The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval

Nederlanders op de tour
Tweede set naar Dolgopolov, 7-6 (8)
Reply
En ook de partij naar Dolgopolov uiteindelijk.
Reply
wat jammer dit. Kut dolgopolov.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Dit is zeker jammer, maar daar kan Dolgopolov als koning zijnde natuurlijk weinig aan doen.
Reply
Bakker zelfs mp gehad
Reply
Yep, in de tb tweede set, maar volgens mij niet op service.
Reply
Prachtig stukje van Boy Westerhof. :lol:
Niet letten op het taalgebruik :8:

Rusland
08-03-2009

Ik heb maar eens besloten om een verhaal te schrijven over een willekeurige week van mijn bestaan als tennisser. Dit ook zodat mensen in mijn nabije omgeving een betere indruk kunnen krijgen hoe het bestaan eruit ziet. Afgelopen week was ik in Rusland , Saransk.

Maandagochtend rond 9 uur werd ik naar het vliegveld gebracht door mijn vriendin waar ik vaak bij slaap zo dan niet bij woon, in Amsterdam. Het is een kwartiertje rijden naar het vliegveld vanaf haar huis. Eenmaal op het vliegveld aangekomen moest ik mijn paspoort met daarin mijn Russische visum erin nog ophalen ergens bij een afhaaldesk. Om zo’n visum te krijgen gaat er nog redelijk wat werk vooraf. Een invitatie heb je nodig, polis van je verzekering, pasfoto’s en een aantal papieren moeten worden ingevuld en hiermee ga je naar de ambassade in Den Haag. Het duur ongeveer een weekje en dan kun je het paspoort ophalen met daarin het visum. Ik kon mijn visum niet ophalen aangezien ik nog in Duitsland was op toernooi dus had het paspoort naar Schiphol laten brengen per koerier. Toen ik op Schiphol mijn paspoort in handen had ben ik gaan inchecken bij Lufthansa. Dat ging allemaal vlotjes.

Mijn tennistas met daarin mijn tennisrackets ,schoenen en andere belangrijke dingen had ik mee aan boord genomen voor het geval er iets mis zou gaan met de bagage. Nog even afscheid genomen van mijn vriendin bij de paspoortcontrole en door naar de gate.

Vaak als ik een lange vlucht heb koop ik nog even een tijdschrift of een tv-serie op dvd voor in het hotel.

Eerst zou ik vliegen van Amsterdam naar Frankfurt om vervolgens naar Moskou door te vliegen. Op Frankfurt had ik maar 50 minuten om over te stappen dus moest redelijk opschieten. Gelukkig haalde ik het en zat ik dus op de vlucht naar Moskou. Eenmaal in Moskou werden we eerst gecontroleerd op ‘The Swine Flue’. Ik had haast omdat ik nog een binnenlandse vlucht moest halen op het vliegveld van Domodedovo in Moskou.

Voordat ik vertrok uit Frankfurt had ik contact gehad met een Spanjaard waar ik van wist dat hij ook zou vliegen zodat we samen vanuit daar naar Saransk konden gaan. Bij aankomst zag ik hem staan voorin de rij bij de paspoortcontrole, dus even voordringen zodat ik er zeker van zou zijn dat ik die vlucht nog zou halen aangezien het altijd een dikke chaos is bij de paspoortcontrole in Moskou. Eenmaal binnen zo snel mogelijk zoeken voor een ticket van Moskou naar Saransk. Ik wist dat er een vlucht rond 21.00 was. Weinig mensen spreken Engels in Rusland dus het is nog best lastig om uit te zoeken waar je zo’n ticket kunt kopen. Lezen gaat al helemaal niet aangezien alles in het Russisch geschreven staat. Dat is net zo’n beetje Chinees. Maar het lukte ons om een ticket te krijgen met een of andere vage Russische maatschappij. Het kostte 5000 roebels,ongeveer 120 euro, duurder dan de trein die 11 uur duurt maar wel sneller en makkelijker. Niet alle tennissers gingen met het vliegtuig aangezien de binnenlandse vluchten in Rusland bekend staan als gevaarlijk. Maar ik maak me daar niet zo druk om.

Het vliegtuig was erg klein en krakkemikkig maar we kwamen na 2 uur vliegen aan in Saransk, een stadje 700 km van Moskou vandaan. We werden opgewacht door een aantal mensen van het toernooi en zijn toen met een taxi naar het hotel gegaan. Ik heb me daar ingecheckt en heb toen buiten nog even wat gedronken op een terrasje samen met Antal die daar al een aantal dagen eerder was aangekomen i.v.m de kwalificatie. Het was erg lekker en warm weer nog zo laat op de avond. Wel even genieten ipv de regen in Nederland.

