The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Giro 2009
#91
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.sportweek.nl/Giro-d-Italia.asp">http://www.sportweek.nl/Giro-d-Italia.asp</a><!-- m -->

uitstekende site, top bijgewerkt =P~
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#92
35.8 gemiddelsd. Behoorlijk zwaar parcours dus.
Reply
#93
Menchov gaat super van start =D>
Reply
#94
en nog steeds.. Hij gaat gewoon richting het roze als hij zo door gaat. Hij gaat rogers pakken...
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#95
brajkovic is een held, eindelijk punten !!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#96
netjes menchov! Zeer netjes!

Van de top 6, 5man met sportpools..
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#97
vandaag gaat de beslissing vallen.. Smile!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#98
Mooie etappe vandaag maar na vandaag nog 2 aankomsten bergop en een tijdrit van 17km.
Reply
#99
4m25s voor op het peloton naar 36km gereden en 200km te gaan

koplopers - 20 renners
27 Popovych (Oek, AST) +9:00
101 Cunego (Ita, LAM) +9:43
153 Scarponi (Ita, SDA) +29:00
122 Bosisio (Ita, LPR) +30:06
142 Ardila (Col, RAB) +55:38
88 Wiggins (Eng, GRM) +56:05
202 Voigt (Dui, SAX) +1:01:12
132 Cataldo (Ita, QST) +1:09:27
33 Bellotti (Ita, BAR) +1:19:05
52 Jeannesson (Fra, GCE) +1:20:48
157 De Bonis (Ita, SDA) +1:23:26
113 Carlström (Fin, LIQ) +1:30:40
81 Danielson (VS, GRM) +1:34:02
47 Sprick (Fra, BBO) +1:35:42
55 D. López (Spa, GCE) +1:45:24
74 Gómez Gómez (Spa, FUJ) +1:49:06
149 Tjallingii (Ned, RAB) +1:57:06
16 Dion (Fra, ALM) +2:00:18
182 Broett (Rus, KAT) +2:04:45
216 D. Fernández (Spa, XGZ) +2:34:55
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Danielson! Notworthy
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
Ardila en Tjallingi...Ijzersterk =D>
Reply
half vier thuisSmile.. Kan ik de laatste twee uur koers meepakkenSmile..

Het wordt vuurwerk op de laatste klim. Ik voorspel: Demarage Basso. Lokvist, Luca, Menchov, Arroyo en Leipie volgen. Vervolgens aanval Luca, alleen Menchov kan volgen.. menchov wint!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Soler afgestapt.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
=D> Denis =D>
Reply
Geweldige rit!! Sastre die zijn kandidatuur voor het podium weer laat gelden na een tot nu toe vrij onzichtbare rol, Menchov die niet mee lijkt te kunnen na de demarrage van Sastre (en later Basso) maar gewoon alles controleert en zelfs nog uitloopt op Di Luca (wanneer zal die eens worden gepakt voor doping?) Leipie is gezien en ik denk dat Menchov vandaag de Giro heeft gewonnen.

Ontdekking van de Giro tot nu toe: Francesco Masciarelli
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Mooi dat je dat zegt over die ontdekking van de giro:
Hij is mijn secret wapon met sportpools Hakkuh .. Heerlijke talentje!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
morgen een rit van maar 83 kilometer, maar wat een klim op de einde. 25km lang en heel stijl Hakkuh
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
14:50 is de start..
Ik tip Francesco Masciarelli in de top 5..
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Dacht dat het een tijdrit was ivm het aantal kilometers van slechts 83.

Wel leuk zo'n korte, maar zware rit, met die grote klim als slot.

Vandaag zullen mannen als Sastre en Di Luca weer proberen het roze onder vuur te nemen, al hebben de Rabo's nu wel het voordeel dat men als ploeg aan die klim kan beginnen.

Morgen vrij vlak, met een grote hobbel aan het begin en vrijdag de rit naar Vesuvius. Sastre heeft al aangegeven dat eht daar in principe moet gebeuren, daar de rit van vandaag te kort is en met slechts 1 grote klim, wat volgens hem niet voldoende zal zijn om Menchov zo te kraken dat hij de volledige achterstand in gaat lopen. Tja, en Di Luca, als ie aan de tour mee gaat doe wordt ie betrapt, alla Ricco. Die Italianen hebben het geluk dat bij de Giro al jaren matige controles zijn, waardoor de winnaars altijd pas in of na de tour gepakt worden, door de strenge controles in de tour.
Reply
Zou wat zijn om nog zo'n lange tijdrit voor de kiezen te krijgen :Big Grin !!

