk van Twente en de entourage in het stadium (inderdaad op die rottrommel na).
Beide tribunes achter de goal speelden perfect op elkaar in en vulden elkaar goed aan.
Met alle respect vind ik dit toch leuker dan het jennen van vakkie G naar de B Side toe door bewust niet te reageren.'
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
ja, hun haat jegens feyenoord is groot, dat blijkt maar weer. komt vast voort uit hun jaloezie voor de waardering van het legioen (terwijl ze zichzelf zo leuk vinden).
toch knap als je je kunt drukmaken over een ereronde van de thuisspelende spelersgroep.
k ben he er over eens dat het stadion prachtig is trouwens, maar dat had ik al eens gezegd. waarom heb je die opmerking over de trommel niet gearceerd? :razz:
Ik mag dan wel een Duitse boer zijn, maar ik ben niet geheel idioot :wink:
Maandagmorgen stressen achter de laptop Vret? 
Have fun in Rotterdam.
Toevallig een dag eerder ook naar Fantasy Island @ Het Hulsbeek? Zo ja, moet je het daar maar wat rustiger aan doen :waf:
Threads: 11
Hou er over op joh...de site zal wel de hele morgen plat liggen door de drukte.
Niet echt slim om het zo te doen denk ik.
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Balthazar Wrote:Hou er over op joh...de site zal wel de hele morgen plat liggen door de drukte.
Niet echt slim om het zo te doen denk ik.
Haha, jij bent al wel in de stress zie ik 
Kan het mij ook wel voorstellen, succes dan maar.
Zou het wel lullig vinden als er supporters teleurgesteld worden die elke uitwedstrijd er bij zijn geweest!
|