Het slapen in de hotelkamer ging me niet erg gemakkelijk af, erg warm en veel muggen. Ik sliep samen met Antal op een kamer aangezien we geen hospitality hadden en het dus voordeliger was om een kamer te delen.

De volgende dag heb ik 2 keer kort getraind en moest even wennen aan de warmte. Het ging best lekker en ik zou de volgende dag moeten spelen tegen Kedryuk uit Kazachstan.

We aten vaak in een sushibar die pas net geopend was, dat beviel prima. In de avond nog even een paar dvd’tjes kijken en dan proberen te slapen.

De volgende morgen vroeg op aangezien ik de 1e ronde moest spelen en later in de middag ook nog moest dubbelen. Ik speelde lekker en het werd 75 62. Na de wedstrijd snel douchen en op zoek naar wat te eten. Op de club is het eten erg slecht. Er zijn wat worstenbroodjes verkrijgbaar en wat andere smerige broodjes die de hele dag in de warme zon liggen. We wisten dat er in een park op 10 minuten loopafstand een soort van pannenkoekenrestaurant was en dus gingen we daar maar wat eten. Daarna aan de slag in de dubbel en we speelden goed en wisten makkelijk te winnen. Na de wedstrijd terug naar het hotel met een taxi, kostte ongeveer 2 euro per keer.

‘Avonds ging we weer eten in de sushibar. Nog even wat relaxen in wat parkjes rondom het hotel en een beetje kletsen met wat mensen.

Ik sliep weer mal slecht, het was 5 uur voordat ik pas sliep. De volgende ochtend ging de wekker weer om 8 uur aangezien ik om 11 uur moest spelen. Het ontbijt bestond uit wat rijst, spaghetti en wat brood met beleg en wat Russisch voedsel. Op zich redelijk te doen. Zelf had ik ook nog wat eten mee genomen wat ik tussendoor goed kon gebruiken. Voor de wedstrijd wat ingetraind voor zover dat mogelijk was aangezien het erg hard had geregend. Ik had een zware pot voor de boeg aangezien Marchenko vorige week nog de finale wist te bereiken in de Challenger in Penza. Hij staat ongeveer ronde de 200e plek.

Toen we eenmaal aan de wedstrijd waren begonnen konden we er gelijk weer af, de baan was te glad. 30 minuten daarna begonnen we weer. Nog steeds was het erg glad en ik gleed meerdere malen uit. Ik werd de 1e game gebroken en hij liep uit naar 2-4 met wat gelukjes aan zijn kant. Op deze stand werd besloten dat we gingen stoppen om op een andere baan te wachten aangezien deze baan te gevaarlijk was. Na 30 minuten begonnen we weer op een andere baan en ik begon matig. De 1e set werd snel 2-6. Ik speelde niet zo lekker als de dag ervoor terwijl dat tegen hem juist wel nodig was. Hier baalde ik van. In de 2e set kon hij op de stand 62 54 uitserveren en had meerdere matchpoints. Deze wist ik weg te werken en het kwam aan op een tiebreak. Hierin speelde ik matig en verloor daarmee de wedstrijd.

Later op de dag gingen we dubbelen voor een plek in de halve finale. We speelden lekker en wonnen in 2 sets.

Op vrijdag was de halve finale dubbel gepland die we niet mochten winnen aangezien ik op zondag in Duitsland de Bundesliga moest spelen. Met competities verdien ik namelijk geld waarmee ik weer de toernooien kan bekostigen. Dus helaas een noodzaak.

