Threads: 312
Heerenveen ontloopt toch play-offs
SC Heerenveen hoeft na het einde van de reguliere competitie geen play-offs te spelen. Dat betekent dat de nummers zes tot en met negen zich kwalificeren voor de nacompetitie om een plaatsbewijs voor de Europa League.
Dat laat de KNVB vrijdag in een persbericht weten. Heerenveen is door het behalen van de bekerfinale zeker van deelname aan de Europa League, maar kon bij verlies tegen FC Twente een beter plaatsbewijs verdienen in de play-offs.
Trainer Trond Sollied betitelde dit als 'bullshit' en stroomde liever een kwalificatieronde eerder in dan tijdens de play-offs om een beter ticket te strijden. De UEFA stemde hier donderdagavond mee in.
Ook als Heerenveen nog vierde wordt, spelen de nummers zes tot en met negen om het laatste Europese ticket. Feyenoord, NAC Breda, FC Utrecht, Vitesse en NEC Nijmegen zijn nog in de race om de play-offs.
Threads: 67
Laatste seizoen van deze playoffs dus
He i’m back, koploper FTM 2018!
Threads: 35
Volgende week eerst uit tegen TOP :-" :-" :-"
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Threads: 76
Play-offs beginnen toch zaterdag
ZEIST - De play-offs voor deelname aan de Europa League beginnen toch zaterdag in plaats van donderdag. Dat heeft de KNVB maandag na overleg met FC Groningen, Feyenoord, NAC Breda en FC Utrecht, de vier deelnemers, besloten.
De voetbalbond besloot zondag de eerste wedstrijden in de play-offs van de Europa League twee dagen naar voren te halen, van zaterdag naar aanstaande donderdag. De KNVB besloot hiertoe omdat de datum van woensdag 3 juni voor een eventuele beslissende derde wedstrijd in de laatste ronde van de play-offs niet haalbaar is. Sommige spelers zijn wegens interlandverplichtingen vanaf begin juni niet meer beschikbaar voor hun club.
Tegen het plan van de bond bestond echter veel weerstand, zo bleek maandag. Clubs noemden het onder meer ondoenlijk qua veiligheid en kaartverkoop op zoââ¬â¢n korte termijn een wedstrijd te organiseren.
Wel is bepaald dat een eventuele beslissingswedstrijd in de tweede ronde van de play-offs voor de Europa League verplaatst kan worden van woensdag 3 naar dinsdag 2 juni.
Het nieuwe speelschema van de KNVB voor de play-offs voor de Europa League ziet er als volgt uit (klik hier voor een graphic over de play-offs):
16 mei: FC Utrecht - FC Groningen, NAC Breda - Feyenoord.
21 mei: FC Groningen - FC Utrecht, Feyenoord - NAC Breda.
Eventueel 24 mei beslissingsronde: FC Groningen - FC Utrecht, Feyenoord - NAC (hoogst geëindigde teams spelen thuis).
De tweede ronde ziet er als volgt uit:
28 mei: FC Utrecht - Feyenoord/NAC of Feyenoord/NAC - FC Groningen.
31 mei: Feyenoord/NAC - FC Utrecht of FC Groningen - Feyenoord/NAC.
Eventueel 3 juni mei beslissingronde: Feyenoord/NAC - FC Utrecht of FC Groningen - Feyenoord/NAC (hoogst geëindigde teams spelen thuis).
Wat een dikke chaos.
Gewoon dat ticket aan Groningen geven zonder te ballen. Nu moet je 4 duels play-offs +6 voorrondeduels = 10 duels spelen om in die Europa League te komen. En dat in de zomerstop.
De ploeg die dat gaat doen begint dus al dodelijk vermoeid aan het 1e competitieduels van komend seizoen en gaat een rampjaar tegemoet zo. :roll:
Threads: 21
Fuck de play-offs!
Niets is sterker dan dat ene woord...
Peter Wrote:Wat een dikke chaos.
Gewoon dat ticket aan Groningen geven zonder te ballen. Nu moet je 4 duels play-offs +6 voorrondeduels = 10 duels spelen om in die Europa League te komen. En dat in de zomerstop.
De ploeg die dat gaat doen begint dus al dodelijk vermoeid aan het 1e competitieduels van komend seizoen en gaat een rampjaar tegemoet zo. :roll:
misschien wel 6 duels playoffs.... :razz:
grun verdient het, maar dit is misschien nog wat interessant voor de kas van feyenoord. max 3 thuiswedstrijden nog. :razz:
Max 4x thuis dan toch? Beide playoff rondes zijn best of 3 meen ik.
En die eerste voorronde-potjes zijn veredelde oefenwedstrijden, of je die nu in de polder speelt of ik europa dat boeit niet.
Niets is sterker dan dat ene woord...
centre court Wrote:Max 4x thuis dan toch? Beide playoff rondes zijn best of 3 meen ik.
En die eerste voorronde-potjes zijn veredelde oefenwedstrijden, of je die nu in de polder speelt of ik europa dat boeit niet.
oh ja, maar ik ging ervan uit dat grun van utrecht wint.
die veredelde oefenwedstrijden kunnen je nog lelijk opbreken. remember barendrecht! :wink:
centre court Wrote:En die eerste voorronde-potjes zijn veredelde oefenwedstrijden, of je die nu in de polder speelt of ik europa dat boeit niet.
Nou je kunt beter 3x in de polder spelen dan 3x in Oost-Europa lijkt me. Lekker al dat gereis in je voorbereiding. :-k
Threads: 114
Peter Wrote:centre court Wrote:En die eerste voorronde-potjes zijn veredelde oefenwedstrijden, of je die nu in de polder speelt of ik europa dat boeit niet.
Nou je kunt beter 3x in de polder spelen dan 3x in Oost-Europa lijkt me. Lekker al dat gereis in je voorbereiding. :-k
Je kunt beter met 2-2 gelijkspelen met je basismateriaal tegen Slavia Sofia, dan met 1-16 winnen tegen het altijd lastige Apekutteveen met je halve B-team en dan de volgende dag met 0-28 winnen tegen Bloemkoolstronkerwolde, omdat dat dorp 79 jaar bestaat en dus dat er feest is en dat moet er een serieus voetbalteam uitgenodigd worden.....
Oh, my god, we bought Kenny!
Mukkus Wrote:Peter Wrote:centre court Wrote:En die eerste voorronde-potjes zijn veredelde oefenwedstrijden, of je die nu in de polder speelt of ik europa dat boeit niet.
Je kunt beter met 2-2 gelijkspelen met je basismateriaal tegen Slavia Sofia, dan met 1-16 winnen tegen het altijd lastige Apekutteveen met je halve B-team en dan de volgende dag met 0-28 winnen tegen Bloemkoolstronkerwolde, omdat dat dorp 79 jaar bestaat en dus dat er feest is en dat moet er een serieus voetbalteam uitgenodigd worden.....
Niet mee eens. Tenzij Slavia Sofia bij jou komt ballen. Een paar keer een reis richting Slavia Sofia in je voorbereiding is echt killing. Die snoepreisjes voor het grote geld naar China enzo in de voorbereiding zijn mi ook belachelijk (al is dat mss wel noodzakelijk voor NL-clubs omdat elk miljoentje telt).
Peter Wrote:Een paar keer een reis richting Slavia Sofia in je voorbereiding is echt killing.
Voor de europees voetballende clubs is het juist ideaal. Gedurende de competite kan het zo maar zijn dat je doordeweeks effe naar Zagreb, Moskou, Boekarest of Helsinki moet vliegen. Redelijk leerzaam om even dat gevoel te krijgen.
Hos hos hos, vanavond met de combi naar Oss \ /
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Mukkus Wrote:Peter Wrote:Een paar keer een reis richting Slavia Sofia in je voorbereiding is echt killing.
Voor de europees voetballende clubs is het juist ideaal. Gedurende de competite kan het zo maar zijn dat je doordeweeks effe naar Zagreb, Moskou, Boekarest of Helsinki moet vliegen. Redelijk leerzaam om even dat gevoel te krijgen.