Ik denk vandaag vol komt te staan van aanvallen. Iedereen zal proberen Menchov aan te vallen, maar hij gaat alleen reageren op Di Luca en eventueel Basso. Ik vind overigens dat Basso niet zo stoer moet doen, want ik was er van overtuigd dat Menchov zich inhield en Basso makkelijk had kunnen volgen, eergisteren!

Vrijdag in de rit naar Vesuvius zal Menchov korte metten maken met iedereen!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Quote:Lance Armstrong staat na zestien etappes in de Giro d’Italia op de twaalfde plaats in het klassement. Johan Bruyneel, ploegleider van Astana, zei tegen Sporza: ‘Dat is precies waarop ik gehoopt had, maar hij zou in principe vijfde kunnen staan.’

Bruyneel vertelde op de rustdag: ‘Ik had geen ongelooflijk eindresultaat in gedachten voor Lance. Ik had niet zeker niet gedacht dat hij dag na dag mee zou doen met de favorieten. Ik hoopte alleen dat hij in de slotweek naar de grote mannen zou toegroeien en dat is nu aan het gebeuren. Als Lance voor zichzelf zou rijden en geen ploegmakkers zou helpen, zou hij nu vijfde, zesde of zevende zijn.’

:-k
Reply
Precies, die spaart zich min of meer voor de tour, terwijl de top 5 nu alles geeft voor een podiumprijs of het roze.

In de tour slaat Lance gewoon weer toe vrees ik. Wel knap, al hoop ik dat ie er gewoon afgepeerd wordt.

Als ie wint dan is dat wel een hele grote tik voor de toppers van de laatste 2-3 jaar.

Wie is er eigelijk kopman in de Tourploeg bij die Kazachen, Lance of Contador?

Wellicht gewoon degene die na 1 week er het beste voorstaat. Wel handig, Leipheimer, Contador en Armstrong in een ploeg, die kunnen maarzo alle drie in de top 10 eindigen. Al heb je ook Sastre nog, Evans, Kloden, Menchov, Basso, de gebroeders Schleck en wellicht een paar Spanjaarden uit de ploeg van Valverde of Euskatel.
Reply
Contador wordt sowieso de onbetwiste kopman in de tour. Lance heeft natuurlijk niet meer het explosieve, dat was eergister goed te zien. Toen sloot hij net aan bij het groepje Basso en co, maar toen Di Luca demarreerde lag hij er meteen af. Ik denk wel dat Lance inderdaad top 10 moet kunnen rijden, ook in de tour. Het is al knap dat hij, ondanks de lelijke blessure die hij voor de Giro opliep, hier al zo goed rijdt.
Reply
Das waar ja en ik denk dat hij nog altijd ook de tijdrit kwaliteit heeft als het er op aan komt, goede alrounder dus.

Zie erg uit naar de tour, veel toppers en kanshebbers. Wel zonde van Valverde, al was dat in mijn ogen geen kanshebber geweest....
Reply
dan moet hij maar niet snoepen van de verboden vruchten. Ik zou hem liever helemaal niet meer terugzien.

Doping = [baby]
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Tjah, wat mij betreft mogen ze ook alle dopingzondaars, indien unaniem bewezen door de wereld wielerbond, ook direct voor het leven schorsen. In dit geval is het alleen in Italië, wat ik gewoon belachelijk vind. Of overal, of nergens is mijn mening. Een onafhankelijk dopingtribunaal zou hier gewoon het laatste woord in moeten hebben, hetzelfde geldt voor Rasmussen, nooit gepakt, wel geschorst.

Om over het verhaal Boonen nog maar te zwijgen.
Reply
Tijdens de zeventiende etappe van de Giro is er een extreem korte rit voor een grote ronde. De rit van Chieti naar Blockhaus is echter maar 83 kilometer lang. Het opvallende is wel dat er wel een loodzware klim op het programma staat, dus dit is zeker geen rit voor de kleintjes. De 'groten' zullen moeten opstaan.

Chieti is de volgende plaats die ook al meedeed in de allereerste editie van de Giro d'Italia in 1909. Toen kwam de tweede etappe vanuit Bologna aan in de plaats in de Abruzzen, gewonnen door Giovanni Cuniolo. Daarna kwamen nog diverse toprenners als eerste aan in Chieti, zoals Alfredo Bina en Rik van Looy.




Parcours rit 17
Op Blockhaus werd ook al eerder aangekomen. In 2006 was het Ivan Basso, nu vijfde in het klassement, die er won en ook zijn roze leiderstrui veroverde. Het kleinood werd door de Italiaan niet meer weggeven. In 1967 was ook hier de eerste etappeoverwinning van Eddy Merckx in de Ronde van Italië. Ook José Manuel Fuente en Moreno Argentin wonnen al eens op Blockhaus.

Parcours



Hoogteverschillen rit 17
Over het parcours van deze rit is voorafgaande aan de Giro al veel te doen geweest. Blockhaus zou namelijk eerst als Cimo Coppi (hoogste punt van de ronde) fungeren, maar door de aardbeving in de Abruzzen, de regio waar gereden wordt, is de top verlegt naar een lager punt bij Hotel Mamma Rosa, waar ook Basso en Merckx wonnen. De organisatie wilde de regio sparen en niet met extra kosten opzadelen om de beklimming sneeuwvrij te krijgen op grote hoogte.




Blockhaus
De eerste dertig kilometer van de etappe zijn helemaal vlak als er naar de kust bij Pescara gereden wordt. De kustlijn wordt even gevolgd, maar wordt na Francavilla al Mara weer verlaten. Dan komen er schommelingen in hoogtes, al valt dat bij Miglianico en Villamagna nog wel mee.

Na de tussensprint in Fara Filiorum Petri gaat het langzaam maar zeker vals plat omhoog, met nog een kleine afdaling voor Pretoro. Daar is de echte klim naar Blockhaus echter al begonnen. De achttien kilometer lange klim (oorspronkelijk 23,5 km) is nog steeds lastig met een gemiddelde van 6,9 procent. Het maximum ligt vrij vroeg en is 13 procent steil.




Menchov en Di Luca
Favorieten
Het klassement heeft inmiddels vorm gekregen, zeker na de koninginnerit naar Monte Petrano afgelopen maandag. Er lijken bergop momenteel vier sterke mannen te zijn, maar een rit met één berg erin is toch al een stuk anders dan een rit met zes bergen erin.

Denis Menchov is dankzij zijn topvorm vandaag ook weer favoriet om een derde ritzege te schenken aan zijn ploeg Rabobank. Al is er nog genoeg concurrentie van Danilo Di Luca en Carlos Sastre, die beiden ook de hoop nog niet hebben opgegeven om het roze tot in Rome te brengen.




Ivan Basso drie jaar geleden
De vierde man is Ivan Basso, de renner van Liquigas laat zijn ploeg onderweg hard werken en wordt ook gedurende de Giro steeds beter. De Italiaan is echter nog niet definitief weg kunnen rijden bij zijn grote concurrenten. Kan hij dit wel op de plaats waar hij al eens won. Tevens heeft hij Franco Pellizotti in de ploeg, die met één berg te rijden vaak sterk voor de dag komt.

Twee andere ploegen met favorieten erin voor vandaag zijn Aqua & Sapone en Astana. De Italiaanse formatie heeft de drager van de groene trui, Stefano Garzelli, en de verrassende jongeling Francesco Masciarelli. De Kazachstaanse ploeg heeft Levi Leipheimer, die echter zijn krachten een beetje kwijt is. Bij de ploeg rijdt echter ook Lance Armstrong, die hoe langer hij rijdt, hoe beter hij wordt. De Texaan heeft ook zijn zinnen gezet op een ritzege in Italië, kan dat naar Blockhaus.

Verder zijn er nog een pak outsiders voor de dagzege met bijvoorbeeld David Arroyo, Tadej Valjavec, Michael Rogers en misschien wel een Belg met Kevin Seeldraeyers, Serge Pauwels of Francis de Greef.

Favorieten volgens Wielerupdate.nl
**** Denis Menchov
*** Carlos Sastre, Danilo Di Luca
** Ivan Basso, Stefano Garzelli, Franco Pellizotti
* Francesco Masciarelli, Lance Armstrong, David Arroyo, Tadej Valjavec
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Heb je nou Masciarelli zelf bij de favorieten gezet ontzettende oppurtunist? :lol:
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
Zekerzz niet! Hij staat ook vermeld in de tekst als teamgenoot van Garzelli. De verrassende jongeling Hakkuh

Sportpools stand gezien :wink:
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
ik vraag me serieus af of die commentatoren altijd zo hun ogen in de kop hebben zitten. Je kon toch duidelijk zien dat menchov misschakelde ipv het niet aankon....
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply


Forum Jump: