Threads: 132
Nogmaals Kooltje, ik denk dat je het woord topsport verkeerd interpreteert. Leer eerst de betekenis van het woord topsport en oordeel dan.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Threads: 76
Tripplexxx Wrote:Nogmaals Kooltje, ik denk dat je het woord topsport verkeerd interpreteert. Leer eerst de betekenis van het woord topsport en oordeel dan.
geef jij eens de definitie van topsport dan.. :|
waf Wrote:Tripplexxx Wrote:Nogmaals Kooltje, ik denk dat je het woord topsport verkeerd interpreteert. Leer eerst de betekenis van het woord topsport en oordeel dan.
geef jij eens de definitie van topsport dan.. :|
Nou, die definitie is wel te vinden hoor. ââ¬ÅJe bent topsporter als je internationaal op het hoogste niveau (EK's, WK's en Olympische Spelen) meedoet, binnen een erkend topsportonderdeelââ¬Â.
Het gaat mij om de stelling van Kooltje; Geen tegenstand en dus geen topsport.
Topsport is imo niet afhankelijk van tegenstand en het heeft al helemaal niet te maken met het feit of je in een rolstoel zit al dan niet. Het woord zegt het al. Je bent in de top bezig, de beste in jouw soort. Dat jij alleenheerser bent, zegt iets over jouw talent en jouw manier hoe je met je sport bezig bent.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
ik bedoel maar aan te geven dat je wel een definitie kan vinden, maar dat daarmee niet gezegd is dat iedereen het met die omschrijving eens is.
ik begrijp denk ik wel wat kooltje wil zeggen. esther vergeer kan topsportster zijn, maar de vraag of rolstoeltennis topsport is, is een andere. ik vind wel van belang hoeveel beoefenaars er zijn van een sport.
als je wereldwijd 20 rolstoelers hebt die een beetje kunnen tennissen, vind je het dan een topsport omdat er eks wks en os gehouden worden? ik niet. er zullen wel meer rolstoeltennissers zijn dan 20, maar het feit dat esther al 400 wint met 2 vingers in haar neus zegt toch wel iets lijkt me.
waf Wrote:ik bedoel maar aan te geven dat je wel een definitie kan vinden, maar dat daarmee niet gezegd is dat iedereen het met die omschrijving eens is.
ik begrijp denk ik wel wat kooltje wil zeggen. esther vergeer kan topsportster zijn, maar de vraag of rolstoeltennis topsport is, is een andere. ik vind wel van belang hoeveel beoefenaars er zijn van een sport.
als je wereldwijd 20 rolstoelers hebt die een beetje kunnen tennissen, vind je het dan een topsport omdat er eks wks en os gehouden worden? ik niet. er zullen wel meer rolstoeltennissers zijn dan 20, maar het feit dat esther al 400 wint met 2 vingers in haar neus zegt toch wel iets lijkt me.
Ik snap ook wel wat Kooltje bedoelt. Jij zegt in feite hetzelfde en dat zou betekenen- en nu chargeer ik- dat een erkende topsport geen topsport meer is, als er eentje met kop en schouders boven de rest uitsteekt en als er niet genoeg beoefenaars zijn. Het aantal beoefenaars is in deze natuurlijk een hele moeilijke. Een kind wil later ook geen rolstoeltennisser worden, of ze moeten al een handicap hebben vanaf vroege leeftijd. Ik ken toevallig een jongen die altijd ' normaal ' getennist heeft en na een ernstig auto-ongeluk in een rolstoel belandde en na een jaar voor het rolstoeltennis gekozen heeft. Weet daarom ook uit ervaring wat zij aan het tennis doen en dat is imo gewoon topsport bedrijven.
Threads: 99
Klopt volledig wat je zegt Tripple, dat zijn de feiten.
Toch is de prestatie niet te vergelijken met iemand die zover als haar boven de WTA tour uitsteekt.
Tripplexxx Wrote:dat zou betekenen- en nu chargeer ik- dat een erkende topsport geen topsport meer is, als er eentje met kop en schouders boven de rest uitsteekt en als er niet genoeg beoefenaars zijn.
waarom heb je het nou telkens over een erkende topsport? waar kan je als topsport erkend worden dan? en ook al is er een zodanige instantie, dan nog kan je daar een eigen mening over hebben.
zo vind ik honkbal ook geen topsport. maar dat is mijn persoonlijke mening.
Quote:Het aantal beoefenaars is in deze natuurlijk een hele moeilijke.
ik zeg het niet alleen voor rolstoeltennis, maar ook voor fierljeppen en kaatsen. ik vind dat de sport in vele landen door voldoende sporters op hoog niveau bedreven moet worden.
Quote:Een kind wil later ook geen rolstoeltennisser worden, of ze moeten al een handicap hebben vanaf vroege leeftijd. Ik ken toevallig een jongen die altijd ' normaal ' getennist heeft en na een ernstig auto-ongeluk in een rolstoel belandde en na een jaar voor het rolstoeltennis gekozen heeft. Weet daarom ook uit ervaring wat zij aan het tennis doen en dat is imo gewoon topsport bedrijven.
nogmaals, het is niet uitgesloten dat een rolstoeltennister, een kaatser of een fierljepper als een topsporter kan worden aangemerkt, maar dat wil imo niet zeggen dat de sport die ze beoefenen een topsport is.
of vind jij iets al een topsport als er 1 topsporter is die die tak van sport bedrijft?
Threads: 97
WTF, zendt ES1 de finale niet uit?! :eeeek:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Oooo, daar is het al. Ik schrok al...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 67
](*,) ik zie ook geen beelden. Het zal toch niet waar zijn, dan zie ik er niets van ](*,
Jaaaa gelukkig, nu toch wel
He i’m back, koploper FTM 2018!
Threads: 21
hup fedex
Niets is sterker dan dat ene woord...
als Potro wint, kan ik buurs dit jaar nog wel bedreigen :wink:
Threads: 131
ik hoop het voor je...
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Tering, die Potro is nerveus, mooi!
Prachtig trouwens, 4 GS finales dit jaar, 4 verschillende tegenstanders, maar één koning die er elke keer stond
buurs Wrote:alle zwakheden van del potro worden vandaag blootgelegd!!
vamos Roger!
Threads: 131
ben ik met je eens
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
6x Us open finale op een rij en 6 verschillende tegenstanders
O mijn god, wat een rally om te breaken!
Het is eigenlijk zo makkelijk hoe je Potro moet verslaan als je Federer zo ziet spelen: tempo ontzettend hoog houden zodat Potro niet uitkomt met zijn voetenwerk en geen tijd krijgt om uit te halen. Dan constant de backhand bestoken zodat Potro die hoek in gedreven wordt en dan op het juiste moment aanvallen op de forehand zodat Potro hem lopend moet slaan, en dat kan ie niet. Eitje.
Threads: 31
Toch zijn er niet veel spelers die onder de druk van Potro vandaan komen en dat kunnen doen, wat dan wel weer zijn verdienste is natuurlijk.
Inderdaad, je moet de ballen zo ontzettend snel kunnen en durven nemen, en vanuit het niets kunnen versnellen, en als er één iemand is die dat kan, is het Federer wel. Niet voor niets is ie de koning van Wimbledon en de US Open. Je ziet ook dat hij bij het slaan van bijna elke bal al naar voren beweegt, prachtig om te zien.
Roger is echt beter dan ieder ander =D>
Potro is keer op keer te laat terwijl hij dat gister bijna nooit was.
Het is vooral ook de afwisseling. Niemand kan dat zo goed als Roger, en dat is juist zo slim om te doen bij een redelijk eenzijdige, statische tennisser als Potro.
Ad Wim Wrote:Het is vooral ook de afwisseling. Niemand kan dat zo goed als Roger, en dat is juist zo slim om te doen bij een redelijk eenzijdige, statische tennisser als Potro. Als Potro beter is speelt hij inderdaad een vast patroon...Komt hij nu totaal niet aan toe.
Verwacht dat Potro toch nog een setje gaat pakken...
Ik niet, ik verwacht gewoon een simpele 3 setsoverwinning, zoals eigenlijk sinds gisteren al...
dit wordt m ook niet.
Buurs zal zeggen dat Potro slecht speelt, maar dit is toch wel vrijwel compleet te wijten aan Federer.
Meteen de break...Kom op nou Potro
Die half-volley ook joh, ongelooflijk...
|