Wat denk je van Slavia Sofia te leren?
Threads: 67
Peter Wrote:Mukkus Wrote:Peter Wrote:Een paar keer een reis richting Slavia Sofia in je voorbereiding is echt killing.
meer dan ôuitô in eindhoven iig.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Mukkus Wrote:Peter Wrote:Een paar keer een reis richting Slavia Sofia in je voorbereiding is echt killing. Gedurende de competite kan het zo maar zijn dat je doordeweeks effe naar Zagreb, Moskou, Boekarest of Helsinki moet vliegen.
of gewoon 3 van de 4 :cry:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Peter Wrote:Mukkus Wrote:Peter Wrote:Een paar keer een reis richting Slavia Sofia in je voorbereiding is echt killing.
Het reizen, andere omgeving, andere cultuur, ander klimaat, teamspirit, druk om te winnen (gelijkwaardige tegenstander, veel profvoetballers hebben een hekel om tegen die amateurclubs te spelen), niet dezelfde negatieve werkloze heikneuters die elke keer weer bij de training staan, ervaring voor jeugd- en B-spelers die mee zijn, ervaring in organisatie, etc.etc.
Gewoon een stuk voorbereiding voor de europees spelende ploegen. En voor de niet-europees spelende ploegen, om even uit de sleur te zijn. Spelers van NEC, Willem II, Sparta en Heracles hebben tijdens de voorbereiding wel effe goeneg van hetzelfde trainingsveld, de kutwedstrijden tegen jubilerende amateurploegen, gecombineerde regio teams met spelers uit de IVe onderbond van de KNVB. Ook die ploegen gaan naar Spanje om daar te oefenen tegen belgische of duitse teams. Hetzelfde doen ze in de winterstop en dat is niet alleen om het winterse weer hier te ontwijken.....
Dat reizen, andere omgeving, andere cultuur en ander klimaat zijn non-argumenten voor een voetbalclub natuurlijk. Teamspriit kun je in NL ook wel kweken. Voor de ervaring van jeugdspelers heb je jeugdtoernooien zat in Europa waar de jeugdteams heen kunnen. Druk om te winnen het enige goede argument, maar niet om daarheen te gaan. Laat Slavia Sofia dan lekker hierheen komen.
Verder is een trainingskamp van een week op 1 plek buiten Nederland, natuurlijk heel wat anders dan om de week ergens ander heen (en terug) moeten reizen. Als je nu 6 play-offs duels moet ballen 2/3 van de rest van de eredivisie al lekker vrij is en straks nog 6 voordat het seizoen begint terwijl de rest ook nog onbevangen oefenduels kan ballen (en conditie opbouwen enz.) ga je mi absoluut in de problemen komen. Blessures, vermoeidheid enz.enz. Enige voordeel van al die duels is dat je op voorhand al een smoesje hebt voor als t volgend seizoen kut loopt in de competitie.
Peter Wrote:Voor de ervaring van jeugdspelers heb je jeugdtoernooien zat in Europa waar de jeugdteams heen kunnen. Maar als jij als talent meemag met de A-selectie voor een oefenwedstrijd in het buitenland, is wel iets anders dan met je teamgenootjes een internationaal toernooi afwerken.
Ik weet van een aantal Heerenveenspelers (Heerenveen speelt elk jaar 2 oefenwedstrijden in het buitenland, waarbij ze maar 2/3 dagen onderweg zijn voor die wedstrijd), dat ze dat een verademing vinden. Gewoon om de sleur te doorbreken, even iets anders, even alleen met het team op pad. Niet weer hetzelfde gezeik van dezelfde kleedkamerbeheerder van dezelfde amateurclub van hetzelfde trainingsveld, waar ze elke maandag en elke vrijdag trainen, dat ze hun voetbalschoenen buiten 'goed' moeten afkloppen, omdat er anders modder in de kleedkamer komt te liggen.....
Dat gereis nemen ze wel op de koop toe. Daar hebben ze absoluut geen probleem mee. Daar zijn ze wel aan gewend. Of denk je dat Salcido het verschrikkelijk vind om doordeweeks naar Mexico te moeten vliegen om een wedstrijd met het nationale team te spelen. Of Mendez? Of Isaksson? Of Dzudzsak? Dat hoort bij hun werk. Zoals ik 20km naar mijn werk rijden, moeten zij de halve wereld maandelijks rondvliegen.
En teamspirit kun je in Nederland kweken? Waarom gaat dan 90% van de betaald voetbalclubs in de zomer en/of in de winter naar het buitenland om daar een trainingskamp te beleggen? Om het weer? Lekkere voorbereiding: trainen bij 23 graden in turkije en bij terugkomst in nederland speel je een week later bij 3 graden een competitiewedstrijd. Lekker omgaan met de omstandigheden.
Maar laat maar, de hond van de buren ligt instemmend te knikken, die heeft het al door.
Mukkus Wrote:Maar laat maar, de hond van de buren ligt instemmend te knikken, die heeft het al door.
Ja Mukkie ik heb der natuurlijk weer gewoon totaal geen verstand van, vandaar ook mn prijsje van â⬠1.003 + â⬠140 uit de GG-subleague en een Fotocamera met toebehoren. =D>
Dat 'kleineren' onderling altijd als mensen een discussie niet kunnen 'winnen'. #-o
Mukkus Wrote:Maar als jij als talent meemag met de A-selectie voor een oefenwedstrijd in het buitenland, is wel iets anders dan met je teamgenootjes een internationaal toernooi afwerken.
Nou jottem, echt heel leerzaam als je mag kijken hoe 2 ongeinspireerde teams (omdat er nog niks op het spel staat) tegen elkaar ballen. En mss mag je zelfs nog wel een kwartiertje meedoen! Jeuj!
Verder geldt hier weer: laat die goeie Europese tegenstander dan lekker naar jou komen, zie niet waarom t persé ver weg moet zijn.
Mukkus Wrote:Ik weet van een aantal Heerenveenspelers (Heerenveen speelt elk jaar 2 oefenwedstrijden in het buitenland, waarbij ze maar 2/3 dagen onderweg zijn voor die wedstrijd), dat ze dat een verademing vinden. Gewoon om de sleur te doorbreken, even iets anders, even alleen met het team op pad. Niet weer hetzelfde gezeik van dezelfde kleedkamerbeheerder van dezelfde amateurclub van hetzelfde trainingsveld, waar ze elke maandag en elke vrijdag trainen, dat ze hun voetbalschoenen buiten 'goed' moeten afkloppen, omdat er anders modder in de kleedkamer komt te liggen.....
Dus als Heerenveen het doet is het goed? Eerst een paar keer kampioen worden, dan ga ik aannemen dat hun werkwijze echt werkt. Dat die spelers liever een paar dagen bij hun gezin weg zijn is geen argument.
En je blijft maar gaan over die amateurs. Even voor jou begrip: elke club, ook Heerenveen, begint daarmee. Naast de binding met je fans, juist omdat je geen tegenstand krijgt. 's Ochtends lekker (conditie) training en 's avonds een potje zonder tegenstand zodat je elkaar als nieuwe selectie kunt leren aanvoelen.
Mukkus Wrote:Dat gereis nemen ze wel op de koop toe. Daar hebben ze absoluut geen probleem mee. Daar zijn ze wel aan gewend. Of denk je dat Salcido het verschrikkelijk vind om doordeweeks naar Mexico te moeten vliegen om een wedstrijd met het nationale team te spelen. Of Mendez? Of Isaksson? Of Dzudzsak? Dat hoort bij hun werk. Zoals ik 20km naar mijn werk rijden, moeten zij de halve wereld maandelijks rondvliegen.
Ah t enige wat nog aan je domme post ontbrak. Alles op PSV betrekken omdat ik daar fan van ben. Of de spelers het erg vinden om te reizen boeit niet, het is duidelijk van (negatieve) invloed op hun prestaties. Daarom worden er ook steeds 2 interland in 1 week gespeeld. Anders moet iedereen om de week gaan reizen en blijft van het niveau helemaal niks over.
Mukkus Wrote:En teamspirit kun je in Nederland kweken? Waarom gaat dan 90% van de betaald voetbalclubs in de zomer en/of in de winter naar het buitenland om daar een trainingskamp te beleggen? Om het weer? Lekkere voorbereiding: trainen bij 23 graden in turkije en bij terugkomst in nederland speel je een week later bij 3 graden een competitiewedstrijd. Lekker omgaan met de omstandigheden.
Ze gaan niet om het weer in de zin van 'lekker in de zon zitten' nee. Ze gaan om het weer in de zin van 'in NL is fatsoenlijk trainen gewoon onmogelijk'. Alle trainingsvelden zijn bevroren (en kapotgetrapt) en kunstgras is niet ideaal. Dus moet je naar een plek waar ze fatsoenlijke accomodaties en velden hebben liggen. Spanje bijvoorbeeld. Verder is de enige ploeg die deze winterstop wilde thuisblijven kampioen geworden. :razz:
Mukkus Wrote:Maar laat maar, de hond van de buren ligt instemmend te knikken, die heeft het al door.
En die hebben we al gehad omdat ik met het domste deel van je post wilde beginnen. Fijn dat je blijkbaar op hetzelfde niveau als de hond van de buren zit. :-s
Dat zeg ik. Je snapt nog steeds niet de inhoud van mijn betoog. Dus laat maar. Brabant ligt daarvoor iets te dicht bij België.
Daar komt nog bij dat jij er dingen bij betrekt, die ik niet gezegd heb. Ik heb bijvoorbeeld nergens gezegd dat als Heerenveen het doet, dat het goed is.
En gefeliciteerd met je geld en je camera, 'waar heb je aan meegedaan dan? Voorbereidingsmanager? Ik zeg ook nergens dat je er geen verstand van hebt, ook dat bedenk je er zelf bij.
Op deze manier kun je niet eens een discussie voeren, als jij je eigen foute conclusies en onwaarheden erbij betrekt. En dat wordt Mukkus cynisch, jah.
Of ik snap jou betoog wel, maar jij mijn reaktie niet omdat je daar het intellect voor mist.
Laten we dan maar hopen dat Heerenveen in de voorbereiding elke week een reisje naar een Oost-Europees oord gaat maken en dat PSV het bij 1 plek houdt. Kan het daar niet aan gelegen hebben en zien we wel weer wie komend seizoen het best presteert. En in de eerste weken van competitiemanager volgend seizoen laat ik nac met al die ouwe lullen lekker thuis als die deze maanden via 12 duels europees voetbal halen terwijl de tegenstanders zich in alle rust hebben kunnen voorbereiden en er conditioneel top voorstaan, terwijl jij ze zult opstellen omdat ze zo lekker op niveau hebben gespeeld in de voorbereiding. Dus ook de voorbereiding telt voor competitiemanager ja! Discussie gesloten.
Bokkie heeft het aardig naar zijn zin in Oss....
\ / \ / \ / \ / \ /
Dordtenaren, Dordtenaren, Dordtenaren
Oleee oleeeeeeee
0-2 beetje geflatteerd, maar dat maakt de vreugde er niet minder om
\ / \ / \ /
Threads: 53
Dordt gaat het Roda nog knap lastig maken..
Laat Dordrecht maar lekker promoveren, waarschijnlijk gunstig voor Heracles.
De Graafschap gaat het ook nog wel lastig krijgen denk ik, als ze RKC tegen komen moet ik het nog zien of ze het wel redden.
Zie ze natuurlijk graag promoveren.
Maar denk niet dat ze het moeten willen.
Stadion is ruk( wel plannen voor een nieuw stadion), de groep heeft bijna alleen maar aflopende contracten.
laat ze zich eerst maar een beetje tot stabiele topper in de J-League ontwikkelen
Threads: 10
Feli.
Mieter eerst Roda er nu maar uit en maak dan vrij baan voor een echte club
Mijn gras is groener
|