Vrijdag werden we wakker na een gezellig avondje te hebben gehad ergens in een club/bar. Die dag regende het de hele dag en er was sprake van dat er niet eens gespeeld zou worden. In het begin van de avond/einde van de middag stopte het met regen en al snel werd er gespeeld. De dubbel kon niet meer buiten worden gespeeld aangezien het al donker was. Ik maakte me al zorgen aangezien we de nachttrein moesten halen. Iets voor 22.00 uur konden we gelukkig nog de baan op en in korte tijd waren we er ook al weer af. Snel een taxi regelen zodat we de nachttrein naar Moskou nog konden pakken 30 km verderop. In de middag hadden we onze bagage al meegenomen naar de club. Eenmaal op het treinstation aangekomen snel een ticket kopen samen met onze ‘translater’ (studenten die op de universiteit zitten en talen leren)die je gedurende de hele week helpt met allerlei dingen zo ook het kopen van een treinticket. Het treinticket kostte 2100 roebels, ongeveer 50 euro. Snel nog wat broodjes kopen aangezien we vanaf het ontbijt niet meer gegeten hadden en in de trein ook niets te koop is. De treinrit duurde ongeveer 10 uur. In de trein hadden we een cabine samen met nog 2 andere Russen. In de trein kregen we geen zitplaats maar er waren 4 kleine bedjes. Dus een beetje proberen te slapen in dat kleine stinkhokje. Eenmaal aangekomen in Moskou gingen we op zoek naar een taxi die ons zou brengen naar het vliegveld. De taxi’s vroegen veels te veel en uiteindelijk was er een man die ons wou brengen voor 30 euro. De rit duurde ruim een uur naar het vliegveld.

Daar aangekomen wat eten en drinken om vervolgens later op de dag in te checken. Ik had mazzel want ik had het laatste plekje in het vliegtuig. Ik zou van Moskou naar Muchen vliegen en dan door naar Amsterdam. Antal bleef in Moskou want hij ging nog een future toernooi spelen daar. In het vliegtuig moesten we anderhalf uur wachten want het onweerde. Hierdoor miste ik mijn vlucht in Munchen. Hier baalde ik van, ik was al moe en het was nog maar de vraag of ik op tijd zou komen morgenvroeg in Mulheim waar ik competitie speel. Gelukkig ging er nog een vlucht rond 22.00 uur naar Dusseldorf wat vlakbij Mulheim is. Uiteindelijk kwam ik iets voor middernacht aan maar mijn bagage niet. Dat kon er ook nog wel bij. Allerlei papieren invullen om daarna op zoek te gaan naar een hotel in de buurt van het vliegveld. Gelukkig had ik mijn tennistas mee aan boord genomen dus ik kon sowieso wel spelen de volgende dag. Nog wat uurtjes slapen in mijn stinkkleding die ik al 2 dagen aanhad, waar ik zelfs in gedubbeld had want er was geen tijd om te douchen. De volgende morgen weer vroeg op want ik werd opgehaald rond 8 uur door mijn teamgenoten bij het hotel.

Het zou weer een lange dag worden met een singel en een dubbel. Ik heb die dag overleefd maar goed spelen lukte uiteraard niet meer. Ik was kapot maar heb een fijne en gezellige week gehad in Rusland. Erg veel mooie vrouwen gezien(specialiteit van Rusland) en een 2e ronde in de singel en halve finale in de dubbel. Zelfs nog even een competitiedagje mee kunnen pikken op zondag.

Aanstaande 2 weken speel ik nog 3 maal competitie om daarna weer toernooien te spelen. Ik hoop dat deze 2 weken snel gaan zodat ik zo snel mogelijk weer lekker toernooien kan spelen.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
Ik was bij dat stukje over tickets idd de draad een beetje kwijt, maar buiten dat is het wel een leuk verhaaltje. Geeft wel aan dat je mentaal redelijk hard moet zijn om met de omstandigheden om te kunnen gaan en je je helemaal op het tennis kunt richten. Westerhof ziet het allemaal meer als een avontuur denk ik, hij is al wat ouder en heeft vast niet meer de illusie (met alle respect) dat hij het ver gaat schoppen in het internationale tennis. Dan is het gewoon cool dat je dit soort dingen meemaakt.
Reply
DAt merk je ook al aan het stukje...
"De tb speelde ik matig en verloor." Is eigenlijk het enige wat hij zegt over zijn verlies, waarvoor hij in feiten is gekomen. De reis en dergelijke zijn interessanter.
Lekker ook dat hij voor de competitie terug moet terwijl hij het dubbelspel kan winnen.
Reply
Onzin jongens wat jullie schrijven over het avontuur. Hij schrijft normaal alleen maar over zijn wedstrijden - op een infantiele manier weliswaar- maar dit soort stukjes schrijft hij niet zo vaak. Wat Kooltje zegt is pure interpretatie. Westerhof is wel een levensgenieter, maar is bloedje serieus hoor als het op tennis aankomt.

