Threads: 97
Scholten! Wrote:Ad Wim Wrote:mindlight Wrote:Ad Wim Wrote:Mijn god, Djokovic is echt onoverwinnelijk.
Gelukkig is dat altijd van tijdelijke aard. Wat een frustrerende kutpot dreigt dit te worden. Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar dit is gewoon wel weer ongelooflijk knap. Kohl had absoluut geen kans op die mps en Djoko speelt vanaf 5-6 vrijwel foutloos. Petje af voor hem.
Het doet me een beetje aan FC Twente denken. Haha ja, mooie vergelijking.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 21
Ad Wim Wrote:mindlight Wrote:Ad Wim Wrote:Mijn god, Djokovic is echt onoverwinnelijk.
Gelukkig is dat altijd van tijdelijke aard. Wat een frustrerende kutpot dreigt dit te worden. Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar dit is gewoon wel weer ongelooflijk knap. Kohl had absoluut geen kans op die mps en Djoko speelt vanaf 5-6 vrijwel foutloos. Petje af voor hem.
Kohl had minimaal 2x en ik denk zelfs alledrie de mps een rally. Als ie in 1 van die rally's gewoon een aanvalsbal slaat kan 't afgelopen zijn. Beide durven niet en Djoko houdt het 't langst vol. Vreselijk.
Niets is sterker dan dat ene woord...
centre court Wrote:En hij pielt 'm eruit, wat een armoede.
Nu komt hij gewoon ook niemand meer tegen tot de halve finale die 'm kan verslaan waarna ie vervolgens (hopelijk) verliest van Nadal.
Murray verliest dan van Federer en dan zijn de ''Murray-managers'' er gewoon niets meer opgeschoten. Het is natuurlijk maar wel de vraag hoe lang Djoko dit nog vol blijft houden. AZulke wedstrijden slopen je zowel mentaal als fysiek. Gelukkig voor hem heeft ie nu een makkelijkere ronde, al is geen enkele ronde makkelijk momenteel.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Threads: 31
Ad Wim Wrote:mindlight Wrote:Ad Wim Wrote:Mijn god, Djokovic is echt onoverwinnelijk.
Dat zeg ik knap, maar het zichzelf wederom onnodig lastig gemaakt. Ik snap dat gewoon niet.
Threads: 166
Pffff, dat scheelde niet veel. Eerst al geen Davy en nu ook bijna geen Djoko meer.......
Alle wijzen komen uit het Oosten!
Threads: 131
pfff, niet normaal dit....
djoko gaat het op deze manier erg zwaar krijgen tegen ljubicic en misschien daarna tegen monaco.
ljubicic is veel lastiger te breaken en monaco maakt weinig fouten.
en wegslaan doet djoko ze op dit moment niet.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Ad Wim Wrote:centre court Wrote:En hij pielt 'm eruit, wat een armoede.
Nu komt hij gewoon ook niemand meer tegen tot de halve finale die 'm kan verslaan waarna ie vervolgens (hopelijk) verliest van Nadal.
Murray verliest dan van Federer en dan zijn de ''Murray-managers'' er gewoon niets meer opgeschoten. Het is natuurlijk maar wel de vraag hoe lang Djoko dit nog vol blijft houden. AZulke wedstrijden slopen je zowel mentaal als fysiek. Gelukkig voor hem heeft ie nu een makkelijkere ronde, al is geen enkele ronde makkelijk momenteel.
Fysiek gaat 't volgens mij nog wel met 'm. Hij speelt gewoon hele fases in zo'n pot erg slecht. Een bagle tegen Fish om de oren en 9 games op rij verliezen tegen Kohli. Maar dat slechte spel zie ik de komende 2 rondes niet afgestraft worden. Dat is zo beroerd. Ljubo kon 't laatst 1,5e set volhouden. Hopelijk nu langer.
Ik zie nergens knap staan, maar eens, ik snap daar ook geen reet van, maar hij zal het niet expres doen. Stortte volledig in na 6-4 2-0, speelde daarvoor prima. Maar dat ie het dan toch weer terug vindt op de een of andere manier en toch nog de wil heeft om te winnen, terwijl ie net zo goed een weekje kan rusten, vind ik echt bewonderenswaardig en ook gewoon heel erg knap. Als het 1x gebeurt, a la, maar dit is nu denk ik al de 8e wedstrijd op rij.
Ad Wim Wrote:centre court Wrote:Hier wordt je toch heel erg verdrietig van. Ach als Haggie, Buurs en Tampie zo'n speler hebben dan weet je vantevoren dat niet gaat gebeuren. Dat zijn toch wel de managers die ik 't meest met geluk associeer. En dan Tampie nog 't minst van die drie. Tja, ik roep dus al jaren dat dit spel zoveel met geluk (en pech) te maken heeft. dat en statistiek is de basis om dit spel te winnen, meer dan tenniskennis. Iedereen verklaart me voor gek als ik het zeg, maar nu zegt iedereen het zelf ook.
dit spel wordt niet in 1 week beslist, Ad.
jij had vorig jaar nadal en pakte dus 910 punten bonus....
kijk hoe jouw seizoen is afgelopen.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
centre court Wrote:Ad Wim Wrote:mindlight Wrote:Ad Wim Wrote:Mijn god, Djokovic is echt onoverwinnelijk.
Kohl had minimaal 2x en ik denk zelfs alledrie de mps een rally. Als ie in 1 van die rally's gewoon een aanvalsbal slaat kan 't afgelopen zijn. Beide durven niet en Djoko houdt het 't langst vol. Vreselijk. Vond ik niet. Ik vond dat Djoko die 3 punten perfect speelde. De eerste twee punten had Kohl sowieso geen kans. De derde was een langere rally, maar Djoko hield zo goed de druk erop dat Kohl niet voor een winner kon gaan zonder een fout te maken. En Djoko maakte natuurlijk zelf geen fout, terwijl ie dat in de eerste drie punten van de game wel deed.
Typisch voor een topper en hij laat de laatste weken zien dat ie dat echt is, want het gaat maar om één ding: winnen. Federer heeft ook zo vaak slecht gespeeld, maar wedstrijden ook zo eruit gesleept. Dat het er bij hem wat mooier uitziet, doet niets af aan de kwaliteit om zulke potten keer op keer binnen te kunnen slepen.
Ad Wim Wrote:Ik zie nergens knap staan, maar eens, ik snap daar ook geen reet van, maar hij zal het niet expres doen. Stortte volledig in na 6-4 2-0, speelde daarvoor prima. Maar dat ie het dan toch weer terug vindt op de een of andere manier en toch nog de wil heeft om te winnen, terwijl ie net zo goed een weekje kan rusten, vind ik echt bewonderenswaardig en ook gewoon heel erg knap. Als het 1x gebeurt, a la, maar dit is nu denk ik al de 8e wedstrijd op rij.
Vorige pagina:
mindlight Wrote:Ach, degenen die vorig jaar Nadal hadden weten nu ook hoe het voelt, al had Nalbi daar gevoelsmatig nog veel meer kans om te winnen. Knap van Djoko, maar voor een groot deel aan Kohl te wijten dit.
En hoewel het knap is, is het ook gewoon onhandig. Die gaat zichzelf nog wel ergens tegenkomen als hij zich zo onnodig af blijft matten. Die wil om te winnen lijkt me niet meer dan normaal trouwens, zou toch treurig zijn als dat ontbrak.
buurs Wrote:Ad Wim Wrote:centre court Wrote:Hier wordt je toch heel erg verdrietig van. Ach als Haggie, Buurs en Tampie zo'n speler hebben dan weet je vantevoren dat niet gaat gebeuren. Dat zijn toch wel de managers die ik 't meest met geluk associeer. En dan Tampie nog 't minst van die drie. Tja, ik roep dus al jaren dat dit spel zoveel met geluk (en pech) te maken heeft. dat en statistiek is de basis om dit spel te winnen, meer dan tenniskennis. Iedereen verklaart me voor gek als ik het zeg, maar nu zegt iedereen het zelf ook.
dit spel wordt niet in 1 week beslist, Ad.
jij had vorig jaar nadal en pakte dus 910 punten bonus....
kijk hoe jouw seizoen is afgelopen. Praat het maar weer goed, met je "kohl gaat dit nog winnen" (en niet 1x), ontzettende kenner.
Als Djokovic hier de finale haalt of zelfs wint, pak je gewoon honderden broodnodige punten op concurrenten. Als hij nu had verloren, had je voorlopig even in kunnen pakken. En waardoor? Puur geluk. Van Djoko is het een kwaliteit want die staat zelf op de baan. Jij kunt er niks aan veranderen en jij hebt dus geluk.
mindlight Wrote:Ad Wim Wrote:Ik zie nergens knap staan, maar eens, ik snap daar ook geen reet van, maar hij zal het niet expres doen. Stortte volledig in na 6-4 2-0, speelde daarvoor prima. Maar dat ie het dan toch weer terug vindt op de een of andere manier en toch nog de wil heeft om te winnen, terwijl ie net zo goed een weekje kan rusten, vind ik echt bewonderenswaardig en ook gewoon heel erg knap. Als het 1x gebeurt, a la, maar dit is nu denk ik al de 8e wedstrijd op rij.
Vorige pagina:
mindlight Wrote:Ach, degenen die vorig jaar Nadal hadden weten nu ook hoe het voelt, al had Nalbi daar gevoelsmatig nog veel meer kans om te winnen. Knap van Djoko, maar voor een groot deel aan Kohl te wijten dit.
En hoewel het knap is, is het ook gewoon onhandig. Die gaat zichzelf nog wel ergens tegenkomen als hij zich zo onnodig af blijft matten. Die wil om te winnen lijkt me niet meer dan normaal trouwens, zou toch treurig zijn als dat ontbrak. O, even gemist, sorry.
En nogmaals, ik neem aan dat ie het niet expres doet, dus met een term 'onhandig' kun je niet veel volgens mij.
Over die winnersmentaliteit, er zijn tal van voorbeelden die het dus wel gewoon weggeven, Kohl hier bijvoorbeeld. Maar ook Murray in Dubai, en zo zijn er ook nog tientallen andere voorbeelden. Djoko was vroeger zelf ook zo'n voorbeeld en dat maakt het misschien nog wel knapper.
Poeh, dit is pas David tegen Goliath, arme Ancic. Wel leuk om te zien dat Rafa weer terug is, hij hoort er toch gewoon bij.
Deze dag kan helemaal dramatisch worden als Verdasco en Isner beide hun kraker verliezen. Ik hoop er iig 1 te pakken, maar heb over beide niet zo'n goed gevoel. Isner zal een loterij worden met een paar TB's, Nando leek nergens op tegen Delgado.
Zeker Nando-Berdych gaat om flinke puntjes aangezien de winnaar Troicki ook wel pakt.
De winnaar van de 2 servicekanonnen zie ik niet winnen van Nadal. Die is dus minder belangrijk.
Wat een passeerbal van Rafa! =D>
Goed om te zien dat Nadal weer vol de hoeken in kan.
Buurs: -
CC: Blake, Ljubicic, Verdasco, Isner, Roddick + 82 punten.
Het had zo mooi kunnen zijn.
Mooi? Je had 500 tot 1000 punten kunnen pakken man! Daar doe je weken over om dat in te halen cq. uit te lopen. En buurs maar het geluk weerleggen.
Ad Wim Wrote:Mooi? Je had 500 tot 1000 punten kunnen pakken man! Daar doe je weken over om dat in te halen cq. uit te lopen. En buurs maar het geluk weerleggen.
Mooi was ook nog maar een understatement. Ik had hem nu voorlopig buitenspel kunnen zetten. Het kan nog, maar dan moet Ljubo Djoko alsnog verslaan.
Ljubo moet eerst maar eens van Dabul winnen.
Ik ga vroeg slapen dit keer, weinig interessants momenteel en voorlopig.
Threads: 14
Ad Wim Wrote:centre court Wrote:Hier wordt je toch heel erg verdrietig van. Ach als Haggie, Buurs en Tampie zo'n speler hebben dan weet je vantevoren dat niet gaat gebeuren. Dat zijn toch wel de managers die ik 't meest met geluk associeer. En dan Tampie nog 't minst van die drie. Tja, ik roep dus al jaren dat dit spel zoveel met geluk (en pech) te maken heeft. dat en statistiek is de basis om dit spel te winnen, meer dan tenniskennis. Iedereen verklaart me voor gek als ik het zeg, maar nu zegt iedereen het zelf ook. Onzin, dit is een van de managerspellen/poules die het minst op geluk is gebaseerd. Natuurlijk heb je nu geluk als je Djokovic hebt, een andere keer heb je dan pech. Het geluk in deze kiest niet stelselmatig voor dezelfde, het is volstrekt willekeurig verdeeld. Bij iets waarbij je vooraf voor een heel seizoen een team moet samenstellen, komt veel meer geluk kijken, daar heb je niet de mogelijkheid om een pechgeval (een blessure) in een andere week te compenseren.
Met je opmerking over tenniskennis ben ik het wel eens. Ten eerste heeft het spel niets met kennis van tennis te maken, maar met kennis van de resultaten van de tennissers (je hoeft in theorie nog nooit een potje tennis gekeken te hebben om te kunnen meedoen en zelfs niet te weten hoe tennis gespeeld wordt). Ten tweede is het nog veel belangrijker om goed (sommigen noemen dat laf) te kunnen managen.
Natuurlijk is een spel waarbij je een team maakt voor een heel jaar onderheviger aan geluk en pech, maar ik vergelijk het niet met een dergelijk spel. En de insteek en puntentelling van zo'n spel is ook anders.
Maar dat het geluk zich gelijk trekt over een seizoen ben ik dus niet helemaal met je eens, want de te winnen (en te verliezen) punten verschillen per week. Als je ontzettend veel geluk of pech hebt tijdens een GS, heeft dat een ongelooflijke impact, vrijwel voor het hele seizoen. Bij GSs kun je een voorsprong halen van duizenden punten, haal dat maar eens in. Meestal is het verschil in een week namelijk maar maximaal enkele honderden punten en dat moet je dan week in week uit halen. Kijk bijvoorbeeld naar Haggie vorig seizoen en naar mij dit seizoen, of naar een hoop managers vorig jaar RG. Als je zoveel geluk hebt en zo'n ongelooflijk voorsprong neemt op de rest, kun je vervolgens op safe spelen en zo je voorsprong misschien wel vergroten omdat de rest moet gokken. Hetzelfde geldt voor iemand die een flinke achterstand oploopt. Die zal ook iets moeten forceren om weer terug te komen en kan zo misschien niet zijn spel spelen en loopt daardoor wellicht alleen nog maar meer achterstand op.
Ik ben blij dat je het met het laatste eens bent, dat is ook vrij zeldzaam dat iemand dat met me eens is. En ook nog een succesvolle, gelouterde manager.
Threads: 14
Dat noem je vroeg slapen?
Ach ja, anders zit ik maar te malen op een antwoord, nu kan ik iig rustiger slapen. En nog even van Bellucci genieten. Ik hoop dat jij GGL hebt gepolld.
Lekker Berdych! En voorlopig ook prima Isner \ /
Threads: 67
oei nando! :S
Isner wel weer lekker...
He i’m back, koploper FTM 2018!
Isner wint! :-({|=
Lekker Isner, prima nacht zo al met al!
Djoko was gister uitstekend. Een Verdasco die maar 3games tegen Berdych pakt een beetje vreemd, maar goed. Isner pakt een belangrijke pot!
Ad Wim Wrote:Ach ja, anders zit ik maar te malen op een antwoord, nu kan ik iig rustiger slapen. En nog even van Bellucci genieten. Ik hoop dat jij GGL hebt gepolld.
:lol: :o
|