Threads: 328
Ik zet ze voor 20.00 uur hier neer. Moet het ff uitpluizen. Beetje druk allemaal. Morgen voetbaltoernooi met bbq dat ik organiseer en zondag naar Londen en dan ben ik ook nog aan het werk
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Threads: 67
Djokovic 1
Ferrer 2
Davydenko 3
Baghdatis 3 -----> Tsonga
Monaco 4 -----> Raonic
Nalbandian 4
Anderson 5
Stepanek 5
Del Potro 6
Kavcic 6
He i’m back, koploper FTM 2018!
Nalbandian out - Raonic in
Karlovic out - Nishikori in
Anders laat Stepanek het even liggen gister.. ](*,)
Threads: 900
Nadal --> Federer
Davydenko --> Cilic
centre court Wrote:Nadal -> Djokovic
Davydenko -> Raonic Volgens mij kan dit niet. Davydenko behoorde in januari tot cat. 3, Raonic staat 26e en behoort dus cat. 4.
Of snap ik het nou niet?
Threads: 325
Het gaat erom in welke categorie iemand nu zit, niet in januari
Wissel van CC mag idd niet. Hij mag Davy alleen vervangen door een 11-25 speler. Het geldt alleen voor spelers die eerst een 4'tje waren en nu bijv een 3'tje zijn. Voorbeeld Nalbi was een 4'tje en is nu een 3'tje. Dan mag je wel iemand nemen uit de cat 3 (11-25) maar telt je waarde wel 3x ipv 4x
Quote:Je mag dus ook een afgezakte speler eruit en erin gooien, zodat ie een hogere factor heeft. Zoals Schuettler bijv, die stond in januari in categorie 51-100 en nu in categorie 101-150. Die kun je dus eruit halen en dezelfde Schuettler ervoor terug nemen (immers uit dezelfde categorie als waar ie nu staat), maar dan scoort ie 6x ipv 5x.
dus dit mag wel maar schuettler vervangen voor blake mag niet???
Ja daar gaat het om dezelfde speler, Schuttler. Een hele andere speler mag niet. Zo hebben we het vorig jaar ook gedaan
Helaas kan ik vanaf nu verder niet meer op ingaan. Ik moet nu weg en kom pas woensdag weer online
Threads: 6
Nadal ==> Djoko
Nalbi ==> Raonic
Threads: 131
Davy uit ==> Raonic in
Hewitt uit ==> Hewitt in
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Threads: 14
Volgens de spelregels mag de wissel van Centre Court WEL. Hij vervangt Davydenko die nu in cat 26-50 staat door een speler in dezelfde categorie.
Ik heb het even nagezocht, en zo is het vorig jaar ook gegaan. Toen heeft Mist Del Potro, die in januari in cat 1-5 stond en in juni in 6-10 stond, vervangen door Roddick die in juni ook in 6-10 stond.
Volgens mij was toen de discussie ook juist of een schuettler -> schuettler wissel nou wel of niet mocht.
Volgens mij weet stille het zelf ook allemaal niet meer. :8:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Jongens ik geef het op. Geef eerlijk toe dat ik zelf ook niet weet en ik heb geen tijd om dingen van vorig jaar uit te zoeken. Wie oh wie help me uit de brand en wil checken of alles kan. Ik kan morgenochtend om 07.00 uur effe de wissels naar Haggie mailen. Moet om 07.30 weer het huis uit. Wat ik er allemaal voor moet hebben he zo vroeg in de ochtend he :
het is toch allemaal niet zo moeilijk....
2 opties:
1) je kijkt welke speler je wilt kiezen. Je haalt voor deze speler een speler uit dezelfde categorie uit je huidige team.
2) je wil een speler uit je team. Je kiest een speler uit de dezelfde categorie waarin de speler staat die je uit je team wil hebben.
ik heb bijvoorbeeld hewitt out en in gekozen.
dit mag omdat ze in dezelfde categorie staan. :8:
omdat ik de nieuwe hewitt in mijn team zet krijg ik de hogere factor.
dit kost me wel 1 wissel.
Threads: 65
Volgens mij geeft Stille nu zelf een wissel door die niet volgens de regels is (Nalbandian 24 -> Raonic 26).
Het gaat idd om de ranking waar een speler nu staat. Mitch gaat met Davy -> Tsonga dus ook fout.
Hewitt uit ==> Hewitt in etc is idd twijfelachtig, ik kan me niet herinneren of daar vorig jaar discussie over is geweest.
Zelf vroeg ik me af of ik Nalbandian -> Del Potro mag doen, er staat nergens dat je niet twee keer dezelfde speler in je team mag :wink:
Threads: 14
Hewitt uit, Hewitt in is twijfelachtig, maar vorig jaar na discussie goed bevonden. Deze mag dus.
De laatste mag je niet doen. Er staat niet expliciet dat je niet 2 keer dezelfde speler mag kiezen, maar dat is een grondregel die default voor alle spelletjes geldt. Het kiezen van 2 spelers uit categorie X betekent 2 verschillende spelers.
(wel een idee voor jou, kun je ook een keer aan een tourpoule meedoen, kies je 15x Contador)
Ranking toen, ranking nu, ik snap er werkelijk geen hout meer van. Als ik iemand uit cat. 3 haal, dan mag ik daar toch een andere uit cat. 3 voor in de plaats zetten? Dat zou m.i. een logische gedachte zijn. Maar omdat de betreffende speler die ik wil wisselen niet meer in cat. 3 staat, maar in cat. 4 mag dat opeens niet meer. Schiet mij maar lek. #-o :-k :crazy:
Graag zeer spoedig een complete en duidelijk uitleg over de regels van het wisselen, anders zoek het lekker uit met dit spel.
Anders gewoon huidige teams laten staan.
als de organisatie de regels zelf al niet begrijpt :8:
Mitch Wrote:Ranking toen, ranking nu, ik snap er werkelijk geen hout meer van. Als ik iemand uit cat. 3 haal, dan mag ik daar toch een andere uit cat. 3 voor in de plaats zetten? Dat zou m.i. een logische gedachte zijn. Maar omdat de betreffende speler die ik wil wisselen niet meer in cat. 3 staat, maar in cat. 4 mag dat opeens niet meer. Schiet mij maar lek. #-o :-k :crazy:
Graag zeer spoedig een complete en duidelijk uitleg over de regels van het wisselen, anders zoek het lekker uit met dit spel.
Het is heel makkelijk!!!
Als een speler die jij in het begin vh jaar heb gekozen als 10-25, maar hij staat nu 25-50 en je laat hem staan, blijven je punten hetzelfde qua waardering.
Maar wissel je hem voor iemand in de categorie waar ze nu staan, dus eentje lager, krijg je een hogere waardering. bijv 3x ipv 4x.
Je kunt ook denken dat die speler die je hebt, wel weer omhoog komt, dus kun je hem eruit halen en er weer in zetten. Dan stijgt je waardering aan de hand van de ranking van DIT moment.
Je mag iemand die nu 24e staat, niet wisselen voor iemand die 26e staat (andere categorie!!) Dat heeft nooit gemogen!
Het is dus slim om een daler te nemen, die een categorie lager is gedaan, en daarvoor een stijger te nemen die nu juist omhoog komt (maar wel in dezelfde categorie staat!)
duidelijk?
top 1-5 : 1 speler (ratio x1)
top 6-10 : 1 speler (ratio x2)
top 11-25 : 2 spelers (ratio x3)
top 26-50 : 2 spelers (ratio x4)
top 51-100 : 2 spelers (ratio x5)
top 101-150 : 2 spelers (ratio x6)
Er zullen dus teams zijn die na de wisselingen niet elke categorie juist bezet hebben, dat hoort erbij!
Laten we zeggen dat Djoko geblesseerd is geraakt, hij stond 3e aan het begin vh jaar. Op t moment van wisselen nu, 35e.
Mocht hij nu weer fit zijn, dan doe je uiteraard Djoko IN, Djoko OUT. Dan wordt de waarde van Djoko niet x1, maar x4.
Als je hem laat staan en niet wisselt, blijft hij x1.
Is Djoko nog steeds niet fit, dan zou ik hem maar wisselen voor iemand in de categorie 26-50 voor een waarde van x4.
Threads: 105
Mitch Wrote:Ranking toen, ranking nu, ik snap er werkelijk geen hout meer van. Als ik iemand uit cat. 3 haal, dan mag ik daar toch een andere uit cat. 3 voor in de plaats zetten? Dat zou m.i. een logische gedachte zijn. Maar omdat de betreffende speler die ik wil wisselen niet meer in cat. 3 staat, maar in cat. 4 mag dat opeens niet meer. Schiet mij maar lek. #-o :-k :crazy:
Ik doe niet mee met dit spel en ik heb er ook geen bewijs van, maar wat ik me van Ad's eerste editie herinner is dat het om de positie op de ranglijst op dit moment gaat. Dus als jouw speler gestegen is naar een hogere categorie, mag je die dus wisselen voor een speler uit diezelfde (hogere) categorie. Je hebt dan twee spelers uit die hogere categorie en wordt op die manier beloond (er vanuit gaande dat die spelers omdat ze hoger staan ook beter zijn en meer punten halen). Of je laat hem staan en dan heeft hij nog steeds de hogere factor ten opzichte van de speler die je erin zou wisselen.
Andersom werkt het hetzelfde, een speler die gezakt is naar een lagere categorie mag je wisselen, maar alleen voor iemand uit die lagere categorie.
Volgens mij zeg ik hetzelfde als Haggie.
andre Wrote:Dus je wordt beloond als je spelers een categorie gezakt zijn, want dan kan je spelers met een hogere factor terugnemen.
Ligt eraan wat je beloond noemt, je achterstand is wss al te groot op dit moment.
Overdune Wrote:Volgens mij zeg ik hetzelfde als Haggie.
Idd!
Als iemand de ranking van het begin van het spel heeft, dan kun je de wissels controleren.
Haggie Wrote:andre Wrote:Dus je wordt beloond als je spelers een categorie gezakt zijn, want dan kan je spelers met een hogere factor terugnemen.
Ligt eraan wat je beloond noemt, je achterstand is wss al te groot op dit moment.
Precies, je kunt ook redeneren dat je een speler terug krijgt die lager staat en dus slechter is.
|