@ Overdune; Westerhof is 23, Haase 22 bijvoorbeeld. Zo oud is hij niet. Denk dat Westerhof best de illusie heeft om verder te komen. Heeft rond of net onder de 300 gestaan en dat is zo'n positie van doordrukken of blijven hangen/afhaken. Technisch kan Westerhof het wel aan, mentaal zit er nog rek in. Hij wil echt wel.

Het stukje toont wat mij betreft wel aan dat het leven als simpele tennisspeler niet altijd over rozen gaat, zeker financieel gezien niet. Sponsors staan niet in de rij momenteel. Materiaal krijgt hij nog wel gesponsord, maar dat is het ook. Antal heeft de mazzel dat hij een vader heeft met veel geld, Boy moet er allerlei competities voor spelen om zijn internationale tennis te bekostigen. Dat betekent dat je je in allerlei bochten moet wringen om overal op tijd te zijn en dat gaat ten koste van je prestaties imo. Het tennist allemaal zo'n stuk lekkerder als je weet dat je je over geld, accomodatie en faciliteiten niet druk hoeft te maken. Betere ranking betekent betere toernooien waar de hospitalty geregeld is. Daar vechten die jongens voor.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
ja als je dit zo leest ben je stiekem toch wel een beetje blij dat je net niet genoeg talent had. Ik zou dat echt niet kunnen namelijk, 10 uur in een stinktrein zitten om vervolgens nog eens hetzelfde aantal uur bijna in een vliegtuig door te brengen. Constant uitzoeken hoe je nu weer moet reizen, dat eindelijk uitgezocht hebben mis je je fokking vliegtuig waardoor je weer dat hele traject door moet. Natuurlijk zie je ook wel gebieden en plaatsen die je nooit zou hebben gezien maar goed weet niet of dat t allemaal waard is.

Ben opeens weer heel blij met mn kantoorbaantje Wink
Reply
Sluiter wint zojuist zijn 1e ronde in Vigo van Flock =D>
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
En Sijsling wint van Mamiit in Binghamton!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Sluiter in 2e ronde out tegen RRH 3-6 4-6
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
En de Bakker wint ook zijn 2e ronde, hij is on fire!
Reply
Ja precies, kan je nagaan hoe goed Dolgopolov is :8:

Maar de Bakker wint van Santos-Gonzalez? Dat is zeker knap, die is hard onderweg held te worden namelijk!
Reply
En dik ook, 4 en 2. Die jongen is zo goed, nu alleen het mentale nog...
Reply
Thiemo de Bakker heeft zich relatief gemakkelijk geplaatst voor de kwartfinale van het challengertoernooi in het Spaanse Vigo. De Bakker won met 6-4 en 6-2 van de Spanjaard Pablo Santos. De 20-jarige tennisser uit 's-Gravenzande treft bij de laatste acht nu de winnaar van het duel tussen Ivan Navarro(Spa) en de Pool Adam Chadaj. Navarro is op het graveltoernooi als derde geplaatst, Chadaj wist zich via de kwalificaties toegang tot het hoofdtoernooi te verschaffen.

Voor Raemon Sluiter betekende de tweede ronde in Vigo het eindstation. De Rotterdammer moest zijn meerdere erkennen in de als tweede geplaatste Spanjaard Rúben Ramírez Hidalgo. De nummer 99 van de wereld was met 6-4 en 6-3 te sterk.

Laat Navarro maar komen! Go Thiemo !
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
De Bakker wint eerste set van Navarro (7-5).
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
De Bakker- Navarro 7-5, 6-1.
Reply
=D> lekker hoor! =D>
Reply
=D>
Reply
De Bakker,die zelf als nummer zeven is ingeschaald, neemt het vrijdag in de halve finale op tegen Pablo Andujar (5) uit Spanje. Hij versloeg zijn als eerste geplaatste landgenoot Marcel Granollers in drie sets: 6-2 6-7 (6) 6-3.
Reply
Heel netjes! Toch apart hoe hij staat te spelen sinds hij niet meer gecoacht wordt. Van Lottum, Goetzke en Siemerink hadden er geen vertrouwen meer in nadat hij niet meer verder wilde met eerstgenoemde, maar hij lijkt beter te spelen dan ooit.
Reply
en ook andujar is verslagen, 26 61 61. Lekker hoor!
Reply
Notworthy
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
klasse bakker
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
Knappe prestatie! Tegen wie speelt hij de finale?
Reply
ik dacht ascione

Reply
ascione ja. Die moet hij ook kunnen hebben!
Reply

Forum Jump: